AndroidHealthClinic

Pren's Powerlogje

• Topic Starter Topic Starter
Vanwaar eigenlijk al die ramped sets met "gekke" gewichten?

Geen idee eigenlijk. Ik volg gewoon MadCow, maar ik weet niet precies wat de logica is. Ik gok het toenemende volume, omdat de gewichten op alle sets iedere week omhoog gaan. In totaal met 500 kg tonnage per week. Ik vermoed dat dat de drijvende factor is. Dit is iig al de tweede cut dat ik Madcow volg en ik ben nog geen kg slapper geworden op dat schema. Ga mijn bulk straks ook weer Madcow doen. Misschien dat ik dan de press en de benchpress vervang, maar dat weet ik nog niet zeker. Never change a winning team :p

Geen idee eigenlijk. Ik volg gewoon MadCow, maar ik weet niet precies wat de logica is. Ik gok het toenemende volume, omdat de gewichten op alle sets iedere week omhoog gaan. In totaal met 500 kg tonnage per week. Ik vermoed dat dat de drijvende factor is. Dit is iig al de tweede cut dat ik Madcow volg en ik ben nog geen kg slapper geworden op dat schema. Ga mijn bulk straks ook weer Madcow doen. Misschien dat ik dan de press en de benchpress vervang, maar dat weet ik nog niet zeker. Never change a winning team :p
Tja, als het gewoon werkt en je je goals ermee haalt is er weinig reden om het anders te doen inderdaad. :cool:

• Like
Waarderingen: Pren
Tja, als het gewoon werkt en je je goals ermee haalt is er weinig reden om het anders te doen inderdaad. :cool:

Precies! Ik vraag me wel af hoe lang dit blijft werken. Er zitten wel heel weinig zware sets in. Maar goed, we gaan het zien. Ik vind het wel fijn dat ik nergens bij na hoef te denken :')

Oeps! Vergeten dat vandaag een vrije dag was. Had dus maar een uurtje in de gym en het was ook nog eens bomvol. Alle losse stangen bezet (er is er laatst eentje kapotgegaan) en geen tijd om te wachten. Dus ik heb bij gebrek aan beter maar wat machines gedaan. Legpress, back extensions, seated rows en chest presses. Heb het allemaal niet echt bijgehouden, want dat kan ik toch nergens mee vergelijken :p Vanavond weer rugby en dan pak ik zaterdag of zondag mijn normale schema weer op.

Back Squats:
5x60
5x75
5x92
5x107
5x122

Bench:
5x45
5x60
5x71
5x82
4x93

Barbell Row:
5x45
5x60
5x71
5x82
5x93

5k geroeid met een gem. 500m split van 2:04.7.

Ging allemaal niet van harte. Was erg moe. Paar nachten matig geslapen.

Begonnen met een hardloopschema om de belastbaarheid van mijn schenen op te bouwen (dat duurt zo een paar maanden). Gewicht was vanochtend trouwens 90,6kg met een taille van 87 cm. Ik ben zeer tevreden met het resultaat :)

Cardio :bang:
Haha. Hoezo wil je de belastbaarheid van je schenen opbouwen?

Back Squats:
5x60
5x75
5x92
5x92

Stang bezet dus maar wat gekloot met DB's

Deadlift:
5x103
5x124
5x145
4x170

Back Squats:
5x60
5x75
5x92
5x107
3x125
8x92

Bench:
5x45
5x60
5x71
5x82
2x96 Derde durfde ik niet aan zonder spotter
1x96
8x71

Barbell Row:
5x45
5x60
5x71
5x82
3x96
8x71

Chest Dips:
8xbw
7xbw+10
5xbw+15

Ik kon dat krachtverlies niet zo goed verdragen en heb besloten om drie dagen even te eten wat ik wil om weer even aan te sterken. Is ook goed voor de innerlijke mens. Vandaar ook nu even die backoffsets en de extra chest dips. Vanaf morgen gewoon weer cutten.

Mentaal wel even lekker :)

• Like
Pff die feestdagen... Gisteren was de gym gesloten en vandaag overvol en eerder dicht :(

Kon gelukkig wel squatten, maar verder geen stangen beschikbaar voor de bench of barbell row.

Back Squats:
5x60
5x75
5x92
5x107
5x122

Beetje dips, seated rows en back extensions. Daarna nog wat gefietst.

Gewicht was 90,8 vanochtend.

Heb het logje niet gevolgd, maar hoe kan het dat je in 2,5jaar tijd amper sterker bent geworden terwijl je doel kracht is?

Heb het logje niet gevolgd, maar hoe kan het dat je in 2,5jaar tijd amper sterker bent geworden terwijl je doel kracht is?

Verschillende redenen. De belangrijkste is de elleboogblessure die zo nu en dan de kop op steekt. Dat heeft mijn back squats en mijn presses vrij sterk beïnvloed. Daarom heb ik bijv. bijna een jaar geen back squats gedaan en heb ik een aantal keer moeten resetten.

Daarnaast heb ik nog iets langer dan een half jaar enkel op krachtonderhoud getraind, omdat ik me op het roeien had gericht.

Verder natuurlijk zo nu en dan een cut, die de krachtgains doet stagneren.

Ik denk dat ik niet bijzonder veel fout heb gedaan. Hooguit één keer Texas Method aangepast en dat was achteraf gezien gewoon een slechte keuze. En onlangs dan dat schema met RPE dat me gewoon niet zo goed beviel. Dat was gewoon een kwestie van smaak/pech, I guess.

Edit: Ik ben het overigens wel met je eens hoor. Wel vrij magertjes op 2,5 jaar tijd :p

Laatst bewerkt:
Back Squats:
5x60
5x75
5x92
5x92

Overhead Press:
5x41
5x50
5x57
3x65

Deadlift:
5x103
5x124
5x145
3x170 Vierde rep zat er op zich wel in, maar dan was mijn techniek wat te lelijk geworden.

Daarna nog 20 minuutjes gefietst.

Gewicht was vanochtend 89,9 en taille 86,5. Voor het eerst in ongeveer een jaar weer onder de 90 kg :p

lekker bezig!

• Like

Haha! Ik ben al lang blij dat ik er weer eens onder zit. Cutten gaat op zich wel goed. Heb er nu alleen niet meer veel zin in, maar weet niet of het verstandig is om nu al te stoppen. Vanaf nu begin ik ongeveer met solliciteren dus ik moet wel in mijn pak blijven passen :') En dat past nu amper.

Back Squats:
5x60
5x75
5x92
5x107
3x125 Ging maar net goed. Weet niet of ik diep genoeg zat.

Bench:
5x45
5x60
5x71
5x82
2x96
1x96

Barbell Row:
5x45
5x60
5x71
5x82
3x96

Nou het krachtverlies is dus toch definitief :p Woensdag een random training doen en dan naar Duitsland tot en met zondag.

Afgelopen woensdag geen tijd gehad om te trainen. Daarna dus in Duitsland geweest, waar ik qua eten heb gedaan wat ik wil. Veel bier, wijn en vlees dus :) Vanaf vandaag een minibulk van 4-6 weken te doen. Het idee is om net iets boven onderhoud te eten en dan een paar kg op de main lifts te pakken. Ondertussen mijn vp in check houden en daarna wss weer een paar weken cutten.

Back Squat:
5x57
5x71
5x85
5x99
5x113

Bench:
5x44
5x54
5x65
5x76
5x87