AndroidHealthClinic

Producten met B12

CursedTalon

...
Elite Member
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
62kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

De laatste tijd is mijn eetlust helemaal weg, ik krijg echt geen hap naar binnen terwijl ik niet onder stress sta of iets dergelijks dus wil mijn B12 inname verhogen voor een betere eetlust, maar welke producten hebben veel B12 in zich?

Bedankt voor enige reacties,
CursedTalon

Je kan vitamine B12 capsules bij de apotheek halen

Waar zit het in
Vitamine B12 komt alleen voor in dierlijke voedingsmiddelen als vlees en zuivelproducten. Enkele producten waar veel vitamine B12 inzit;

Hamburger
Ei
Melk
Kabeljauw
Zalm
Kaas
Kwark
Yoghurt
Gehakt

Een tekort komt zelden voor. Mocht er een tekort plaatsvinden vind dit meestal plaats onder veganisten die ook geen zuivelproducten eten/drinken. Maar de eerste symptomen van een tekort verschijnen pas na ongeveer 3jaar een te lage dosis vitamine B12 ingenomen te hebben. Dit omdat je lichaam vitamine B12 kan opslaan als reservevoedsel. Een tekort kan tevens ook leiden tot een vitamine B11 tekort, dit omdat beide vitamine samenwerken. Gevolgen/symptomen van een tekort aan vitamine B12;

(Bron:http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/23297-vitamine-b12-cobalamine.html)

Om echt goede eetlust van te ondervinden kan je best gaan injecteren.

Als je dicht bij de belgische grens woont kan je het in belgië zonder voorschrift bij de apotheker meekrijgen.

In Nederland is het moeilijker.

Heb zelf net een b12 "kuurtje" achter de rug, vrijdag had ik laatste inject gezet.
Ben er best tevrede over, binnen paar weken start ik opnieuw.

• Topic Starter Topic Starter
Als je dicht bij de belgische grens woont kan je het in belgië zonder voorschrift bij de apotheker meekrijgen.

In Nederland is het moeilijker.

Heb zelf net een b12 "kuurtje" achter de rug, vrijdag had ik laatste inject gezet.
Ben er best tevrede over, binnen paar weken start ik opnieuw.

Merkte je een veel grotere eetlust? En is er ook een webshop waar je die kan krijgen?

probeer gewoon meer te eten of rust ff..

je gaat toch niet op je 19e spuiten zetten om beter te kunnen eten.. :roflol:

waarom wel? als je gewoon eet tot je vol zit krijg je echt wel genoeg binnen, anders is er iets mis met je.

als je kuurt kan ik het wel begrijpen, om dan ook ff b12 bij te prikken. maar gewoon een schoolgaande puber die beetje voor de hobbie fitnessed?

• Topic Starter Topic Starter
waarom wel? als je gewoon eet tot je vol zit krijg je echt wel genoeg binnen, anders is er iets mis met je.

als je kuurt kan ik het wel begrijpen, om dan ook ff b12 bij te prikken. maar gewoon een schoolgaande puber die beetje voor de hobbie fitnessed?

Ik kan jouw mening wel begrijpen maar ik vind dat een B12 injectie perfect kan op mijn leeftijd, vandaar dat ik ervaring vraag en misschien dat iemand een website weet waar je ze kan kopen ;)

Terug
Naar boven