XXL Nutrition

Pren's Powerlogje

• Topic Starter Topic Starter
Squat:
5x90
5x90
5x90

Bench:
5x70
5x70
5x70

Seal Rows gedaan :D
5x60
5x60
5x60
Toen nog voor de grap wat gaan maxen:
5x70
3x80
1x90
1x100 fail

Deadlift:
5x130

Gewicht stagneert op precies 90 kg dus voeding gaat vandaag omhoog. Vooral ook omdat de squats en de bench vrij zwaar voelden. Lekker smikkelen :)

Squat:
5x100
5x100
5x100

Press:
5x45
5x45
5x45

Nog wat lat pullies en weer naar huis.

Squat:
5x105
5x105
5x105

Bench:
5x75
5x75
5x75

Deadlift:
5x140

Kreeg helaas alweer last van mijn elleboog tijdens het squatten :(

Ik ben nu van plan om Madcow door te zetten, maar dan met Front Squats en extra back extensions voor de posterior chain. Over twee a drie maanden wellicht nog eens kijken of de backsquat weer pijnvrij kan.

Misschien fysio bezoekje?

• Like
Waarderingen: Pren

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb alleen bijzonder weinig vertrouwen in de vaardigheden van fysio's :p Tenminste in mijn omgeving halen ze doorgaans rare kunstjes uit. Meestal ook zonder het gewenste resultaat.

Toevallig iemand die je zou aanbevelen in Amsterdam?

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb alleen bijzonder weinig vertrouwen in de vaardigheden van fysio's :p Tenminste in mijn omgeving halen ze doorgaans rare kunstjes uit. Meestal ook zonder het gewenste resultaat.

Toevallig iemand die je zou aanbevelen in Amsterdam?

Ik ben zelf ook wat huiverig door verhalen die je dan op internet leest, dus ik herken het. Heb me laatst ingeschreven bij een praktijk in provincie Utrecht, dus moet dat nog afwachten :p

@natty87 had goede ervaringen bij PMC fysio. Zit ook in Amsterdam.

Al veel aan het spelen met een bezemsteel? Heeft bij mij erg geholpen.

• Like
Het valt me (regelmatig) op dat je weinig sets / reps doet.
is dat met een achterliggende gedachte ?

Ik ben zelf ook wat huiverig door verhalen die je dan op internet leest, dus ik herken het. Heb me laatst ingeschreven bij een praktijk in provincie Utrecht, dus moet dat nog afwachten :p

@natty87 had goede ervaringen bij PMC fysio. Zit ook in Amsterdam.

Dankje! Ga ik daar wellicht eens langs!
Die verhalen zijn trouwens niet alleen van internet. Mijn moeder is bijv. erger uit de fysio-behandeling gekomen dan ze erin ging. Die van mijn huisgenoot doet het ook bijzonder slecht. En er trainen twee fysio's in mijn sportschool... Als je ziet hoe zij mensen begeleiden bij oefeningen, krijg je spontaan zelf een hernia :p

Al veel aan het spelen met een bezemsteel? Heeft bij mij erg geholpen.

Dankjewel! Daar ga ik eens mee aan de slag.

Het valt me (regelmatig) op dat je weinig sets / reps doet.
is dat met een achterliggende gedachte ?

Ligt er een beetje aan. Als ik aan het cutten ben, doe ik maar 2 werksets van 5 reps. Dat blijkt namelijk voldoende om mijn kracht en massa te behouden. En tijdens cutten, vind ik trainen eigenlijk niet leuk. Het is dan altijd weer hetzelfde :p
Als ik aan het bulken ben, is dat een ander verhaal. Recent heb ik met wat meer volume gewerkt (PHUL en PHAT). Dat was vooral omdat ik daar zin in had en vooral ook erg veel vrije tijd. Dan vind ik wat langer/vaker trainen niet zo'n punt.
Meestal vind ik fullbody's echter fijner. En aangezien kracht mijn primaire doel is, heb ik ook niet heel veel volume en isolatie nodig. Dat is waarschijnlijk het antwoord op je vraag haha :P

Laatst bewerkt:
Dankje! Ga ik daar wellicht eens langs!
Die verhalen zijn trouwens niet alleen van internet. Mijn moeder is bijv. erger uit de fysio-behandeling gekomen dan ze erin ging. Die van mijn huisgenoot doet het ook bijzonder slecht. En er trainen twee fysio's in mijn sportschool... Als je ziet hoe zij mensen begeleiden bij oefeningen, krijg je spontaan zelf een hernia :p

Ik ken dan zelf weinig mensen die bij de fysio lopen of gelopen hebben, vandaag internet. Wat jij zegt van in de sportschool herken ik wel weer al te goed :o

• Like
Vandaag dan toch begonnen met Madcow, maar wel met front squats ;) Iedere dag nog wat back extensions erbij om mijn posterior chain van wat extra volume ter compensatie te voorzien. Hopelijk is dat voldoende om mijn deadlift vooruit te stuwen. Zoniet, dan moet ik maar tevreden zijn met UB gains en frontsquat gains.

Front Squat:
5x43
5x54
5x64
5x75
5x86

Bench:
5x38
5x48
5x57
5x67
5x76

Barbell Row:
5x35
5x43
5x52
5x61
5x70

Back Extensions:
10xbw+10
10xbw+10
10xbw+10
10xbw+10

Nog 4 setjes ab rollout :)

Vooraf en in de rusttijden zo nu en dan wat shoulder dislocations en ankle mobility werk gedaan. Dat laatst ga ik met die front squats wel nodig hebben.

Front Squat:
5x43
5x54
5x64
5x64

Overhead Press:
5x32
5x38
5x45
5x51

Deadlift:
5x93
5x111
5x130
5x148

3 setjes ab wheel en nog 2 setjes glute ham raise. Onderrug was al trashed van de deadlifts (en afgelopen maandag)

Wat een gekke gewichten, allemaal kleine schijfjes gebruikt?

• Like
Wat een gekke gewichten, allemaal kleine schijfjes gebruikt?

Ja dat kun je wel zeggen! Heb inderdaad van die microplates gekocht. 8 van die gietijzeren schijfjes van 0,5. Dat kost 10 euro en dat is met name op de presses wel handig. Op de grote lifts waarschijnlijk wel overbodig, maar het is toch maar 10 euro :p

Zeker handig voor presses, daar kan 2.5kg verhoging al gauw teveel zijn :)

• Like
Front Squat:
5x43
5x54
5x64
5x75
3x88
8x64

Bench:
5x38
5x48
5x57
5x67
3x78
8x57

Barbell Row:
5x35
5x43
5x52
5x61
3x71
8x52

Chest Dips:
8xbw+5
8xbw+5
7xbw+5

Curls:
8x16
8x16
8x16

Nog 2 setjes back extensions en 3 setjes high rep triceps isolatie.

Front Squat:
5x44
5x55
5x66
5x77
5x88

Bench:
5x39
5x49
5x59
5x69
5x78

Barbell Row:
5x36
5x45
5x53
5x62
5x71

Back Extensions:
12xbw+10
12xbw+10
10xbw+10

3 setjes ab wheel. Squats voelden redelijk zwaar. Vermoedelijk omdat ik afgelopen weekend te weinig heb gegeten en geslapen. Beter op letten dus :)

Je backsquat was lowbar neem ik aan?
Ik denk dat je prima highbar kunt squaten met een pijnlijke elleboog. Na wat rust ging het bij mij prima met de highbar, lowbar daarentegen bleef vervelend. Het maakt qua schouderflexibiliteit echt veel uit namelijk, highbar zou goed moeten kunnen. Dan is de overgang terug naar lowbar misschien wat kleiner, of je blijft highbar squaten.

• Like
Je backsquat was lowbar neem ik aan?
Ik denk dat je prima highbar kunt squaten met een pijnlijke elleboog. Na wat rust ging het bij mij prima met de highbar, lowbar daarentegen bleef vervelend. Het maakt qua schouderflexibiliteit echt veel uit namelijk, highbar zou goed moeten kunnen. Dan is de overgang terug naar lowbar misschien wat kleiner, of je blijft highbar squaten.

Ik squatte helaas al highbar :p Heb voorheen ook al een paar keer golferselleboog gehad. Toen was ik na 2/3 weken rust wel weer hersteld en kon dan gewoon weer lowbar squatten. Toen het op een gegeven moment voor de 3e keer terugkwam, ben ik overgestapt op highbar en toen heb ik anderhalf jaar nergens last van gehad.

Begin dit jaar kwam het weer, maar dit keer door het roeien. Daarmee ben ik toen dus gestopt en heb hetzelfde protocol gevolgd als altijd (paar weken rust en daarna rustig opbouwen) maar deze keer wil het maar niet weggaan. Vandaar nu even die frontsquat. Over twee a drie maanden zal ik stallen en dan heeft mijn elleboog voldoende rust gehad. Dan ga ik wederom rustig opbouwen en als het dan weer terugkomt, ga ik naar een fysio. Dan heb ik geen keuze meer.

Front Squat:
5x44
5x55
5x66
5x66

Press:
5x33
5x39
5x46
5x52

Deadlift: