AndroidHealthClinic

Pro-BB langer dan 1.90.

Over lengte wordt zo ongelooflijk veel gelogen dat het vrij moeilijk is om dit zeker te weten. Zeker geen WWE sterren als voorbeeld nemen. Batista bijvoorbeeld staat als 1.98m maar is 1.90m. En echte topbodybuilders van over 1.90m zijn er niet en dat lijkt mij eigenlijk ook vrij normaal. Lengte is nu toch wat meer een nadeel in deze sport lijkt me. Schwarzenegger was in zijn piek 1.87m lang voor de geïnteresseerden.

Schlierkamp is 1.85m hoor, geen 1.92m. Als hij op wikipedia als 1.85m staat is de kans groter dat hij kleiner in het echt is dan dat hij groter zou zijn. Mensen die een grotere lengte geven ken ik, maar mensen die een lagere lengte geven, zo zijn er toch niet veel denk ik.

Geen BB Pro, maar Dominic Filiou is ook redelijk impressive :D
Hier issie totaal niet ripped, hij heeft later flink wat gecut, maar vind het een aardig beeld nonetheless:

28.jpg

[Link niet meer beschikbaar]

Aangezien ik zelf 1.94m lang ben wil ik graag weten welke pro's lang zijn. Arnold was volgens mij 1.88m maar wel het voorbeeld waardoor ik ben begonnen. Lou was 1.96 als ik het goed heb maar dit zijn natuurlijk old- en all-time favorites. Dus als je wat te binnen schiet, zeker ook de wat nieuwere lichting post het dan hier.
Over Arnolds lengte zijn de meningen verdeelt... ene zegt 184, andere weer 188. In elk geval is hij nu gekrompen en zeker geen 188 meer.... Lou was 194 volgens de meeste bronnen.

Feit is dat het véél lastiger is om er massief uit te zien als je langer dan 1,85-1,90 bent.

Over Arnolds lengte zijn de meningen verdeelt... ene zegt 184, andere weer 188. In elk geval is hij nu gekrompen en zeker geen 188 meer.... Lou was 194 volgens de meeste bronnen.

Feit is dat het véél lastiger is om er massief uit te zien als je langer dan 1,85-1,90 bent.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bush is 1.80.

Denk dat Arnold zo'n 1.86 was.

1980_olympia_review_j.jpg

Iig een stuk langer dan de rest!

Vaag, telkens ik Bush zag dacht ik juist dat het een opdondertje van 1,70 was. Die lijkt echt geen 1,80 :dunno: (Staat hij daar niet op een verhoogje?).

Lijkt me niet dat hij op een krukje staat :P

Ik moet zeggen dat de meeste pro's die ik ontmoet heb, me kwa lengte errug tegenvielen. Ik had altijd een beeld voor me ogen van enorme beren.
Maar dat viel telkens met een enkele uitz. daargelaten steeds tegen.

Uitzonderingen waren, Greg Kovacs (+/-1.90m maar holy fokking shit groot :eek:), Günther Schlierkamp (even groot als mij kwa lengte, maar monstermassief). Ik noem toch even Magnus Samuelsson (2.07m), weliswaar geen wedstrijd BB-er, maar wat een ongelooflijke beer, waar zelfs Greg Kovacs "U" tegen zegt. :cool:

noah steere 6'6"
6_6_300_noah_steere_015.jpg

ralf moeller (uit the gladiator, ventje dat in zn scheenbeen geraakt wordt met een pijl tijdens gevecht)

noah sidibe 6'3"
6_3_290_noah_sidibe.010.jpg

Ik moet zeggen dat de meeste pro's die ik ontmoet heb, me kwa lengte errug tegenvielen. Ik had altijd een beeld voor me ogen van enorme beren.
Maar dat viel telkens met een enkele uitz. daargelaten steeds tegen.

Uitzonderingen waren, Greg Kovacs (+/-1.90m maar holy fokking shit groot :eek:), Günther Schlierkamp (even groot als mij kwa lengte, maar monstermassief). Ik noem toch even Magnus Samuelsson (2.07m), weliswaar geen wedstrijd BB-er, maar wat een ongelooflijke beer, waar zelfs Greg Kovacs "U" tegen zegt. :cool:
Waarom zou dat moeten "tegenvallen". Net alsof BB die kleiner zijn minder zijn. Ik vind min 1,75 tot max 1,85 juist de beste verhoudingen en fysieken opleveren bij pro BB.

montreal2007large.jpg

Quincy Taylor links

Iemand van 1.70 en 70 kilo oogt veel buffer dan iemand van 1.90 en 90 kilo met zelfde vetpercentage. En geloof mij, ik stond met wolf en freeman op foto @ Fibo 09 en ben zelf 1.95 en ze waren dik een kop kleiner naast mij. BB is gewoon een lastige sport voor mensen boven de 1.90 en al helemaal als je ecto/endo bent. Maar goed spieren winnen kan iedereen met wat voor lengte dan ook ;)

Roland Kickinger 6"4

Waarom zou dat moeten "tegenvallen". Net alsof BB die kleiner zijn minder zijn. Ik vind min 1,75 tot max 1,85 juist de beste verhoudingen en fysieken opleveren bij pro BB.

Ja daar ging het op zich niet om. Tuurlijk is op zo'n frame een mooi gespierde fysiek indrukwekkend. Maar als je nog nooit een "pro" gezien hebt en kent ze alleen van foto's in de bladen, dan heb je gewoon een bepaald beeld van hoe groot zij irl zijn.
Dat laatste viel me dus steeds met dus die enkele uitz. tegen. Wat voor een groot deel imo ook wel met lengte te maken heeft.

whahaahahahahha.

die gast heeft teveel lower pecs man

voor de rest ownt ie driekwart dbb wel op die lengte

Ja daar ging het op zich niet om. Tuurlijk is op zo'n frame een mooi gespierde fysiek indrukwekkend. Maar als je nog nooit een "pro" gezien hebt en kent ze alleen van foto's in de bladen, dan heb je gewoon een bepaald beeld van hoe groot zij irl zijn.
Dat laatste viel me dus steeds met dus die enkele uitz. tegen. Wat voor een groot deel imo ook wel met lengte te maken heeft.
Ander verwachtingspatroon dus... duidelijk.

Terug
Naar boven