MuscleMeat

Pren's Powerlogje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hypertrophy 5.1

Squat (@8, 8, 8, 8)
1x140@8,5
6x118@8,5
6x115@8
6x115@8

Filmpjes onderaan deze post :)

Press (@8, 9, 8, 8)
1x70@8
6x60@9
6x51@7,5
6x52@8

Barbell Row (Myoreps)
15x60
4x60
4x60
2x60


Squat: 1x120 warming up

1x130 warming up

1x140

6x118

6x115

6x115

Geen idee waarom maar mijn telefoon zoomt steeds in en uit. Oh well...

Valt mij in ieder geval op dat mijn bar path niet recht is. Zodra ik uit 'the hole' kom, gaat de bar naar voren. Vooral als het zwaar wordt (latere reps of zware gewichten). Iemand een idee hoe ik dat kan fixen?
 
Heb hetzelfde probleem bij squat. Heb er onlangs wat over opgezocht.
Je knieen en je heupen schieten naar achter wanneer je uit de hole komt, waardoor de barbell naar voor komt en je in een 'goodmorning' squat geraakt. Kan duiden op weak quads ofwel weak lowerback. Barbell medicine en bryce hebben er filmpjes over. Bryce raad pin squats aan. En voor jezelf zoeken of het je quads of lowback is.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
In jouw (Pren ) geval lijkt me het een gevalletje van een zwakke posterior chain. Je rug gaat namelijk ook wat ronden als het zwaar wordt.
Met deze gewichten lijkt me dat niet echt een ramp en het kan gewoon bijtrekken als je sterker wordt. Maar als je er graag wat aan wil doen denk ik dat je met RDL en/of goodmorning wel eens geholpen kan worden.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik dacht zelf eigenlijk meer aan zwakke quads. Ik deadlift namelijk 210+ en dan heb ik geen probleem om mijn onderrug in positie te houden. Hetzelfde geldt voor zware barbell rows. Daaruit blijkt m.i. iig dat mijn onderrug sterk genoeg is. Ik denk ook dat ik geen 210 zou moeten kunnen liften als mijn posterior chain zo zwak zou zijn. Of denk ik dan verkeerd?
 
Mja, mijn DL is net omhoog gegaan sinds mijn quads iets sterker zijn. Daarvoor liepen mijn squat en DL gelijk.
Wat is je zwakke punt bij de DL? (lift-off of lock-out?)
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Sowieso lift-off.
 
Ik denk dat je quads zwak zijn tov je rug. Omdat je dan in een lichte goodmorning komt gaat je elleboog naar boven en rolt de bar boven je nek in, wat voor een nog meer goodmorning zorgt (beetje kip en ei verhaal hierbij wel).

Als je jezelf hierin herkent; ik heb hetzelfde probleem.
Ben leg presses gaan toevoegen puur voor hypertrofie van de benen.
Als squatvariatie kan ik je de squat paused halfway up erg aanraden.
 
En het lijkt soms of je je billen naar achteren gooit net voordat je je lift begint. Maar is wat moeilijk te zien ivm de broek die je aanhebt.
Als dat zo is zou ik je brace onder de loep nemen.
Bij het pelvic tilten kan je je core veel minder goed aanspannen namelijk en begin je je rep al verkeerd.
 
Ah superbedankt! Ga ik die filmpjes straks eens kijken en die variant toepassen. Wellicht wat extra legpresses/front squats erin voor wat meer volume.
 
Ik ben benieuwd wat ze op het forum van BBM te zeggen hebben.
'k Heb me op je topic geabonneerd. :D
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik ben benieuwd wat ze op het forum van BBM te zeggen hebben.
'k Heb me op je topic geabonneerd. :D

Niks dus :') Had een tijdje geleden ook al een formcheck in die fb-groep gepost, waar niemand op reageerde. Gelukkig heb ik jullie nog :p

Hypertrophy 5.2

Paused Bench (@8, 9, 7, 7)
1x95@8
6x82,5@9
6x72,5@7
6x72,5@7

Stiff Legged Deadlift (@6, 7, 8, 8, 8, 8)
8x100@6
8x107,5@7
8x115@8
8x115@8
8x110@7,5
8x110@8
Had deze oefening nog nooit gedaan. Voelde zeer onwennig.

Incline DB Press (@6, 7, 8, 8, 8, 8)
8x20@6
8x22@7
8x26@8
8x26@8
8x22@8
8x22@8

Legpress (@7, 7, 7)
10x134@6
10x141@8
10x131@7

Wil nu dus 1x per week legpresses gaan doen en de myo-rep squats vervangen door myo-rep legpresses. Op die manier hoop ik wat extra volume voor de quads in mijn schema te verwerken, zodat ze wat meer stimulus hebben en de rug het niet kan overnemen. Ik dacht zelf dus in eerste instantie aan pakweg 30 reps op niet al te hoge intensiteit om te beginnen. Denken jullie dat dat voldoende is?
 
Niks dus :') Had een tijdje geleden ook al een formcheck in die fb-groep gepost, waar niemand op reageerde. Gelukkig heb ik jullie nog
Soms duurt het heel lang voor ze reageren.
Soms reageert er idd niemand.
 
Ik zelf denk dat dat een prima start is voor de leg presses ja. Ik heb vooral in gewicht opgehoogd, niet zozeer in volume, over de afgelopen 8 weken.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik zelf denk dat dat een prima start is voor de leg presses ja. Ik heb vooral in gewicht opgehoogd, niet zozeer in volume, over de afgelopen 8 weken.

Top! Dan houd ik dat voorlopig aan. Nogmaals bedankt :) zeer nuttig filmpje.
 
Hypertrophy 5.3

Deadlift (@8, 8, 8, 8)
1x190@8,5
6x167@8
6x167@8
6x160@8

Incline Bench (@6, 7, 8, 8, 8, 8)
8x50@6,5
8x55@7
8x58@8
8x55@8
8x55@8
8x55@8

Incline Bench Myo Reps
14x40
4x40
3x40

Legpress Myo Reps
15x120
5x120
5x120
3x120
 
Sterk gewerkt!
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Niks dus :') Had een tijdje geleden ook al een formcheck in die fb-groep gepost, waar niemand op reageerde. Gelukkig heb ik jullie nog :p
Nu is er wel reactie. ;)
Beetje hetzelfde als wat hier al gezegd is denk ik.
 
Back
Naar boven