Fitness Seller

Probleem met Dumbbell shoulder press

Ik vind die power hooks van fitniss seller nog al prijzig naar mijn mening..

zet ze eerst op je schouder met een "zwiep" dan even rust.. pressen maar!

Heb het zelfde probleem.
Train ook alleen. 20 kilo per arm is op het moment mijn max en meer krijg ik er echt niet uit.

Heb wel eens gezien op internet dat je de dumbbells aan touwtjes kan hangen.
Niet om de i-hero uit te hangen, maar als je 20kg nog niet in positie krijgt???

Wat ik doe om zware dumbbells te shoulderpressen is;

*zet bankje kort bij het dumbbellrek
*ga zitten op bankje en laat je voeten rusten op de onderste legger van de dumbbellrek
*positioneer de dumbbells op je benen (iets hoger dan je knie)
*duw de dumbbells één voor één tot schouderhoogte en pressen maar!

Ik ga altijd zeg maar zitten met de dumbbells op me benen. Dan staan en met een zwiep ze in positie brengen :p Werkt goed doe nog niet echt super zwaar maar 18Kg lukt al dus misschien zal het helpen

Die gast was altijd wel vrij ruig bezig

Niet om de i-hero uit te hangen, maar als je 20kg nog niet in positie krijgt???

Eerst goed lezen mischien?
20 gaat wel zeg ik toch, jij schrijft dat ik die niet in positie krijg?
Je moet mijn woorden niet verdraaien.

Heb het over dumbbell press met schouders en als iemand ze aan zou geven zou ik wel meer pakken.

Bankdrukken gaat veel makkelijker omdat je ze op je knieen legt en ze opwipt, met schouders kan dit niet.

Eerst goed lezen mischien?
20 gaat wel zeg ik toch, jij schrijft dat ik die niet in positie krijg?
Je moet mijn woorden niet verdraaien.

Heb het over dumbbell press met schouders en als iemand ze aan zou geven zou ik wel meer pakken.

Bankdrukken gaat veel makkelijker omdat je ze op je knieen legt en ze opwipt, met schouders kan dit niet.
oke verkeerd gelezen dan:)

maar goed 22kg niet dan?

Wat ik doe om zware dumbbells te shoulderpressen is;

*zet bankje kort bij het dumbbellrek
*ga zitten op bankje en laat je voeten rusten op de onderste legger van de dumbbellrek
*positioneer de dumbbells op je benen (iets hoger dan je knie)
*duw de dumbbells één voor één tot schouderhoogte en pressen maar!

juist. en hoe doe je dat laatste dan? tussen iets hoger dan je knie en schouderhoogte zit nog wel iets in dus.
toen ik deze beschrijving begon te lezen dacht ik dat het eropaan zou gaan dat je helemaal onder dat rek kruipt zodat je ze direct vanuit het rek op je schouders kunt laten rollen:D dat zou ook moeten kunnen, alleen zul je er wel aandacht mee krijgen.

zelf doe ik dus altijd "dumbbell clean" om dumbbells op de schouders te krijgen maarja met meisjesgewichten he jwz. (Die sommige hier bij gewicht durven te noemen, maar dat doe ik maar niet. Net of het relevant is als er toch niet mee te patsen valt)

oke verkeerd gelezen dan:)

maar goed 22kg niet dan?

No problemo :)
Nee per arm echt niet meer dan 20.
Ik denk dat schouders zeker 1 van mijn zwakste punten is.
Bankdrukken kan ik wel setjes met 80 met een stang en met dumbbells 30 tot 35 per arm.

Met schouders dumbbell press is zelfs een keer mijn schouder uit de kom gegaan met 22,5 kilo, sindsdien ben ik voorzichtig.
Ben ook niet de jongste meer :D

das wel klote dan ja. Dan zit er niks anders op dan laten aangeven:)

juist. en hoe doe je dat laatste dan? tussen iets hoger dan je knie en schouderhoogte zit nog wel iets in dus.
toen ik deze beschrijving begon te lezen dacht ik dat het eropaan zou gaan dat je helemaal onder dat rek kruipt zodat je ze direct vanuit het rek op je schouders kunt laten rollen:D dat zou ook moeten kunnen, alleen zul je er wel aandacht mee krijgen.

zelf doe ik dus altijd "dumbbell clean" om dumbbells op de schouders te krijgen maarja met meisjesgewichten he jwz. (Die sommige hier bij gewicht durven te noemen, maar dat doe ik maar niet. Net of het relevant is als er toch niet mee te patsen valt)

Ik slinger ze gewoon naar mn schouders, door middel van een slecht uitgevoerde curl.
En ik shoulder press met 32kg dumbbells. :p

Ik zet ze altijd eerst op mijn knieen, en dan gooi ik gewoon één voor één mijn knieen omhoog zodat je ze haast niet met je armen naar je schouders hoeft te brengen.
En anders kun je idd altijd een spotter vragen, alleen zijn er vaak van die mafkezen die hem dan precies beetpakken waar ik hem moet beetpakken, zodat je niet goed kunt overpakken :P

Ik deed een soort van clean and press voor mij DB shoulder presses. Maar dat kost gewoon
tieves veel energie eens je boven de 35kg uitgaat.

Met kettingen geprobeerd, lukte ook voor geen meter want je krijgt die dingen gewoon niet
decent opgehangen en wisselen van gewicht is dan ook een hele belevenis op zich.

Ik ga mij ook gewoon lekker die powerhooks bestellen. Prijs valt goed mee want ik heb ze
op enkele Duitse sites gezien destijds voor nog eens 50e duurder als wat FS ervoor vraagt.

Ik deed een soort van clean and press voor mij DB shoulder presses. Maar dat kost gewoon
tieves veel energie eens je boven de 35kg uitgaat.

Met kettingen geprobeerd, lukte ook voor geen meter want je krijgt die dingen gewoon niet
decent opgehangen en wisselen van gewicht is dan ook een hele belevenis op zich.

Ik ga mij ook gewoon lekker die powerhooks bestellen. Prijs valt goed mee want ik heb ze
op enkele Duitse sites gezien destijds voor nog eens 50e duurder als wat FS ervoor vraagt.

Op bb.com zijn ze 40 dollar dacht ik

kwam ik ook achter toen ik ze net besteld en betaald had bij FS maja geeft niet :P

Terug
Naar boven