XXL Nutrition

Pren's Powerlogje

Bezoekers in dit topic

Zaterdag te brak om te trainen en zondag geen tijd. Daarom vandaag maar gedaan. Wel zaterdag nog 2 km hardgelopen voor de schenen.

Vandaag dus The Bridge 2.0 afgerond.

Deadlift (@8, 8, 8)
1x200@9
4x175@8
4x175@8

Pin Press (@7, 8, 9)
5x45@7
5x50@8
5x55@9

303 Tempo Squat (@7, 8, 9)
10x80@7
10x85@8
10x85@9

Daarna nog 2250m geroeid op 24 s/m met 500m split van 2:00. Ik ga daar iedere week 250m bovenop gooien, terwijl ik dezelfde split aanhoud.
 
Ja, daar zag ik ook tegenop. Moet je nagaan dat ik daarna nog ging roeien :') dat doe ik ook nooit meer.
Ik dacht ook al: Damn die heeft een goeie conditie. Dat ie nog gaat roeien na die tempo squats.
Beetje foutje in de planning dus. :D
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik dacht ook al: Damn die heeft een goeie conditie. Dat ie nog gaat roeien na die tempo squats.
Beetje foutje in de planning dus. :D

Haha idd. Mijn vriendin wilde graag roeien dus ik had al toegezegd voor ik me realiseerde dat ik tempo squats moest doen :o
 
Vandaag begonnen met cutten. Ik woog vanochtend dus 96,8 dus er mag op zich wel weer wat af :p Ik ga dat doen op de 3 Day Hypertrophy van BBM, met een extra GPP dagje (met name voor de cardio en wat extra rugvolume) Dit schema duurt 7 weken en ik hoop rond de 4 kg te verliezen. Dat lijkt me haalbaar. Of dat genoeg is, zie ik dan wel weer.

Hypertrophy Week 1.1

Squat (@6, 7, 8, 8)
6x105@6
6x110@7
6x115@8,5
6x112,5@8,5
Had die calculator gebruikt voor de gewichten, maar dat komt bij mij structureel te zwaar uit. Ik zat er nu namelijk al iets onder.

Press (@6, 7, 8, 8)
6x45@6
6x50@7
6x55@8
6x57,5@9 Verhoogd, want de vorige kon wel iets zwaarder zonder reps in te leveren. Had ik dus beter niet kunnen doen.

Barbell Row (myo-reps)
15x50@8
5x50
5x50
4x50

Ik was vrij snel klaar, dus dat beviel wel :)
 
Volgens mij ben je het afgelopen jaar best vaak een cuttingperiode gestart, of heb ik dat verkeerd in m'n hoofd?
Moet er zoveel af of gaan de periodes niet naar wens, als ik het goed in m'n hoofd heb? :p
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Volgens mij ben je het afgelopen jaar best vaak een cuttingperiode gestart, of heb ik dat verkeerd in m'n hoofd?
Moet er zoveel af of gaan de periodes niet naar wens, als ik het goed in m'n hoofd heb? :p

Uit mijn hoofd drie keer. Één lange cut in het begin van 2018, die ik vervolgens heb onderbroken met een vierweekse minibulk. Die cut heb ik daarna weer hervat, dus dat is de tweede cut. De derde was vooral omdat ik moest solliciteren en ik erachter kwam dat ik niet meer in mijn pak paste. Vanaf augustus ben ik toen gaan bulken. Dus wel aardig wat gecut.

Ik denk dat ik nu steeds 8 weken bulken ga afwisselen met 4-7 weken cutten. Vooral omdat ik geen zin heb in lange cutperiodes. Zo nu en dan een paar weken cutten bevalt me beter.

Moet ook eerlijk bekennen dat ik tijdens mijn bulk vooral een minimum aan kcal heb. Dat minimum is vaak zo afgesteld, dat ik 1-1,5kg per maand aankom. Maar ik beperk mezelf eigenlijk nooit en dus ga ik er zo nu en dan overheen, wanneer er lekkernijen voorbijkomen. Ik blijf tenslotte een bourgondiër :p
 
Ik snap hem helemaal :)

Dat afwisselen is iets wat ik nu zelf momenteel aan het doen ben; heb 1x gebulkt, 1x gecut en nu bulk ik. Moet zeggen dat het me erg goed bevalt.
De lengte van de periodes heb ik wel wat anders dan dat jij hebt, maar merk weinig kracht- en energieverlies tijdens het minicutten.
Netto zit ik dan ook langer in de bulk, zonder te vet te worden, en dat is alleen maar positief.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Gisteren mijn kop eraf geschroefd bij een borrel. Met frisse tegenzin mijn nest uitgerold en gaan trainen :p

Hypertrophy Week 1.2

Paused Bench (@6, 7, 8, 8)
6x70@6
6x75@7
6x77@8
6x75@8

RDL (@6, 7, 8, 8, 8)
8x100@6
8x105@7
8x110@8
8x110@8
8x110@8

DB Benchpress (@6, 7, 8, 8, 8)
8x20
8x24
8x26
8x24
8x24
Zeer ongecoördineerd. Hier valt veel op te winnen, denk ik.

Daarna nog 5 prowler-sets gedaan en toen was ik kapot.

Ik zit alleen te twijfelen of ik niet beter dips kan doen i.p.v. DB Benchpress. Ik heb eens een artikel van Bill Starr gelezen dat dips goede assistance voor OHP is. En aangezien het ook een prima borstoefening is, is dit wel een serieuze optie. Die db's zijn sowieso wat onpraktisch, omdat er altijd veel in gebruik zijn en je dan moet wachten op je gewenste gewicht.
 
Ik zit alleen te twijfelen of ik niet beter dips kan doen i.p.v. DB Benchpress. Ik heb eens een artikel van Bill Starr gelezen dat dips goede assistance voor OHP is. En aangezien het ook een prima borstoefening is, is dit wel een serieuze optie. Die db's zijn sowieso wat onpraktisch, omdat er altijd veel in gebruik zijn en je dan moet wachten op je gewenste gewicht.
Persoonlijk zou ik db bench niet vervangen door dips. Is een compleet andere oefening.
Dips kunnen goed zijn als assistentie/GPP/puff&fluff, maar ik zou de db bench er in houden.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Persoonlijk zou ik db bench niet vervangen door dips. Is een compleet andere oefening.
Dips kunnen goed zijn als assistentie/GPP/puff&fluff, maar ik zou de db bench er in houden.
Inderdaad, db bench en dips zijn volledig anders. DB bench is echt voor je chest. Dips bouwen ook aan je chest maar ook erg veel op je triceps. Ik beschouw dips meer als triceps oefening en beetje chest. En dumbell bench werkt aan je stabilisatoren voor je bench press die je in een barbell bench weinig aanspreekt wat ook een pluspunt is voor je normale bench
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Thx heren! Dan houd ik het bij DB Bench.
 
Hypertrophy Week 1.3

Deadlift (@6, 7, 8, 8)
6x140@6 grip vpr :')
6x155@7
6x170@8
6x170@8

CGBP (@6, 7, 8, 8, 8)
8x60@6
8x65@7
8x70@8
8x70@8
8x67@8

Squat Myo
16x70@8
5x70
5x70
4x70
Had bij nader inzien iets zwaarder gekund. Wel moeilijk kut dit.

Gewicht was vanochtend trouwens 95,8 kg. Als ik in de spiegel kijk, heb ik het idee dat ik vooral veel vocht vasthield in mijn bulk. Dat is er nu wel grotendeels af en ben niet ontevreden met mijn shape. Nog 6 weken te gaan en dat zou voldoende moeten zijn, me dunkt.
 
Squat myo reps :hamer: Erger dan tempo squats ?
 
Zonder twijfel :p Maar ik wil per se een squatvariant doen.
Nah, ik doe liever Myoreps dan tempo squats.
Van die Myoreps ben je gewoon veel sneller van verlost. :D
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Hypertrophy Week 2.1

Squat (@6, 7, 8, 8, 8)
6x106@6
6x111@7,5
6x113@8
6x113@8,5
6x110@8
Viel weer een beetje tegen.

Overhead Press (@7, 8, 9, 7, 7)
6x46@6 (verkeerd gelezen)
6x51@7
6x56@8
6x60@9,5
6x50@7
6x50@7

Barbell Row Myo Reps
15x53
5x53
5x53
4x53

Daarna nog wat GPP gedaan terwijl ik op de vrouw wachtte

Wat inverted rows gepompt, daarna nog 2 setjes geplankt en 2500m geroeid op 2:00 /500m en 24 s/m. Viel toch tegen zo na die myo reps :')
 
netjes pren
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Back
Naar boven