MuscleMeat

problemen met harde schijf

denneiske

Novice
Waardering
0
hey , ik zit met een probleempje
ik heb pas een harde schijf bij gekocht (sata 80gb) maar als ik die nu bij men eerste wil aansluiten start hij niet op.
er komt op te staan plaats formateer disk en als ik dat dan doe moet ik men system serial number in voere en als dat gebeurt is komt er op te staan no hard disk found , kan iemand mij helpen ? dank je :)

probeer in je BIOS te kijken ( bij opstarten de DEL toets indrukken), of je harddisk als Master of Slave staat ingesteld...............dit kun je veranderen door een jumpertje aan de zijkant van je harddisk te verplaatsen!

suc6

Klus ... hij heeft SATA .... Master en Slave principes gelden hier niet ...

Wel zat je goed dat hij in het bios moet zitten .. Hij zal namelijk de SATA controller als hogere prio in zijn boot volgorde hebt staan ..

Zorg dat je primairy harddisk 0 als hoofd boot staat .. en je SATA/SCSI controller niet activeren als zijnde bootable. een logische bootvolgorde zoals ik ze altijd in stel op te repareren PC's .. CDrom eerst (eventueel een windows install CD word dan direct naar gezocht) 2de de floppy ... (Zoeken naar eventuele HD test programmatuur) en als 3de de Primairy IDE HDD..

Voor zeer snel boot-en zet je natuurlijk de Primairy IDE HDD als eerste :)

Terug
Naar boven