XXL Nutrition

Powercage.nl

Bezoekers in dit topic

Ik heb mij een power rack gekocht bij powercage.nl.

Eerst en vooral ben ik tevreden van de service die Henk geeft. Hij antwoordt altijd snel op mails, hij maakt de cage op maat en je kan hem samenstellen zoals je zelf wilt. Bij problemen lost hij ze onmiddellijk op!

Ook konden we met Henk regelen om 3 bestellingen van 3 verschillende personen uit dezelfde regio met 1 pallet te versturen. Daardoor waren de verzendingskosten minder. (Hij heeft ze uiteindelijk persoonlijk komen brengen omdat hij naar België moest.)

Toen heb ik mijn cage in elkaar gestoken. Op 1 ding na was alles heel nauwkeurig en lukte dit zonder problemen. Het foutje was dat de bout net ertussen paste, maar het was krap. Dit kon beter, maar zoals ik zei, dit was bij 1 bout en al de rest was zo goed als maar kon zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat dit bij andere cages waarschijnlijk niet zo is. Het is iets waar je je totaal niet aan ergert, eens de bout erdoor zat was er geen probleem en het was niet moeilijk om die bout erdoor te krijgen.

Toen kwam ik tot de vaststelling dat 1 van de 2 aflegbouten wat speling had waardoor mijn baar steeds naar voor rolde. Ik heb dit aan Henk gemeld, kreeg onmiddellijk een nieuw paar opgestuurd en probleem was opgelost.

Conclusie: Het is een goede stevige cage dat je zelf kan samenstellen en kan kopen voor een mooi prijsje. Het is gemakkelijk samen te stellen (in totaal 10 bouten vastdraaien) en alles is in goede staat. De service is zeer goed, alles verloopt vlot en snel, en problemen worden onmiddellijk opgelost.
Het is zeker een aanrader.

Het enigste minpuntje is voor de belgen: de transportkosten zijn nogal aan de dure kant. Maar zoals ik zei kan je met Henk afspreken om meerdere bestellingen met 1 pallet te versturen, dus met wat zoekwerk kun je dit wel doen verminderen.

Een aanrader dus!

P.S. Foto's volgen nog
 
Heb jij toevallig een foto van je cage + deze dipsteunen :)

ik heb een standaard cage (zie site henk) en mijn dipsteunen zijn dus ook de standaard handles

kan je enkel mijn honest opinion geven :) als je 130kg zou wegen zou ik me wel (iets meer) zorgen beginnen maken

ik prefereer persoonlijk om te dippen in de kooi ipv buiten de kooi
 
ik heb een standaard cage (zie site henk) en mijn dipsteunen zijn dus ook de standaard handles

kan je enkel mijn honest opinion geven :) als je 130kg zou wegen zou ik me wel (iets meer) zorgen beginnen maken

ik prefereer persoonlijk om te dippen in de kooi ipv buiten de kooi

De standaard dipsteunen staan veel te ver uit elkaar als je buiten de kooi zou gaan dippen. Waarom vind jij dippen in de kooi fijner?
 
De standaard dipsteunen staan veel te ver uit elkaar als je buiten de kooi zou gaan dippen. Waarom vind jij dippen in de kooi fijner?

geen idee, psychologisch ("wat als de kooi eens zou omslaan")

je kan Henk vragen om een "knik" te geven in de dipsteunen zodat je zelf de breedte kiest hoe je wil dippen
 
Ook met meer dan 130 kg slaat de kooi niet om:D
 
Ik heb de KTL kooi en ben hier erg tevreden over. Ik wil hem eigenlijk nu buiten gaan zetten, iemand een idee of hij dan onder mijn reet weg zal roesten?
 
Ik heb de KTL kooi en ben hier erg tevreden over. Ik wil hem eigenlijk nu buiten gaan zetten, iemand een idee of hij dan onder mijn reet weg zal roesten?
Heel waarschijnlijk niet, de verf beschermt toch wel wat tegen corrosie. En als er roest op komt gaat het oppervlakkige roest zijn en dat is niet zo erg. Je kan ook altijd de verflaag vernieuwen.
Maar thermisch verzinken is nog steeds de beste optie om buiten te zetten.
 
Hetzelfde als een fiets wellicht.
 
Vandaag een Powercage opgehaald bij Henk! Goed spul en goede service!! Ik heb hem gelijk getest met squatten, en hij werkt super! Stuk makkelijker squatten zo i.p.v. elke keer de barbel in je nek gooien en dan squatten! :)
 
powercage (henk)

hallo heb hier onder de reviews gelezen en ga wrs toch zo iets kopen lijken me heel goed te zijn en goede reacties .nu ben ik nog enkel aan het model aan het twijfelen . iemand voorkeur ?
of nog andere toevoegingen ..



grts
 
Dit moet vermeldt worden. Ik heb bij powercage spullen besteld. Helaas zaten er 2 gewichten niet bij en een rechte korte stang ipv een curl stang. Ik heb gelijk contact gezocht met Henk. Hij heeft me de curl stang en de gewichten nagestuurd en mocht de korte stang hebben. Als dat geen Top service is, weet ik het niet meer.
 
Altijd TOP service bij Henk
 
Heb ook al een custom ontwerp klaar liggen, deze zal aangepast worden zodat ik deze kan bevestigen aan mijn latpulley en ik zit een beetje met de ruimte op zolder. Zodra ik hem heb besteld (nog puntjes op de i) en hij staat hier post ik hier wel wat foto's en een korte ervaring.
 
Net besteld; ben benieuwd!

Over de stevigheid: laat je niet gek maken. Natuurlijk is groter steviger (all things being equal). Maar heb JIJ dat nodig? Een IPF-approved ER Rack is vergelijkbaar qua dikte. Daar kan 400+ mee gesquat worden. You'll be fine met 50x50x3, groter is overkill (nogmaals: all other things being equal).
 
Enige tijd geleden heb ik een powercage, haltersteunen en een schijvenstandaard allen op maat laten maken door powercage.nl
Heb Henk (eigenaar powercage.nl) en hier op het forum toen toegezegd verslag te doen van het materiaal zodra deze binnen is en in gebruik is genomen, dus hierbij een verslag van mijn ervaringen met powercage.nl en het materiaal.

De cage en rest van het materiaal moest allemaal op zolder komen te staan waarvan het dak schuin afloopt en de afmetingen houden ook niet over met ca. 3.5 x 4 meter, dat moest dus wel maatwerk worden. En toen kwam ik via dit forum en ervaringen vanzelf bij powercage.nl uit.

Enorm veel gemaild met Henk hoe ik het allemaal wou hebben, dit is daarna ook wel 10 keer aangepast omdat ik weer wat fout gemeten had of twijfelde of het wel zou passen allemaal aangezien ik weinig marge qua ruimte heb. Denk dat hij op een gegeven moment ook wel aardig genoeg had van mijn aanpassingen en vragen maar desondanks vertoonde hij veel geduld waarvoor mijn dank:D

Op een gegeven moment de knoop doorgehakt na alles nog eens nagelopen te hebben en de bestelling geplaatst. Dit duurde ongeveer 4 weken, had ik nog mooi even de tijd gelijk de zolder opnieuw te verven, sausen en van een nieuwe vloerbedekking te voorzien.

Toen de bestelling bij mij was aangekomen (mijn oudste dochter had het aangenomen) kreeg ik behoorlijk de schrik toen ik zag hoe groot het was !!! De zij-frames waren uit een stuk gelast waarbij ik er vanuit ging dat dit allemaal demontabel is zoals je dat ook bij de andere merken van powerracks ziet. En die afmeting was dus 2.18 x 1.39. Dat ging dus echt niet door het trapsgat passen. Heb het toch geprobeerd maar na een uurtje proberen en een flinke deuk in de vloer door het gedraai de hoop toch maar opgegeven...
Ook bleek de halterstandaard welke voorzien was van 2 houders voor halterstangen niet te passen, de halterstangen gingen er maar een klein stukje in en dat ging nogal stroef. Ik had het idee dat de lasnaad aan de binnenkant een en ander tegen hield.
Wederom contact met Henk gezocht hoe we dit gaan oplossen. Henk was wel bereid om kosteloos het rack aan te passen zodat het wel past. Heel mooi, nu moest ik nog vervoer regelen. Heb via MP een vervoerder gevonden die voor € 120,- de rit wel wou doen en een uurtje te wachten en het weer retour te brengen. Dat was dan ook mijn extra kostenplaatje, het is niet anders. Een week later had ik alweer mijn rack aangepast en wel en nu kreeg ik wel alles op zolder, Henk heeft het rack netjes aangepast.

Nu kon ik alles in elkaar zetten, helaas klopte het niet helemaal met de bouten/ moeren die erbij zaten. Geen probleem maar moest eerst nog even naar de winkel om de juiste maat bouten/ moeren te halen. Vervolgens bleek bij de halterstandaard welke Henk had aangepast nog steeds 1 van de houders van de halterstangen niet te passen...
Dat was wel jammer en had volgens mij niet gehoeven mits dit van tevoren even goed gecontroleerd werd, helemaal na de 2e check toen deze aangepast werd.

Eindelijk kon ik alles in elkaar schroeven en dat ging allemaal prima. Heb onder het rack en de schijvenstandaard nog even een plaat 18 mm multiplex hardhout gedaan om het gewicht wat te verdelen. Zou eerst gaan voor OSB of underlayment maar dat zag er niet uit vond ik. Het past allemaal precies gelukkig, het is altijd afwachten met maatwerk.

Eerst een paar foto's hieronder gevolgd door nog wat commentaar over wat ik allemaal heb aangepast.

Hoe bedoel je weinig ruimte, ongeveer 8 mm ruimte tussen plafond en rack :-)
Het rack is zo aangepast dat de optrek-stang op 3 verschillende hoogtes kan hangen zodat ik niet mijn kop stoot.

2lad895.jpg



35jezqa.jpg


15xs68h.jpg


Ik heb het rack precies op dezelfde hoogte laten maken als de lat-pulley zodat ik deze mooi kon integreren en vast kon schroeven aan het rack voor meer stevigheid.

nycu80.jpg


Hieronder is te zien dat ik voor het west-side gaten patroon van 15 mm heb gekozen i.p.v. de gebruikelijke 25 mm en met een hart op hart afstand van 25 mm i.p.v. 75 mm in het bankdrukgebied. Vooral met bankdrukken heb je hier absoluut profijt van, ik vind het in ieder geval een dikke aanrader. Het nadeel is dat je bij de safety spotters een extra losse buis erom heen moet doen maar die seconde extra werk kan voor mij de pret niet drukken.

2ywi8v9.jpg


29pvn8j.jpg


Bankdrukken doe ik mooi aan de voorkant van het rack met deze 60 cm lange safety spotters. Het contra gewicht van de lat-pulley van ca. 250 kg zorgt er wel voor dat het geheel stevig blijft staan.

118zscz.jpg


Hier de losse haltersteunen, ook met 15 mm gaten zodat ik dezelfde j-hooks kan gebruiken als bij het rack.

rlc295.jpg


Ten slot nog een foto van de halterstandaard op maat met een extra verdieping voor de schijven wat mij wat handiger leek en 2 houders voor halterstangen.

2hdsjzk.jpg


Qua afwerking ziet alles er echt super uit, niks op aan te merken. De zwarte coating geeft het een professionele uitstraling, dit zal met de tijd wel slijten op de plekken waar je deze raakt met de halterstang maar dat hou je toch. En ik kan je vertellen 50 x 50 x 3 mm koker materiaal is echt meer dan genoeg en absoluut stevig zat ! Ik had niet verwacht dat het nog zo zwaar/ degelijk zou zijn toen ik het zag.
Montage ging zoals gezegd ook prima op een paar ontbrekende bouten/ moeren na.
Ook jammer is dus dat een van de halterstang houders nog niet goed past.

Verder ben ik hartstikke tevreden met deze aankoop en had ik het veel eerder moeten doen, ook het 50 mm materiaal wat ik bij fitness-seller.nl heb aangeschaft bevalt mij uitstekend (ATX eco power bar, ATX schijven, dumbells, ATX collars)
Het trainen met dit materiaal is een verademing met wat ik eerst gewend was, echt super.

Dus zeer tevreden met het materiaal van Henk en de service hierbij, klasse !
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk! Ik zou echt bang hebben dat ik iets verkeerds heb afgemeten :) Je hebt daar wel aardig wat gewicht staan op je zolder. Geen bang voor de stevigheid van je verdieping? Ik train namelijk ook op een kamer boven en heb daar soms toch wat twijfels over :p

Mooi project in ieder geval.
 
Geen bang voor de stevigheid van je verdieping? Ik train namelijk ook op een kamer boven en heb daar soms toch wat twijfels over :p

Had ik in het begin zeker wel hoor.
Ik train al 10 jaar op zolder maar de gewichten staan nu zodanig opgesteld dat je toch wel veel gewicht op een klein oppervlakte hebt wat mij dus ook wel tot zorgen aanzette.
De latpulley staat tegen de wand waar de vloer dus sterker is en de schijvenrack staat precies boven een muur van de verdieping eronder. Daarnaast heb ik zoals je ziet de druk wat verdeelt door er houten platen onder te plaatsen. Deadliften doe ik tegenwoordig op wat houten platen met een rubber mat er boven op om daar de schade zoveel mogelijk te beperken.
Ik heb ook een normale gewapende beton vloer net als de 1e verdieping dus neem aan dat dat wel wat kan hebben.
En voor de zekerheid heeft er een constructeur naar gekeken welke hier geen problemen in voorzag, niet dat hij een en ander uitgerekende heeft maar puur uitgaand van de constructie en opstelling en zijn ervaring hierin.
Meer kon ik er niet aan doen en dus gewoon gaan met die banaan:D
 
Al een maand geleden geleverd, maar nu zelf het half rack van Powercage neergezet en gebruikt. Goed spul! Enige dat ik wel gedaan heb is de voetplaten iets naar voren geplaatst, dus staanders iets uit het lood naar voren, zodat de halter op de vangers naar de staanders rolt, niet naar het uiteinde van de vangers. Alles buigt een beetje met genoeg belasting, maar met deze zeer kleine ingreep was dat verholpen.

Kortom: Goed, betaalbaar en compleet.



TIP: als Powercage ook iets van verf zou verkopen, waarmee je op het rack zelf kunt schilderen welke gaten voor wat worden gebruikt, dan zou dat als bijbestelling ook goed lopen. Bijvoorbeeld die kleine potjes (of grote stiften) witte kalkverf die op autoruiten worden gebruikt.
 
TIP: als Powercage ook iets van verf zou verkopen, waarmee je op het rack zelf kunt schilderen welke gaten voor wat worden gebruikt, dan zou dat als bijbestelling ook goed lopen. Bijvoorbeeld die kleine potjes (of grote stiften) witte kalkverf die op autoruiten worden gebruikt.

Ik moet ook altijd eerst even tellen voordat ik de juiste gaten heb, heb ik ook nog 15mm gaten om de 25mm. Zal zelf binnenkort witte stickervellen halen en knip daar dan van die lange strepen uit welke ik dan plak op de gaten die ik gebruik. Je hebt trouwens ook stickers met nummers helemaal klaar, alleen moet je daar dan weer gelijk 4 of 6 vellen van halen.
 
Vandaag een Powercage opgehaald bij Henk! Goed spul en goede service!! Ik heb hem gelijk getest met squatten, en hij werkt super! Stuk makkelijker squatten zo i.p.v. elke keer de barbel in je nek gooien en dan squatten! :)

Hoe squat je nu dan? Zonder barbell in de nek? XD

---------- Toegevoegd om 09:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:24 ----------

Enige tijd geleden heb ik een powercage, haltersteunen en een schijvenstandaard allen op maat laten maken door powercage.nl

Die vloer van je ziet er glad uit man! Zou ik iets aan doen als ik jou was
 
Back
Naar boven