AndroidHealthClinic

preacher curl

RKfitness

Cool Novice
Waardering
78
Als ik preacher curls doe heb ik vaak pijn aan mijn voorarm en ik had het opgezocht op internet en zag ook staan dat dat vaker voorkomt, maar niet precies wat de reden er nou van is.

ik doe hem niet te zwaar want het lukt wel gewoon maar de laatste tijd lukt het niet meer doordat ik dus pijn heb in mijn voorarm.

Ben beniewd op het antwoord.
Ik ben zelf weer pas begonnen met trainen, vanwege chronische klachten (knieen & biceps). Merkten sws dat apparaten kut aanvoelen, gezien ik ze op een bepaalde manier moet drukken.
Vind het met losse gewichten veel relaxter trainen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ben beniewd op het antwoord.
Ik ben zelf weer pas begonnen met trainen, vanwege chronische klachten (knieen & biceps). Merkten sws dat apparaten kut aanvoelen, gezien ik ze op een bepaalde manier moet drukken.
Vind het met losse gewichten veel relaxter trainen ;)
Het word veel herkend zo te zien..

Dan doe je hem toch gewoon niet er zijn meer dan genoeg andere (en betere) bicepsoefeningen.

Structureel je onderarmen trainen voor enkele weken (8 weken) en het zal een stuk beter aanvoelen.

Structureel je onderarmen trainen voor enkele weken (8 weken) en het zal een stuk beter aanvoelen.

Waar baseer je dat op? Ben wel benieuwd, heb zelf een zware chronische peesontsteking (of iedergeval iets met de pees) ter hoogte van mijn bicep/elleboog. Het gaat nu stukken beter, door extrentrisch trainen van de biceps, met de juiste tijdintervallen met rust/trainen en opbouw in gewicht/herhalingen/snelheid etc.

On topic, kan ook een triggerpoint zijn waar TS last van heeft en zo zullen er nog wel 100 oorzaken zijn, dus ben erg beniewd naar jouw onderbouwing :P

Laatst bewerkt:
denk je dat je em wel te zwaar pakt, en hou je je polsen goed recht?

Waar baseer je dat op? Ben wel benieuwd, heb zelf een zware chronische peesontsteking (of iedergeval iets met de pees) ter hoogte van mijn bicep/elleboog. Het gaat nu stukken beter, door extrentrisch trainen van de biceps, met de juiste tijdintervallen met rust/trainen en opbouw in gewicht/herhalingen/snelheid etc.

On topic, kan ook een triggerpoint zijn waar TS last van heeft en zo zullen er nog wel 100 oorzaken zijn, dus ben erg beniewd naar jouw onderbouwing :P
Zelf aan het begin van mijn carrière last gehad van mijn onderarmen. Toen ik die 2 a 3 maanden structureel aandacht gaf bij trainingen, merkte ik dat ik na 2 à 3 maanden nauwelijks tot geen last meer had. Had het wel meer van mijn elleboog naar pols i.p.v. bicep elleboog bij jou.

Teveel knijpen, verplaats je ellebogen eventueel, doe ze gewoon niet.

Misschien veel spanning of het erg strak staan van de spieren, eventueel rekken vooraf, goed opwarmen.

Probeer eens met polsbandjes. Verplaats je handen wat naar binnen of juist naar buiten.

Heel trainen, meer herhalingen. Pak losse gewicht of juist een barbell, evt dumbbells

Een beetje spelen met wat kleine dingetjes kan vaak helpen.

Even over met machines... Je zit als het ware vast in 1 positie. 1 bewegingsweg. Sommige hebben dat al met een barbel. Je zit lichaam moet zich aanpassen aan de machine of de stang dat kan leiden tot wat wrijving en irritatie. Dat kan weer leiden tot fikse blessures.

Ik had dat ook, oorzaak bleek te zijn dat ik teveel gewicht had.
Gewoon je gewicht minderen en echt letten op de squeeze, en langzaam het gewicht naar beneden.

Terug
Naar boven