Fitness Seller

Powerlifting sucks ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oh je hebt het over je vóór fysiek.
Goede, nooit m'n pre FFMI berekend. Even kijken.

*edit*
16.04 toen ik begon

Ja nu is het 21.5 ofzo.

Oke dat van mij was niet bijzonder slecht kwa ffmi dus.
 
Lean mass (lbs) = 238.89 lbs Lean mass (kg) = 108.36 kg
■ Fat mass (lbs) = 45.50 lbs Fat mass (kg) = 20.64 kg

■ Fat Free Mass Index (FFMI) = 29.46

■ Adjusted FFMI = 28.72

Adjusted FFMI Interpretation
16-17 Below Average
18-19 Average
20-21 Above Average
22 Excellent
23-25 Superior
26-27 Suspicious
28-30 Unlikely


:thinking:
 
Blijft toch jammer dat topsportprestaties helemaal geen beeld weergeven tot waar toe een mens in staat is.
Wat als doping niet zou bestaan, hoe zou de mr.Olympia eruit zien, het wereldrecord op de 100m zijn en de wereldrecords powerlifting.
 
Ik heb het nooit willen begrijpen dat mensen allerlei hulpmiddelen nemen om een prestatie neer te zetten in een sport die nog kleiner is dan bowlen. Onder hulpmiddelen schaar ik ook de multi-ply pakken (reverse bench etc.), niet zelf unracken/ uitlopen en meer. Ik ben aanhanger van raw.

Ik ben er ook geen fan van. Als een hardloper die elke dag 3km loopt aan de epo gaat en trots is dat hij nu 10 seconden sneller is dan zou ik hem ook voor gek verklaren. Wat is het dan waard? Misschien de status sterkste van de gym, of een filmpje dat veel bekeken wordt...het moet iets zijn wat het de moeite waard maakt.

Zelf vergelijk ik deze sport met dat van een bergbeklimmer, die wilt ook niet met de helikopter op de Mount Everest gedropt worden.
Mijn eigen pr's tellen al niet eens wanneer ik ze met andere type schijven dan het oude record heb verbeterd.:D
 
Blijft toch jammer dat topsportprestaties helemaal geen beeld weergeven tot waar toe een mens in staat is. Wat als doping niet zou bestaan, hoe zou de mr.Olympia eruit zien, het wereldrecord op de 100m zijn en de wereldrecords powerlifting.
Frank Zane-achtige lichamen.

De evolutie van bodybuilding is op z'n zachtst gezegd opmerkelijk. :emo:
 
Doet competities (In welke sport dan ook) op wereldniveau -> Gebruikt

Ben het verder met je eens, maar dit is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Hier gaat het filmpje eigenlijk precies over. Een kleinere sport zal minder gebruikers hebben, en minder extreme gebruikers ook. Rond 2012/'13 was de sport nog super klein en zag je op wereldniveau prestaties en records die ook voor sommige relatief average lifters ergens nog wel behapbaar waren, of in elk geval realistisch leken. Zelfs bij non-tested feds dacht je nog wel eens: mja, dit is nog enigszins reëel. Niet dat er in die tijd niet gebruikt werd natuurlijk.

Maar met de groei van de sport is de talent pool dus groter geworden en wordt er zo hard gepusht, dat men nu niet eens meer off gaat. Het is niet meer normaal hoe hard dat is gegaan. Er zijn inderdaad hele volksstammen aan toplifters van 7, 8 jaar geleden waar je helemaal niks meer van hoort. Mannen die al jarenlang rustig wereldrecords zetten en binnen no time aan alle kanten voorbij werden gestreefd door (destijds) junior lifters als de Lilliebridges, Tom Martin, Pete Rubish zelf, Larry Wheels, et cetera. Het gaat eigenlijk helemaal nergens meer over.

Ik ken ook binnen de IPF nog de days dat je lifters had die elk jaar hun eigen wereldrecord met een kilo verhoogden omdat er verder niemand in de buurt kwam. Dat waren de genetic freaks, en die waren eenzaam aan de top want de talent pool was zo klein. Nu heb je dat niet meer en heb je WK's waarop in elke klasse elk jaar weer door 4, 5, 6 lifters gestreden wordt om wereldrecords. En dan wordt er rustig 20-30 kilo bovenop een WR gezet. Binnen de non-tested feds is dat nog extremer.

Kijk trouwens niet alleen naar powerlifting maar ook naar strongman. Hoe snel dat niet is gegaan. Als je die Arnold classic dan weer kijkt en mannen van rond de 200 kg (!) bodyweight ziet rondlopen. Ook dit is allemaal supertof om naar te kijken, maar waar precies in die leuke youtube edits en insta filmpjes van Shaw, Thor en kornuiten zitten de stukken waarin ze die spuit in de reet krijgen en vertellen dat ze zich in wezen gewoon 24/7 compleet miserabel voelen en dat dat alleen maar erger gaat worden naarmate ze ouder worden? Of altijd maar geblesseerd zijn omdat hun pezen en aanhechtingen het gewoon niet bij kunnen benen. Elke grote wedstrijd valt er gemiddeld een kwart tot een derde van de lifters uit met blessures, vaak gewoon veroorzaakt doordat hun lichaam helemaal naar de klote is. Thor met z'n warm / koud therapieën in de Atlantische Oceaan en alles. Leuk en aardig, maar ik kan zoveel in de oceaan gaan zitten als ik wil, zonder die grammen AAS per week ga ik geen sterkste man van de wereld worden. Laat dat maar eens zien dan.

Pete Rubish heeft natuurlijk ook een gigantische klont boter op zijn hoofd maar wel 100% gelijk: the wiser choice is gewoon voor je gezondheid gaan. Dit leidt allemaal echt nergens toe.
 
Ben het verder met je eens, maar dit is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Hier gaat het filmpje eigenlijk precies over. Een kleinere sport zal minder gebruikers hebben, en minder extreme gebruikers ook. Rond 2012/'13 was de sport nog super klein en zag je op wereldniveau prestaties en records die ook voor sommige relatief average lifters ergens nog wel behapbaar waren, of in elk geval realistisch leken. Zelfs bij non-tested feds dacht je nog wel eens: mja, dit is nog enigszins reëel. Niet dat er in die tijd niet gebruikt werd natuurlijk.

Maar met de groei van de sport is de talent pool dus groter geworden en wordt er zo hard gepusht, dat men nu niet eens meer off gaat. Het is niet meer normaal hoe hard dat is gegaan. Er zijn inderdaad hele volksstammen aan toplifters van 7, 8 jaar geleden waar je helemaal niks meer van hoort. Mannen die al jarenlang rustig wereldrecords zetten en binnen no time aan alle kanten voorbij werden gestreefd door (destijds) junior lifters als de Lilliebridges, Tom Martin, Pete Rubish zelf, Larry Wheels, et cetera. Het gaat eigenlijk helemaal nergens meer over.

Ik ken ook binnen de IPF nog de days dat je lifters had die elk jaar hun eigen wereldrecord met een kilo verhoogden omdat er verder niemand in de buurt kwam. Dat waren de genetic freaks, en die waren eenzaam aan de top want de talent pool was zo klein. Nu heb je dat niet meer en heb je WK's waarop in elke klasse elk jaar weer door 4, 5, 6 lifters gestreden wordt om wereldrecords. En dan wordt er rustig 20-30 kilo bovenop een WR gezet. Binnen de non-tested feds is dat nog extremer.

Kijk trouwens niet alleen naar powerlifting maar ook naar strongman. Hoe snel dat niet is gegaan. Als je die Arnold classic dan weer kijkt en mannen van rond de 200 kg (!) bodyweight ziet rondlopen. Ook dit is allemaal supertof om naar te kijken, maar waar precies in die leuke youtube edits en insta filmpjes van Shaw, Thor en kornuiten zitten de stukken waarin ze die spuit in de reet krijgen en vertellen dat ze zich in wezen gewoon 24/7 compleet miserabel voelen en dat dat alleen maar erger gaat worden naarmate ze ouder worden? Of altijd maar geblesseerd zijn omdat hun pezen en aanhechtingen het gewoon niet bij kunnen benen. Elke grote wedstrijd valt er gemiddeld een kwart tot een derde van de lifters uit met blessures, vaak gewoon veroorzaakt doordat hun lichaam helemaal naar de klote is. Thor met z'n warm / koud therapieën in de Atlantische Oceaan en alles. Leuk en aardig, maar ik kan zoveel in de oceaan gaan zitten als ik wil, zonder die grammen AAS per week ga ik geen sterkste man van de wereld worden. Laat dat maar eens zien dan.

Pete Rubish heeft natuurlijk ook een gigantische klont boter op zijn hoofd maar wel 100% gelijk: the wiser choice is gewoon voor je gezondheid gaan. Dit leidt allemaal echt nergens toe.


Dat stukje over strongman is ook iets waar je te weinig over hoort.

Met het formaat dat die gasten nu zijn en de shit die ze doen weet je dat er echt unholy hoeveelheden gear in gaan.

Eddie Hall gaf het ook min of meer toe toen hij besloot te stoppen. Hij wist zelf al te goed dat wat hij nodig had kwa gear en voeding om te winnen zo bizar veel was dat hij op die manier de 40 misschien nieteens zou halen.

Thor en Shaw wegen inmiddels meer dan een volgroeide silverrug alpha male.
 
Larry mr ik draai alleen 500mg test met wat oxy pre contest Wheels.
 
Verschil met Strongman is wel dat aas-gebruik is toegestaan.

Verder wel eens met de analyse.
 
Ben het verder met je eens, maar dit is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Hier gaat het filmpje eigenlijk precies over. Een kleinere sport zal minder gebruikers hebben, en minder extreme gebruikers ook. Rond 2012/'13 was de sport nog super klein en zag je op wereldniveau prestaties en records die ook voor sommige relatief average lifters ergens nog wel behapbaar waren, of in elk geval realistisch leken. Zelfs bij non-tested feds dacht je nog wel eens: mja, dit is nog enigszins reëel. Niet dat er in die tijd niet gebruikt werd natuurlijk.

Maar met de groei van de sport is de talent pool dus groter geworden en wordt er zo hard gepusht, dat men nu niet eens meer off gaat. Het is niet meer normaal hoe hard dat is gegaan. Er zijn inderdaad hele volksstammen aan toplifters van 7, 8 jaar geleden waar je helemaal niks meer van hoort. Mannen die al jarenlang rustig wereldrecords zetten en binnen no time aan alle kanten voorbij werden gestreefd door (destijds) junior lifters als de Lilliebridges, Tom Martin, Pete Rubish zelf, Larry Wheels, et cetera. Het gaat eigenlijk helemaal nergens meer over.

Ik ken ook binnen de IPF nog de days dat je lifters had die elk jaar hun eigen wereldrecord met een kilo verhoogden omdat er verder niemand in de buurt kwam. Dat waren de genetic freaks, en die waren eenzaam aan de top want de talent pool was zo klein. Nu heb je dat niet meer en heb je WK's waarop in elke klasse elk jaar weer door 4, 5, 6 lifters gestreden wordt om wereldrecords. En dan wordt er rustig 20-30 kilo bovenop een WR gezet. Binnen de non-tested feds is dat nog extremer.

Kijk trouwens niet alleen naar powerlifting maar ook naar strongman. Hoe snel dat niet is gegaan. Als je die Arnold classic dan weer kijkt en mannen van rond de 200 kg (!) bodyweight ziet rondlopen. Ook dit is allemaal supertof om naar te kijken, maar waar precies in die leuke youtube edits en insta filmpjes van Shaw, Thor en kornuiten zitten de stukken waarin ze die spuit in de reet krijgen en vertellen dat ze zich in wezen gewoon 24/7 compleet miserabel voelen en dat dat alleen maar erger gaat worden naarmate ze ouder worden? Of altijd maar geblesseerd zijn omdat hun pezen en aanhechtingen het gewoon niet bij kunnen benen. Elke grote wedstrijd valt er gemiddeld een kwart tot een derde van de lifters uit met blessures, vaak gewoon veroorzaakt doordat hun lichaam helemaal naar de klote is. Thor met z'n warm / koud therapieën in de Atlantische Oceaan en alles. Leuk en aardig, maar ik kan zoveel in de oceaan gaan zitten als ik wil, zonder die grammen AAS per week ga ik geen sterkste man van de wereld worden. Laat dat maar eens zien dan.

Pete Rubish heeft natuurlijk ook een gigantische klont boter op zijn hoofd maar wel 100% gelijk: the wiser choice is gewoon voor je gezondheid gaan. Dit leidt allemaal echt nergens toe.

denk dat Thor ook naast de gear een genetic freak is, en heb sws altijd veel gehoord over ijslanders in strongman. genetic freak met basis al goed genen dus...
 
Ik heb zeker wel een respect voor die gasten want ze zijn sterk en kunnen nog rennen ook. Dingen worden opgetild wat tot de verbeelding spreekt, dat is mooi. Chargeren aan/. Maar ergens is het ook ziekelijk. Volgevreten en tjokvol peds een kunstje plegen te doen als een circusaapje. Chargeren uit\.
 
Tja, als je het complete plaatje wilt zien;

 
Ik ben er ook geen fan van. Als een hardloper die elke dag 3km loopt aan de epo gaat en trots is dat hij nu 10 seconden sneller is dan zou ik hem ook voor gek verklaren. Wat is het dan waard? Misschien de status sterkste van de gym, of een filmpje dat veel bekeken wordt...het moet iets zijn wat het de moeite waard maakt.

Zelf vergelijk ik deze sport met dat van een bergbeklimmer, die wilt ook niet met de helikopter op de Mount Everest gedropt worden.
Mijn eigen pr's tellen al niet eens wanneer ik ze met andere type schijven dan het oude record heb verbeterd.:D
Niet echt een goede vergelijking. Hillary die in een veredelde bontjas naar boven ging met 1 sherpa, of de huidige expedities met een hele horde aan sherpas, alle technologische snufjes die men kan verzinnen. Met een goede conditie en een paar ton staat iedereen boven.
 
Tja, als je het complete plaatje wilt zien;

Dat was voor mij echt een eye opener. Gewoon blijven groeien door niets anders te doen dan meer roids en meer voedsel innemen. Ik zal niet zeggen dat hij niet zijn best deed, maar het werd me toen duidelijk dat het een andere sport is. Het is dezelfde sport als naturel, PLUS al de lichamelijke en geestelijke ongemakken van de anabolen. Met als payoff... ja, wat eigenlijk?

Maakte veel indruk, die dag zelf een naald minder gezet.


:P
 
Trouwens een paar weken geleden ook een filmpje van Benni Magnusson met vergelijkbare inhoud. Hoe rot hij het vind om bloated te moeten zijn. Hoe hij een superlichte training met 120 kg deadlift deed omdat hij zo anabolic was op dat moment dat het gewicht niet eens uitmaakte.
 
Ik geloof niet in het anti-gebruik sentiment, wel in gezondheid. En gebruiken is in beginsel niet gezond. Als er niet zo'n stigma aan hing en we ophielden met hypocriet wegkijken, dan konden mensen verantwoord gebruiken onder toezicht van een arts én zouden nieuwe, minder schadelijke of zelfs gezonde middelen worden ontwikkeld. Want wat je natuurlijk wil is bovenmenselijke prestaties EN bovenmenselijke gezondheid.
 
Back
Naar boven