MuscleMeat

Probleem met Dumbbell shoulder press

Big-J

Eindbaas
Elite Member
Waardering
73
Lengte
2m03
Massa
123kg
Ik heb een probleempje met de dumbbell shoulder press, als ik de dumbbells vanaf mij knieen omhoog gooi en ik wil me armen in een hoek van 90graden krijgen kost dat super veel moeite terwijl het pressen me best gemakkelijk afgaat. Dus nu kan ik maar weining kg shoulderpressen omdat ik ze het eerste stukje niet omhoog krijg. Meer mensen met dit probleem?

bij zwaardere presses zou ik (staand) de clean and press (zittend) techniek toepassen.

(clean: je weet wel, hoe pro's staan te curlen :D)

Ik heb een probleempje met de dumbbell shoulder press, als ik de dumbbells vanaf mij knieen omhoog gooi en ik wil me armen in een hoek van 90graden krijgen kost dat super veel moeite terwijl het pressen me best gemakkelijk afgaat. Dus nu kan ik maar weining kg shoulderpressen omdat ik ze het eerste stukje niet omhoog krijg. Meer mensen met dit probleem?

yup,same here,is ferm klote voor de ellebogen
Je traint ook alleen neem ik aan?

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:21 ----------

ik ben erover aant nadenken om iets te maken of laten maken om de dumbbells in te leggen op schouderhoogte,soort rekjes

Ja train alleen maar kan opzich wel hulp vragen maar het blijft gewoon k*t:p

tja,dan zou ik toch op iemand vragen om ze aan te geven

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:31 ----------

of gelijk pietje zegt gaat ook ,maar dat kan ik helaas niet hier omdat het plafond te laag is

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:32 ----------

bestaan die rekjes eigenlijk niet , ik heb ze eigenlijk nog nooit gezien , mss iemand hier ??

Heb het zelfde probleem.
Train ook alleen. 20 kilo per arm is op het moment mijn max en meer krijg ik er echt niet uit.

Heb wel eens gezien op internet dat je de dumbbells aan touwtjes kan hangen.

dat is mss wel n briljant idee,makkelijk en goedkoop

Ja het is echt simpel, ik zag het een keer op internet, als je het goed vastmaakt met sterke touwtjes moet het lukken.
wat me er goed aan leek was dat je met pressen gewoon weer vrij in je beweging bent.

Kijk eens die reclame van FS hierboven

powerhooks!!

Hebben wij ook in de homegym, superdingen!!

ja,deze bedoel je blijkbaar, zijn wel handig maar daar kan ik ook niks mee,ik kan ze nergens aanhangen [Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 22:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

of ik moet die powerhooks in touwtjes gaan hangen,das mss wel n optie,moet ik s eerst n nachtje over slapen :

Rekje kan ook, die zou je zelf moeten maken dan denk ik...

staand de dumbbells in positie zwaaien, zitten, pressen, hoppa!

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:55 ----------

werkt echt.. ik had dat probleem namelijk ook.

• Topic Starter Topic Starter
Tegenwoordig krijg ik 32kg dumbbells zelf in positie :D is wél 4 kg onder m'n kunnen, maar toch!

Ken het, maar ik doe meestal de "zwiep" als het zwaar word. Top setjes wil ik dit niet eens proberen en vraag ik iemand voor hulp. Maar alleen wanneer het zwaar word.

Gewoon iemand vragen die de dumbbells in je handen legt,en ga het liefst zitten zodat je rug genoeg steun heeft vooral als je zwaar doet.

Bij de 28kg helpt er gewoon een spotter:)

Terug
Naar boven