AndroidHealthClinic

Probleem met verdikken.

QuintenVL

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
68kg
Hallo iedereen,

Ik ben 18 jaar, 1m85+- en weeg momenteel 59,7kg.
Het probleem is dat ik gewoon geen enkele kilo bij kom..
Ik fitness nu al 2maand, 6dagen per week puur kracht,
ik heb ook 2 verschillende zakken proteine genomen (1 per maand, elke dag 2shakes) ook dit zonder resultaat. De ene proteine was voor voeding spieren + vet, maar die vulde mij te hard waardoor ik amper kon eten, heb na die zak een andere soort gekocht dat puur bedoelt is om te verdikken, die vulde een stuk minder.
Wat eet ik op een dag:
7u: 2pannekoeken met choco
8u: proteine shake
10u10: 4boterhammen met choco
12u: 4boterhammen met choco
16u25: fitness
18u: warm eten
18u10 proteine shake

Voor ik begon te trainen en shakes te nemen was mijn eetgewoonten het zelfde er is gewoon die 2shakes bij gekomen.
Over de groei van mijn spieren ben ik content, maar het is mijn gewicht dat me tegen steekt..

Iemand tips over voeding of welke proteine het beste is om kilo's bij te komen?

Mvg, Quinten

1: lees de voedingsticky's
2: ga beter eten
3: ga vooral meer eten, smijt er desnoods een dirty bulk tegen maar je eet amper. Tuurlijk dat je dan problemen hebt met verdikken;)

Pindakaas ipv 'choco'

Stickies lezen!
Gezond gaan eten, havermout, volkorenbrood, kipfilet, tonijn, zalm, pindakaas, eieren, melk, kwark
Laat die shakes voor wat het is en stel eerst een goed voedingsschemasamen.

Caloriebehoefte berekenen doe je hier:
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Je macro's bereken je als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op ongeveer 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Rest van je caloriebehoefte met koolhydraten opvullen.

Je schema invullen kun je met behulp van deze sheet doen:
[Link niet meer beschikbaar]

Ik ben ook ooit zo begonnen. Bij mij hielp het om in het begin liters melk per dag te drinken. Daardoor raakte mijn lichaam gewend aan een verhoogde calorie inname. Na enige tijd de melk omgezet in eiwitrijk vast voedsel en zo langzaam aan mijn voedingsschemasteeds strakker gezet.

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor de reacties voorlopig!
Ik ben niet echt een grote eter maar wat kan ik daar aan veranderen?
Bij mijn vriendin eet ik dan wel weer veel dan tegen over thuis..
Ook ik rook +- 4jaar nu, ben nu aan het proberen te stoppen maar heb weinig karakter :p
mensen zeggen dat je veel verdikt als je stopt met roken maar ik ben al heel me leven aan de magere kant, klopt dit?

fokking hell, lees de stickies man. Waarom meteen om hulp vragen als je totaal geen research hebt gedaan.. respect voor de leden die hier nog een fatsoenlijk antwoord op geven, mij niet gezien

Dank voor de reacties voorlopig!
Ik ben niet echt een grote eter maar wat kan ik daar aan veranderen?
Bij mijn vriendin eet ik dan wel weer veel dan tegen over thuis..
Ook ik rook +- 4jaar nu, ben nu aan het proberen te stoppen maar heb weinig karakter :p
mensen zeggen dat je veel verdikt als je stopt met roken maar ik ben al heel me leven aan de magere kant, klopt dit?

1. Stop met roken
2. Kweek discipline
3. Krijg eindelijk de gains die je wil:rolleyes:

Yes, pindakaas op je brood! Bak of kook eens wat eieren, probeer tonijn uit, kappen met dat roken (onderdrukt echt je eetlust) en vooral méér eten. Tussen 12 en 6 kun je zo 2 à 3 maaltijden stoppen en ook 's avonds kun je prima door eten. Gewoon om de 2 uur wat naar binnen werken.

Dus kippenfilet en tonijn op de boterham is goed om bij te komen?
Wat ik dus van plan ben is meerdere kleinere maaltijden, om het uur een boterham eten of om de 2u 2boterhammen met tonijn of kippenfilet als dat goed is?

Nog iets, is volkoren beter dan wit brood? Mijn vriendin eet constant volkoren brood om gezond te eten en beetje te vermageren. En zijn er nog tussendoortjes die goed zijn om te verdikken?

mvg

Nog iets, is volkoren beter dan wit brood? Mijn vriendin eet constant volkoren brood om gezond te eten en beetje te vermageren. En zijn er nog tussendoortjes die goed zijn om te verdikken?

mvg

Bevat meer gezonde voedingsstoffen dan wit brood, dus in die zin wel.
Of je nou meer afvalt van volkoren in vergelijking tot witbrood is bs, its all about the kcals. Tussendoortjes voor te verdikken: alles wat vetten, eiwitten en koolhydraten bevatten. Als je dik wilt worden werk dan olijfolie naar binnen, noten etc. Alles wat veel kcals bevat tegenover de hoeveelheid die je naar binnen werkt

eerlijk ... als ik da enkel op eet verhonger ik

Gewoon meer eten man, veel meer, ook als je geen honger hebt. Eet je dan niets meer na 18:00 tot je gaat slapen, respect dat je dat kan :d

Aankomen is slechts een kwestie van meer kcal binnenkrijgen dan verbruiken.
Dus elk tussendoortje dat daaraan bijdraagt en goede voedingsstoffen bevat (Eiwitten, koolhydraten en vetten) is goed.
Probeer het wel een beetje gezond te houden, ook als de verleiding groot is om het ongezond te doen. (beter een volkoren boterham dan een suikerwafel of iets dergelijks)

Dus kippenfilet en tonijn op de boterham is goed om bij te komen?
Wat ik dus van plan ben is meerdere kleinere maaltijden, om het uur een boterham eten of om de 2u 2boterhammen met tonijn of kippenfilet als dat goed is?
In het begin krijg je het al dat eten niet/amper binnen, na een tijdje is je maag dit gewoon en heb je soms zelfs honger ;)

Oke dus tijdens school uren eet ik die boterhammen, na school mijn warm eten maar voor en na mijn warm eten wat zijn dan zeer goede tussendoortjes? Heb geen verstand over voedsel dus neem me dit niet kwalijk :p

Oke dus tijdens school uren eet ik die boterhammen, na school mijn warm eten maar voor en na mijn warm eten wat zijn dan zeer goede tussendoortjes? Heb geen verstand over voedsel dus neem me dit niet kwalijk :p

producten die weinig simpele carbs bevatten en weinig verzadigde vetten, check de etiketten.

Terug
Naar boven