AndroidHealthClinic

Powerlifting sucks ?

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87

Eén van de most real mensen in the game lucht zijn hart.

Terwijl ik ergens nog de illusie had dat powerlifters nauwelijks gebruiken. Maar laten we eerlijk zijn, Pete heeft een heel goed punt. Iemand zijn lifts stijgen alleen maar en zien nooit een dip. Zeg het maar. Die blast gewoon grammen het hele jaar door.

Powerliften op elite niveau is een wedstrijdje anabolen spuiten. Dus waar kijken we eigenlijk naar?
 
Wat is precies je vraag/probleem?
 
Of Powerlifting net zo rot is als Bodybuilding.

Ja
 
Er zijn indd wel een paar PLers die constand maar gains maken en volgensmij echt flinke hoeveelheden wegzetten, Larry Wheels springs to mind.
 
Halotestin en Anadrol als pre workout. :hedbang:

giphy.gif
 
Ik heb het nooit willen begrijpen dat mensen allerlei hulpmiddelen nemen om een prestatie neer te zetten in een sport die nog kleiner is dan bowlen. Onder hulpmiddelen schaar ik ook de multi-ply pakken (reverse bench etc.), niet zelf unracken/ uitlopen en meer. Ik ben aanhanger van raw.
 

Eén van de most real mensen in the game lucht zijn hart.

Terwijl ik ergens nog de illusie had dat powerlifters nauwelijks gebruiken. Maar laten we eerlijk zijn, Pete heeft een heel goed punt. Iemand zijn lifts stijgen alleen maar en zien nooit een dip. Zeg het maar. Die blast gewoon grammen het hele jaar door.

Powerliften op elite niveau is een wedstrijdje anabolen spuiten. Dus waar kijken we eigenlijk naar?

Tja, er zijn wat harde feiten in de wereld;
Heeft iemand een FFMI van boven de 26 -> Gebruikt
Is iemand bovenmenselijk groot of bovenmenselijk/té erg uit verhouding sterk -> Gebruikt
Doet competities (In welke sport dan ook) op wereldniveau -> Gebruikt

Ja kan een genetic freak zijn, wat de 0.001% van de bevolking is, ook die hebben iets nodig om met prestaties op bovenmenselijk niveau te komen.
Of het nou een gamer, wielrenner of powerlifter is. (Not joking. Pro gamers gebruiken veel ritalin, adderall e.d.)

*Edit*
Also die Pete Rubish is 109 KG op 1.83 met 10% vet. Ik bedoel maar.
Met een FFMI van 29 heeft hij in verhouding meer massa dan Arnold Schwarzenegger ooit gehad heeft.
Maar zoals hij aangeeft; maar een fractie van de mensen laat zijn bloed testen bij het blasten/cruisen. Het is niet zozeer dat AAS gebruikt ze dood maakt, het onverstandig gebruik wel.
 
Laatst bewerkt:
Tja, er zijn wat harde feiten in de wereld;
Heeft iemand een FFMI van boven de 26 -> Gebruikt
Is iemand bovenmenselijk groot of bovenmenselijk/té erg uit verhouding sterk -> Gebruikt
Doet competities (In welke sport dan ook) op wereldniveau -> Gebruikt

Ja kan een genetic freak zijn, wat de 0.001% van de bevolking is, ook die hebben iets nodig om met prestaties op bovenmenselijk niveau te komen.
Of het nou een gamer, wielrenner of powerlifter is. (Not joking. Pro gamers gebruiken veel ritalin, adderall e.d.)

*Edit*
Also die Pete Rubish is 109 KG op 1.83 met 10% vet. Ik bedoel maar.
Met een FFMI van 29 heeft hij in verhouding meer massa dan Arnold Schwarzenegger ooit gehad heeft.

Pete Rubish heeft zelf ook een jaarlang elke week 700mg tren gebruikt. Dat heeft hij zelf verteld. Hij weet daarom precies waar hij over praat.

En dat er gebruikt wordt is prima, als het met mate is. Ik geloof wel in gezond kuren. Maar die enorme gewichten die je laatste tijd ziet zijn het resultaat van enorme non stop hoeveelheden drugs. Het is een freak show en geen sport. Net als bodybuilding. En dat vind ik balen.
 
Pete Rubish heeft zelf ook een jaarlang elke week 700mg tren gebruikt. Dat heeft hij zelf verteld. Hij weet daarom precies waar hij over praat.

En dat er gebruikt wordt is prima, als het met mate is. Ik geloof wel in gezond kuren. Maar die enorme gewichten die je laatste tijd ziet zijn het resultaat van enorme non stop hoeveelheden drugs.
Ja tuurlijk. Om op de top te komen moet je gigantische hoeveelheden in je lichaam pompen.
Net zoals in andere sporten zijn degene die het meest riskeren degene die het verst komen.
Meer spuiten, meer beter.

Als je a la Eddie Hall even 536 kilo van de grond trekt dan mag je er wel van uitgaan dat het niet menselijk is.
Mensen trekken meer gewicht dan het menselijke zenuwstelsel aankan, we komen straks op het punt dat men qua kracht voorbij wat het lichaam zelf aankan gaat.

Word verder wel een beetje zwart/wit neergezet. AAS hoeft niet per definitie écht slecht voor je gezondheid te zijn.
Mits je matig gebruikt, regelmatig je bloed laten nakijken en er geen dikke cocktail van maakt geloof ik dat het long term niet veel schade hoeft aan te richten.
(En van sommige middelen zoals GH en insuline afblijft)
 
Laatst bewerkt:
Tja, er zijn wat harde feiten in de wereld;
Heeft iemand een FFMI van boven de 26 -> Gebruikt
Is iemand bovenmenselijk groot of bovenmenselijk/té erg uit verhouding sterk -> Gebruikt
Doet competities (In welke sport dan ook) op wereldniveau -> Gebruikt

Ja kan een genetic freak zijn, wat de 0.001% van de bevolking is, ook die hebben iets nodig om met prestaties op bovenmenselijk niveau te komen.
Of het nou een gamer, wielrenner of powerlifter is. (Not joking. Pro gamers gebruiken veel ritalin, adderall e.d.)

*Edit*
Also die Pete Rubish is 109 KG op 1.83 met 10% vet. Ik bedoel maar.
Met een FFMI van 29 heeft hij in verhouding meer massa dan Arnold Schwarzenegger ooit gehad heeft.
Maar zoals hij aangeeft; maar een fractie van de mensen laat zijn bloed testen bij het blasten/cruisen. Het is niet zozeer dat AAS gebruikt ze dood maakt, het onverstandig gebruik wel.


Pete is verder behoorlijk open over zijn geargebruik.

Sws top gast.


Wat jullie wel even vergeten is dat verreweg de meeste mensen die kuren geen records liften of FFMI hebben van 29.

Dat een genetic freak met super veel dedication een FFMI van 24 kan halen is mooi, maar de meeste die dat hebben zullen er niet op die manier komen of kunnen komen.


Ik ken genoeg mensen die kuren (buiten DBB) maar daarvan hebben er maybe 2 een FFMI van 25+. En dat zijn dan de echt hardcore mensen die bbing wedstrijden gedaan hebben op 2 gram gear.

De meeste zijn curlbro's die gewoon lekker dikke delts en biceps willen voor de zomer.
 
Pete is verder behoorlijk open over zijn geargebruik.

Sws top gast.


Wat jullie wel even vergeten is dat verreweg de meeste mensen die kuren geen records liften of FFMI hebben van 29.

Dat een genetic freak met super veel dedication een FFMI van 24 kan halen is mooi, maar de meeste die dat hebben zullen er niet op die manier komen of kunnen komen.


Ik ken genoeg mensen die kuren (buiten DBB) maar daarvan hebben er maybe 2 een FFMI van 25+. En dat zijn dan de echt hardcore mensen die bbing wedstrijden gedaan hebben op 2 gram gear.

De meeste zijn curlbro's die gewoon lekker dikke delts en biceps willen voor de zomer.

Klopt, is zo. Zoveel meer mensen dan men verwacht.
Was vorig jaar ook nog wel het e.e.a. in UK over los aan het gaan, zogenaamde anabolen epidemie waarin 4 van de 10 ondervraagden aangaven of wel eens injecties of orals gebruikt te hebben.
Ik heb er overigens niks tegen.

Je hebt mensen die allerlei drugs knallen op feestjes.
Je hebt mensen die zich kapot roken.
Je hebt mensen die zich volvreten bij de McDonalds met zieke obesitas.
Je hebt ook mensen die anabolen gebruiken om sneller progressie te maken in de sportschool.

Whoopdyfuckingdoo.
 
Klopt, is zo. Zoveel meer mensen dan je denkt.
Was vorig jaar ook nog wel het e.e.a. in UK over los aan het gaan, zogenaamde anabolen epidemie waarin 4 van de 10 ondervraagden aangaven of wel eens injecties of orals gebruikt te hebben.

Een FFMI van 25 vind ik niet niks trouwens.

Ik heb even gekeken. Als ik mezelf nu 16% bf schat, zit waarschijnlijk eerder op 18 maar even voor het idee. Mag ik 107kg zijn en dan heb ik een FFMI van 24.9.

Ik ga echt nu fucking way 15kg aankomen natty, op dit BF. Zelfs met een paar kuurtjes zie ik dat niet zomaar gebeuren.

Ik vind nier dat ik een goed fysiek heb, maar 15kg gainen op dit frame natty. Dat zou wat zijn :roflol:

Zie wel dat mijn FFMI van voordat ik trainde, 16.2 mij een 'average woman' maakt. Want bij mannen zit ik onder de ondergrens lol
 
Laatst bewerkt:
Een FFMI van 25 vind ik niet niks trouwens.

Ik heb even gekeken. Als ik mezelf nu 16% bf schat, zit waarschijnlijk eerder op 18 maar even voor het idee. Mag ik 107kg zijn en dan heb ik een FFMI van 24.9.

Ik ga echt nu fucking way 15kg aankomen natty, op dit BF. Zelfs met een paar kuurtjes zie ik dat niet zomaar gebeuren.

Ik vind nier dat ik een goed fysiek heb, maar 15kg gainen op dit frame natty. Dat zou wat zijn :roflol:

Zie wel dat mijn FFMI van voordat ik trainde, 16.2 mij een 'average woman' maakt. Want bij mannen zit ik onder de ondergrens lol

Ik denk dat jij 't sowieso verkeerd berekend. Ik heb een ffmi van 20.5 en ik ben echt een skinny bitch.
https://ffmicalculator.net/
Wel even op metric zetten. Denk dat jij 't invoert met pounds.
Je oude stats dus 92 kg @ 13% op 189 is in ieder geval ~22.5
Tussen de 98-102 kg op 13% zal bij jou dan een beetje de natty max zijn.
 
Ik denk dat jij 't sowieso verkeerd berekend. Ik heb een ffmi van 20.5 en ik ben echt een skinny bitch.
https://ffmicalculator.net/
Wel even op metric zetten. Denk dat jij 't invoert met pounds.
Je oude stats dus 92 kg @ 13% op 189 is in ieder geval ~22.5
Tussen de 98-102 kg op 13% zal bij jou dan een beetje de natty max zijn.


Die 93 op 13% van vorig jaar was wel optimistisch als ik eerlijk ben.
Screenshot_20190228-193259_Samsung Internet.jpg


Screenshot_20190228-193248_Samsung Internet.jpg
 
189 :p

Mijn beginfysiek was bijzonder slecht.

Bekijk bijlage 441777

Oh je hebt het over je vóór fysiek.
Goede, nooit m'n pre FFMI berekend. Even kijken.

*edit*
16.04 toen ik begon, nu 20.50-21.00. Grappig.
Maar anyways je huidige stats zijn above average en dat klopt toch ook wel ;)
 
Back
Naar boven