AndroidHealthClinic

Proteïne choco pudding

Wat ik mij altijd afvraag bij dit soort recepten (evenals met zelf proteïne repen maken) verliest het eiwit zn voedingswaarde niet als het langere tijd in contact met vocht is zonder geconsumeerd te worden?
Ik herinner mij diverse topics over het vantevoren klaarmaken van whey shakes en deze in de koelkast bewaren, en hoe dit volgens velen niet bevorderlijk was voor de voedingswaarde.
En ook werden mailtjes naar fabrikanten over dit onderwerp beantwoord met "na bereiding is snel consumeren het verstandigst"

Not a single soul?

kheb het met 350ml geprobeerd lukt nog steeds niet ? 200ml misschien ?

http://www.fitnesskeuken.nl/?p=107
100 gram Diepvries-fruit (aardbei, banaan, bosbes, framboos wat je wil)
1 schep (ca 30 gram) Proteïne (casseine)
evt. een slokje melk

@Jwdoetookmee,
Ik maak mijn ontbijt (100g havermout, 250g yoghurt en 1 schep whey) altijd de avond van tevoren klaar (mengen en in de koeling zetten).
Merk nergens iets van...
Denk dat het dus wel mee zal vallen

Neem een grote schep Micellaire Caseïne smaak choco, meng dit in een kom met volle melk. Alufolie erover heen en in de koelkast zetten. Naar een paar uurtjes maar beter nog de volgende dag heb je een lekkere chocopudding. Een andere manier om een shake naar binnen te werken voor wie op zoek is naar wat afwisseling;)
fixed:D

http://www.fitnesskeuken.nl/?p=107
100 gram Diepvries-fruit (aardbei, banaan, bosbes, framboos wat je wil)
1 schep (ca 30 gram) Proteïne (casseine)
evt. een slokje melk

@Jwdoetookmee,
Ik maak mijn ontbijt (100g havermout, 250g yoghurt en 1 schep whey) altijd de avond van tevoren klaar (mengen en in de koeling zetten).
Merk nergens iets van...
Denk dat het dus wel mee zal vallen

Wat is je eiwitinname de rest van de dag en hoeveel gr eiwit is je ontbijt?

Wat is je eiwitinname de rest van de dag en hoeveel gr eiwit is je ontbijt?

Mijn richtlijn is 2 tot 2,5g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht (150g gemiddeld genomen).
Op rustdagen neem ik ongeveer 150g eiwitten, op trainingsdagen ongeveer 200g.
Het ontbijt op trainingsdagen (havermout, yoghurt, whey) bevat dan al een kleine 50g eiwitten.
Op niet trainingsdagen (havermout, yoghurt) kom ik op ongeveer 25g eiwitten met het ontbijt.

Mijn richtlijn is 2 tot 2,5g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht (150g gemiddeld genomen).
Op rustdagen neem ik ongeveer 150g eiwitten, op trainingsdagen ongeveer 200g.
Het ontbijt op trainingsdagen (havermout, yoghurt, whey) bevat dan al een kleine 50g eiwitten.
Op niet trainingsdagen (havermout, yoghurt) kom ik op ongeveer 25g eiwitten met het ontbijt.

Ah ok. De reden dat ik dat vroeg is om te achterhalen of de rest van je dieet de klap kon opvangen, mochten die eiwitten van je ontbijt gedenatureerd zijn doordat je ze de avond vantevoren klaarmaakt.
Lees erg tegenstrijdige dingen op internet

Ah ok. De reden dat ik dat vroeg is om te achterhalen of de rest van je dieet de klap kon opvangen, mochten die eiwitten van je ontbijt gedenatureerd zijn doordat je ze de avond vantevoren klaarmaakt.
Lees erg tegenstrijdige dingen op internet

Mochten die eiwitten gedenatureerd zijn, dan krijg ik alsnog voldoende binnen.
Denk persoonlijk dat het allemaal wel meevalt met het denaturaliseren...
Geen wetenschappelijk onderbouwing voor echter...

klinkt heel best

Terug
Naar boven