XXL Nutrition

Proteïne choco pudding

whoohoo

Novice
Waardering
2
Lengte
1m68
Massa
63kg
Neem een grote schep Micellaire Caseïne smaak choco, meng dit in een kom met magere melk of nog beter water tot een dikke saus. Alufolie erover heen en in de koelkast zetten. Naar een paar uurtjes maar beter nog de volgende dag heb je een lekkere chocopudding. Een andere manier om een shake naar binnen te werken voor wie op zoek is naar wat afwisseling;)

klinkt lekker

Gaat het enkel met caseïne??

Gewone whey krijgt niet echt die dikte van pudding;)

ah tnx voor de tip, heb zelf nog een hele pot caseine staan white choco. en die shake vind ik zelf te dik en te korrelig :p zal dit eens proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Nog beter!

Neem smaak banaan! Lijkt op bananen vla! Heerlijk!

Hmm klinkt heeeel lekker.

zou het ook kunnen met whey en gelatine? want ik zit al een tijdje te denken aan een recept 'bavarois' maar dan de bb manier :D

Ik verwacht dat het prima te doen is. Gelatine bereiden met in plaats van suiker whey...

Ik verwacht dat het prima te doen is. Gelatine bereiden met in plaats van suiker whey...

ja maar bavarois is met slagroom daar moet ik dan even een vervanger van zoeken een goede post work-out of eventueel last meal, ben al aan het brain stormen. :D

Bavarois wel ja, maar gelatine pudding niet per se.
Bij warme bereiding:
Het nodige aantal gelatineblaadjes één voor één in koud water leggen en ongeveer 5 min. laten weken. De blaadjes eruit nemen, uitknijpen en door de warme, te geleren vloeistof (melk met whey in een steelpannetje) roeren totdat de blaadjes zijn opgelost.
Daarna laten afkoelen en opstijven in de koelkast.

klinkt lekker!

Wat ik mij altijd afvraag bij dit soort recepten (evenals met zelf proteïne repen maken) verliest het eiwit zn voedingswaarde niet als het langere tijd in contact met vocht is zonder geconsumeerd te worden?
Ik herinner mij diverse topics over het vantevoren klaarmaken van whey shakes en deze in de koelkast bewaren, en hoe dit volgens velen niet bevorderlijk was voor de voedingswaarde.
En ook werden mailtjes naar fabrikanten over dit onderwerp beantwoord met "na bereiding is snel consumeren het verstandigst"

Ik heb 700ml met maatschep casseine aardbij gemixt 1 dag gewacht nog steeds vloeibaar?

Veel teveel vloeistof...
Je hebt maar een klein beetje nodig ;)

even in de vriezer werkt ook super!

kheb het met 350ml geprobeerd lukt nog steeds niet ? 200ml misschien ?

Terug
Naar boven