AndroidHealthClinic

Powerlift schema, hoeveel sets en hh?

danoontjepower

Advanced Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
Dag 1
Incline dbb press- Zwaar
Flyes

MP
+ Side raises
Rear raises
Shrugs

Close grip bench press
Cable pull down

Dag 2
Squat- Zwaar
Bench press - licht
+ Chin ups
Latt pull down

Dag 3
Deadlift- zwaar
Bench press- zwaar
Squat- licht
+ BOR
MP

Ikzelf dacht bij de lichte poweroef. sets aan 3x5 of moet ik dan hoger in hh gaan?

bij de zware 4x 5?
assistence oef. 3x8
en de deadlift 3x4.

hoe denken jullie hierover?

Ik vind 8x2reps op de deadlift altijd heerlijk, en van flink hoog in het percentage zitten van je 100%.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind 8x2reps op de deadlift altijd heerlijk, en van flink hoog in het percentage zitten van je 100%.
oke 6x3 ook goed? en verder met de herhalingen? ik pak iets meer borst omdat ik niet sterk ben met de bench press in verhouding tot de squat en deadlift. verder goed schema/niet te veel oefeningen? dacht t wel togh.

up

Dit is geen powerliftschema mattie hehe ...
Zwaar benchen op de dag dat je deadlift vind ik ook geen slim idee . En daarna nog gaan roeien ook ...

Waarom niet bv :

A/ squat (heavy)
bench (light)
row (medium)
assistance (5-25 reps)

B/ deadlift (3-5 sets @ 1-8 reps)
OHP (medium)
pullups
assistance

C/ squat (light)
bench (heavy)
row (heavy)
assistance

Heavy : 6-10 sets @ 1-5 reps
Light : op 55-65 % , paar setjes

Waarom altijd kloten met zelf bij elkaar gestopte schema'tjes, als er al zoveel zijn. Check de powerlift sectie en kies daar iets. Bijv. het westside principe of gewoon smolov, 5x5, wat jij wilt..

Ik ken geen enkele powerlifter die zijn training begint met incline db press en flyes. Weet je wel zeker dat je wil powerliften? Een samenraapsel van oefeningen gekoppelt aan starre sets en reps (overrated) protocols maakt imo nog geen plan en zeker geen schema.

Wat bijvoorbeeld chef niet bij zijn template vermeld is dat hij ook een vorm van periodisatie toepast waarbij het accent over een korte periode verschijft van volume naar intensiteit, om zo elke cyclus een stukje sterker (en buffer) uit te komen.

Maak het jezelf niet te moeilijk en steek die energie liever in je trainen, dan met name correcte uitvoering van je oefeningen. Al lerende dingen finetunen en fancy oefeningen kan altijd nog (been there, done that).

Sluit me aan bij adonis. Behalve dat ik westside sterk af zou raden aan beginners, tenzij je een alwetende coach aan je zijde hebt, wat niet het geval is gezien het feit je een topic opent op dbb.

check m'n reactie in de PL sectie

Ik ken geen enkele powerlifter die zijn training begint met incline db press en flyes. Weet je wel zeker dat je wil powerliften? Een samenraapsel van oefeningen gekoppelt aan starre sets en reps (overrated) protocols maakt imo nog geen plan en zeker geen schema.

Wat bijvoorbeeld chef niet bij zijn template vermeld is dat hij ook een vorm van periodisatie toepast waarbij het accent over een korte periode verschijft van volume naar intensiteit, om zo elke cyclus een stukje sterker (en buffer) uit te komen.

Maak het jezelf niet te moeilijk en steek die energie liever in je trainen, dan met name correcte uitvoering van je oefeningen. Al lerende dingen finetunen en fancy oefeningen kan altijd nog (been there, done that).

Sluit me aan bij adonis. Behalve dat ik westside sterk af zou raden aan beginners, tenzij je een alwetende coach aan je zijde hebt, wat niet het geval is gezien het feit je een topic opent op dbb.
ben geen beginner en heb ook goede begeleiding. bedankt;)

---------- Toegevoegd om 21:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

Dit is geen powerliftschema mattie hehe ...
Zwaar benchen op de dag dat je deadlift vind ik ook geen slim idee . En daarna nog gaan roeien ook ...

Waarom niet bv :

A/ squat (heavy)
bench (light)
row (medium)
assistance (5-25 reps)

OHP (medium)
pullups
assistance

C/ squat (light)
bench (heavy)
row (heavy)
assistance

Heavy : 6-10 sets @ 1-5 reps
Light : op 55-65 % , paar setjes
powerlift schema was misschien de verkeerde woordkeuze, zit een beetje tussen een bb schema en powerlift schema in. ik vind jou schema ook wel mooi, wat valt allemaal onder assistence(gezien er al pull ups en rows zijn verwerkt in het schema) flyes en smal bankdrukken?

A/ squat (heavy)
bench (light)
row (medium)
+assistance
dippen

OHP (medium)
pullups
+assistance
rear/side raises

C/ squat (light)
bench (heavy)
row (heavy)
+assistance
Flyes
Bb curl

zo dan?

kan een slotje op, bedankt mensen. ik heb hem in het powerlift gedeelte staan nu.

Terug
Naar boven