AndroidHealthClinic

Nieuws Prognose: PVV grote winnaar

Beetje offtopic maar goed: Big T vanwaar jou vergaande interesse in de NL politiek als Belg? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar verbaas me gewoon hoe goed je op de hoogte bent.
Algemene interesse in politiek (vooral België en Nederland). We hebben heel veel gemeen met elkaar als landen (vooral Vlaanderen) dus die stap is snel gemaakt.

Ben trouwens kwart Nederlander FYI. En gezien dit forum zowel Belgisch als Nederlands is draagt dat er ook toe bij.

Dit moet een signaal zijn voor de andere partijen om het over een andere boeg te gaan gooien. Want het is wel degelijk vanwege hun beleid dat partijen als de PVV in Nederland groot worden. Het zou een grote fout zijn om te denken dat het puur komt omdat er veel idioten zijn die graag op extreem-rechts stemmen, puur vanwege dat ze racistisch of anti-Europa zijn. Punt is dat de PVV soms wel degelijk wijst op fouten in het beleid, en zegt wat velen (terecht) denken.

Die trien van GroenLinks heeft er bijvoorbeeld weer niets van begrepen. Ze zegt dat ze zich schaamt voor de intolerantie in Nederland. Tjah als je zo gaat denken dan bewijs je dat je echt wereldvreemd bent. De uitslag van extreem-rechts is slechts deels een gevolg van intolerantie, een groot deel heeft eerder te maken met het falen van de anderen.

Gelijk heb je, intolerantie heeft er weinig mee te maken, de afgelopen jaren is nederland met dank aan de politiek té tolerant geweest. Als je te tolerant bent zet je je eigen inwoners buitenspel en verleg je je prio's. De meeste mensen die wilders stemmen hebben wss in het verleden links of cda gestemd en merken gewoon dat het de verkeerde kant op gaat. Wilders is dan mischien te extreem in zijn denkwijze maar er moet gewoon iets gedaan worden in nl.

n545428423_2005352_583712.jpg

Dit moet een signaal zijn voor de andere partijen om het over een andere boeg te gaan gooien. Want het is wel degelijk vanwege hun beleid dat partijen als de PVV in Nederland groot worden. Het zou een grote fout zijn om te denken dat het puur komt omdat er veel idioten zijn die graag op extreem-rechts stemmen, puur vanwege dat ze racistisch of anti-Europa zijn. Punt is dat de PVV soms wel degelijk wijst op fouten in het beleid, en zegt wat velen (terecht) denken.

Die trien van GroenLinks heeft er bijvoorbeeld weer niets van begrepen. Ze zegt dat ze zich schaamt voor de intolerantie in Nederland. Tjah als je zo gaat denken dan bewijs je dat je echt wereldvreemd bent. De uitslag van extreem-rechts is slechts deels een gevolg van intolerantie, een groot deel heeft eerder te maken met het falen van de anderen.
Als mensen echt eens wat anders willen dan moeten ze eens stoppen met het stemmen op het CDA.

Die imams die elke politicus dood willen, DAT zijn de extremisten.

Ik heb liever 10x Wilders, dan 1x CDA.

Als mensen echt eens wat anders willen dan moeten ze eens stoppen met het stemmen op het CDA.
Dat is het probleem met religie in de politiek. 50% van de potentiële kiezers is gelovig dus CDA heeft simpelweg een grote vijver om uit te vissen. Dit is natuurlijk zeer nadelig want religieus dogma staat in de weg van gezond verstand/rationeel denken.

Als je wilder's attitude bekijkt, dan zie je gewoon dat ie een simpele rellerd is. (pak je biezen, ga weg, je voert een verschrikkelijk beleid, veel stoere agressieve taalgebruik...)
Allemaal simpele taal die de knorpotten in nederland graag horen en die ook kennelijk niet snappen dat dat soort taal onhoudbaar is in de politiek. Wilders klaagt dat partijen niet teveel moeten lullen met allerlei dure woorden, omdat dat niet de taal van het volk is. Ik denk dat wilders eerder past in een zatlaprol in een café dan de politiek imo. Wilders en wilders stemmers zijn antipolitiek.

Die imams die elke politicus dood willen, DAT zijn de extremisten.

Ik heb liever 10x Wilders, dan 1x CDA.

In het Hollandse politieke landschap hoef je het woord niet al te gek de definiëren om Wilders als zodanig aan te merken.

Ik zie CDA zeker niet graag, maar Wilders is toch wel zo'n beschamende strontvlek. Goede reden ook om een baan in het buitenland te accepteren, of te elders pensioneren.

Als jij niet begrijpt waarom we meedoen aan een democratisch systeem kan je imo net zo goed in een land gaan leven zonder democratie.

Wie heeft het over een democratisch systeem? Daar heb ik niks over gezegd.

Wat ik bedoel is dat Nederland geen reet te vertellen heeft in Europa en daarom niet mee zou moeten doen.

Politiek gaat over programma's, niet over wie doet het met wie. Als jij gekozen hebt voor het programma dat het dichtst aansluit bij je eigen ideeën, dan zit jouw taak als kiezer erop. Je taak is niet om te gaan stemmen op een partij "omdat die niet samenwerkt met een andere". Dat zou een verkeerd uitgangspunt zijn. Het zou je in een situatie brengen waarbij je het programma minder belangrijk gaat vinden dan de spelletjes van die partij.

De voorliefde is logisch, maar moet niet besproken worden. Coalities vorm je hoofdzakelijk op basis van het resultaat van een verkiezing, niet op basis van welke partij je het leukst vindt om in de coalitie te hebben.

Mijn taak als kiezer is te stemmen op een partij die niet alleen mijn mening voorstaat maar die naar mijn mening het beste voor dit land is. Daar hoort ook bij met wie de partijen het bed gaan delen.

Ik vind dat een heel goed uitgangspunt...aangezien ik prioriteiten heb in mijn meinug. als de partij van mijn keuze gaat samenwerken met een partij die over die kernpunten diametraal tegenovergestelde meningen heeft dan kan ik bijna 100% zeker zeggen dat mijn prioriteiten zullen worden afgezwakt of verwaterd of terzijde worden geschoven in de coalitieoverleggen.

Het spelletje van de partijen is gewoon een realiteit en derhalve beinvloed dat dus mijn stemgedrag omdat ik er wel rekening mee moet houden...simpelweg omdat het beinvloed wat mijn partij doet met de punten die ik belangrijk vind.

Coalities vorm je met partijen waarmee je iets kan verwezenlijken. ...partijen waarmee je een vergelijkbare visie hebt en waarmee je een bepaalde richting op kunt gaan. Dat lijkt mij het beste...zowel voor de kiezers als voor het land als geheel.

Partijen waarmee je je jouw visie niet kan realiseren zullen leiden tot warrig, onsamenhangend, en extreem slecht beleid.

Sorry maar hoewel je het goed probeert uit te leggen is en blijft het idee fundamenteel fout. Partijen zouden nooit afspraakjes mogen maken voor de verkiezingen, over met wie ze het bed later willen delen. Dit getuigd van weinig respect voor de kiezer en de democratie in haar geheel. Het heeft weinig zin om te gaan stemmen als op voorhand de nieuwe coalitie reeds vastligt via afspraakjes tussen bepaalde partijen.

Verder is het niet jouw taak om de coalitie samen te stellen, dat is de taak van de formateur.

Sorry maar hoewel je het goed probeert uit te leggen is en blijft het idee fundamenteel fout. Partijen zouden nooit afspraakjes mogen maken voor de verkiezingen, over met wie ze het bed later willen delen. Dit getuigd van weinig respect voor de kiezer en de democratie in haar geheel. Het heeft weinig zin om te gaan stemmen als op voorhand de nieuwe coalitie reeds vastligt via afspraakjes tussen bepaalde partijen.

Verder is het niet jouw taak om de coalitie samen te stellen, dat is de taak van de formateur.

Ik begrijp wel wat je aangeeft...maar dat houdt wel in dat verkiezingen op basis van beloftes en programma's dus gewoon op losse schroeven staat. Je stemt dus in iedergeval niet op wat een partij wil verwezenlijken en op basis van principes maar op basis van die dingen waarvan de partij aangeeft dat ze mogelijk misschien dit willen gaan doen...eventueel. Dat houdt dan weer in dat verkiezingen helemaal niet democratisch zijn omdat het inzichtelijk verband ontbreekt. Kortom...je weet als keizer eigenlijk gewoon helemaal niet waar je precies op stemt, wat dat gaat betekenen.

Het idee van democratie is juist het tegenovergestelde. Inspraak in politiek om de juiste koers voor het land te vinden. Dat houdt in dat je vooraf graag zo veel mogelijk wil weten wat er met jouw mening gaat gebeuren en welke risico's je loopt. Dat is ook je recht. Zonder gedegen informatie kan je geen beslissing nemen. En juist dat is de voorwaarde voor democratie.

Democratie wil niet zeggen dat de regering maar gevormd moet worden door de partijen die het grootst zijn (dus wat de meeste mensen willen), maar door visies, mogelijke coalities en het verwezenlijken van beleidsinzichten.

Vooraf aangeven met wie je wel en met wie je niet gaat regeren op principiele basis omdat de verschillen in standpunten en meningen niet overbrugbaar zijn hoort daar bij. Dat is het essentiele in een democratie; standpunt in context.

Het is als kiezer mijn taak om die mensen te kiezen die mijn mening het beste vertegenwoordigen en die naar mijn inzicht het beste het land kunnen of gaan besturen. Daar hoort de informatie bij over met wie deze mensen...die mij vertegenwoordigen...wel of niet gaan of willen samenwerken.

Ter voorbeeld...stel ik vind het van uitzonderlijk belang dat mijn stem vertegenwoordigd wordt door een partij die principieel tegen de doodstraf is. Dat is voor mij een essentieel punt om welke reden dan ook...niet onderhandelbaar en niet aan te passen. Dan wil ik vooraf weten of deze partij wil samenwerken met een partij die principieel de doodstraf wil gaan invoeren. Mening in context...ofwel...hoe hard is dit punt voor jullie

De formateur is een uiterst ondemocratische instantie...zeker omdat deze benoemd wordt door de koningin...een uiterst ondemocratische functie. Je vergeet bij de formateur ook het voorafgaande; de informateur.

De taak van de informateur is de mogelijkheden inventariseren. Pas als de jusite combinatie is gevonden gaat de formateur aan de slag omdat ook om te zetten in daadwerkelijke beleidsafspraken. Dan wordt de regering ingevuld met welke poppetjes op welke plaats komen en wie wat en hoe verder wordt afgesproken.

weet je wat van weinig respect richting de kiezer getuigt? de kiezer laten stemmen en dan achteraf gewoon lekker zelf uit maken hoe je de macht verdeelt, dat is ondemocratisch.

kijk al die haters haat zaaien in dit topic :roflol:

Ik begrijp wel wat je aangeeft...maar dat houdt wel in dat verkiezingen op basis van beloftes en programma's dus gewoon op losse schroeven staat. Je stemt dus in iedergeval niet op wat een partij wil verwezenlijken en op basis van principes maar op basis van die dingen waarvan de partij aangeeft dat ze mogelijk misschien dit willen gaan doen...eventueel. Dat houdt dan weer in dat verkiezingen helemaal niet democratisch zijn omdat het inzichtelijk verband ontbreekt. Kortom...je weet als keizer eigenlijk gewoon helemaal niet waar je precies op stemt, wat dat gaat betekenen.

Het idee van democratie is juist het tegenovergestelde. Inspraak in politiek om de juiste koers voor het land te vinden. Dat houdt in dat je vooraf graag zo veel mogelijk wil weten wat er met jouw mening gaat gebeuren en welke risico's je loopt. Dat is ook je recht. Zonder gedegen informatie kan je geen beslissing nemen. En juist dat is de voorwaarde voor democratie.

Democratie wil niet zeggen dat de regering maar gevormd moet worden door de partijen die het grootst zijn (dus wat de meeste mensen willen), maar door visies, mogelijke coalities en het verwezenlijken van beleidsinzichten.

Vooraf aangeven met wie je wel en met wie je niet gaat regeren op principiele basis omdat de verschillen in standpunten en meningen niet overbrugbaar zijn hoort daar bij. Dat is het essentiele in een democratie; standpunt in context.

Het is als kiezer mijn taak om die mensen te kiezen die mijn mening het beste vertegenwoordigen en die naar mijn inzicht het beste het land kunnen of gaan besturen. Daar hoort de informatie bij over met wie deze mensen...die mij vertegenwoordigen...wel of niet gaan of willen samenwerken.

Ter voorbeeld...stel ik vind het van uitzonderlijk belang dat mijn stem vertegenwoordigd wordt door een partij die principieel tegen de doodstraf is. Dat is voor mij een essentieel punt om welke reden dan ook...niet onderhandelbaar en niet aan te passen. Dan wil ik vooraf weten of deze partij wil samenwerken met een partij die principieel de doodstraf wil gaan invoeren. Mening in context...ofwel...hoe hard is dit punt voor jullie

De formateur is een uiterst ondemocratische instantie...zeker omdat deze benoemd wordt door de koningin...een uiterst ondemocratische functie. Je vergeet bij de formateur ook het voorafgaande; de informateur.

De taak van de informateur is de mogelijkheden inventariseren. Pas als de jusite combinatie is gevonden gaat de formateur aan de slag omdat ook om te zetten in daadwerkelijke beleidsafspraken. Dan wordt de regering ingevuld met welke poppetjes op welke plaats komen en wie wat en hoe verder wordt afgesproken.
2i1kw45.jpg

I agree with Big T on this one, maar dit is duidelijk een meningsverschil waar in beide kampen zowel pro's als contra's bestaat. Het individu legt gewoon wat meer gewicht aan de ene dan de andere.

Nooit, maar dan ook nooit zal ik mijn keuze laten afhangen van de keuze van anderen.

Mijn keuze is wel doordacht, deze zal ik nooit bijsturen omdat de grote massa een andere mening heeft.
Btw, of de grote massa een andere mening heeft zal in 2011 wel blijken.
Eerlijk gezegd maak ik me daar niet zo heel veel zorgen om.

Groeten.

begrijp me niet verkeerd...ik zeg niet dat je je mening moet laten afhangen van anderen. Jouw standpunt over hoe je je mening vormt deel ik volledig.
...lijkt mij nl absoluut ook de beste koers.

...maar als je die koers vaart dan moet je niet achteraf gaan sippen omdat vooraf al gesteld is dat jouw mening niet te combineren is met die van sommige andere partijen dat je buitengesloten wordt.

Dat wil dus heel simpel zeggen dat jouw mening niet te verenigen is en dat dat dus wil zeggen..tot het moment dat je anderen niet meer nodig hebt of anderen waarmee je wel een verband kan sluiten groot genoeg worden...even vanaf de zijlijn moet meekijken.

Terug
Naar boven