AndroidHealthClinic

puistjes

tetterpopko

Advanced Bodybuilder
Waardering
363
Lengte
1m84
Massa
89kg
Vetpercentage
16%
Ik ben nu bijna 20 en heb het wel gehad met mijn puistjes ze vernken me uiterlijk in mijn ogen zo erg dat ik er soms onzeker van word.

Vroeger toen ik nog niks aan voeding en sporten deed had ik er al last van, toen de switch gemaakt naar gezonder leven zonder vet eten en fitnessen, ook in de hoop dat ze zouden weggaan/verminderen.

Helaas is dit niet het geval ik heb ze vrijwel nog net zoveel als ik dat er had toen ik 15/16 was.

Aangezien ik nu bijna 20 ben wil ik echt graag nu toch echt van ze af.

Ik heb al zoveel geprobeert weinig vet voedsel eten, dagelijks gezicht wassen met speciaal zeep, gezicht wassen met zout water, soort pijsten creme waar ik de naam niet van weer waardoor ze zouden uitdrogen.

Geen van deze dingen heeft mij echt geholpen om van me puistjes af te komen.

Ik weet eigenlijk niet wat ik nu nog kan doen, straks ben ik 25 en loop ik nog rond met die rode joepers op me hoofd.

HULP IS ZEEEER WELKOM!!!

Naar de huisarts gaan en vragen om roaccutane voorgeschreven te krijgen. Gebruik de zoekfunctie even...

Laatst bewerkt:
Ik heb al zoveel geprobeert weinig vet voedsel eten, dagelijks gezicht wassen met speciaal zeep, gezicht wassen met zout water, soort pijsten creme waar ik de naam niet van weer waardoor ze zouden uitdrogen.
Hoho, ga eens gewoon langs je huisarts.

Heb er nooit wat aan laten doen, ben 22 nu en heb er af en toe ook nog wel 1 in m'n gezicht, ik weet dat zuivel ( voor mij voornamelijk melk en chocomelk ) de boosdoeners zijn, daarom drink ik alleen nog 's ochtends bij m'n ontbijt shake melk. De rest neem ik alles in met water

Ik zou, eens langs een dieetist gaan, die kan je precies vertellen waar het aan ligt ..

En voor de rest, niet zo klagen .. er zijn ergere dingen in de wereld .. puistjes gaan met de jaren wel weg ..

ik lees nergens dat je heb geprobeerd veel water te drinken.
en check eens bij welke dingen je er meer last van krijgt
voeding heeft een grote invloed

ik zelf heb er gelijk last van als ik bijvoorbeeld chocola eet, de dag erop gelijk puisten.
zelfde geld voor appelstroop.. eigenlijk dingen waar snelle suikers in zitten worden door mijn lichaam gelijk omgezet in acne .....

veel water drinken ( min 3 liter afhankelijk hoe groot je bent natuurlijk ) helpt veel met het sneller spoelen van je lichaam

ik lees nergens dat je heb geprobeerd veel water te drinken.
en check eens bij welke dingen je er meer last van krijgt
voeding heeft een grote invloed

ik zelf heb er gelijk last van als ik bijvoorbeeld chocola eet, de dag erop gelijk puisten.
zelfde geld voor appelstroop.. eigenlijk dingen waar snelle suikers in zitten worden door mijn lichaam gelijk omgezet in acne .....

veel water drinken ( min 3 liter afhankelijk hoe groot je bent natuurlijk ) helpt veel met het sneller spoelen van je lichaam

Chocolade is inderdaad een erg vergrotende factor bij mij, net als varkensvlees ...

ja ze zeggen wel dat het een fabeltje is maar bij mij en jou dus ook blijkbaar is dat toch wel het geval
het zal wel iets zijn dat daar in zit wat ook in andere producten te vinden is.
zelf heb ik meer de indruk dat ik zo min mogelijk snelle energie tot me moet nemen buiten de trainingen om.
dus zoveel mogelijk complexe carbs.
ik heb wel gemerkt dat met maagzuur remmers het effect van choco minder is geworden ( ik heb deze vanwege een aandoening nu paar jaar)
het effect van acne in het geheel wat minder toch is.
denk dat de opname van stoffen minder is in de darmen nu de maag minder zijn werk doet of zo.

eet ook geen chocolade meer, drink alleen nog chocomelk... maar daar heb ik geen last van ..

• Topic Starter Topic Starter
ik drink vrij weinig melk of chocomelk ook eet ik eigenlijk nooit chocolade, veel water drinken doe ik ook al tijden

zeg ook niet dat het bij jou choco moet zijn of zo.
herken je niet in al die jaren dat je bij bepaalde dingen wat meer last er van krijgt?
en anders zoals gezegd eens even bij de huisarts langsgaan en door laten verwijzen naar een dermataloog.

ik heb gelezen dat zink en biergist ook helpt tegen puistjes. ik wil 1 van deze middelen best proberen maar welke heeft bij jullie het beste geholpen? (sorry voor offtopic)

biergist heb ik geprobeerd
bij mij deed het helemaal niks
zink volgens mij wel een beetje effect van drogere huid en daardoor vervagen van de puisten door eerder verschilveren van de huid.

Al dat wassen van je gezicht met zout water e.d. maakt het alleen maar erger. Doe dat vooral niet. Gewoon wassen met lauw water, meer niet. Met die middelen droogt je huid uit, en de tegen reactie daarvan is nóg meer talg aanmaken met als gevolg nóg meer puistjes.

Enige wat echt goed werkt is roa. Bezoek je huisarts eens.

komt wel goed jongen , je penis kan je blijven gebruiken tot 60+ dus no worries !

Ga naar de huisarts en vraag hen om je naar de dermatoloog te verwijzen. Als ze het niet erg genoeg vinden, gewoon door dringen. Ik heb zelf ook een half jaar allemaal troep van de huisarts mee gekregen(benzoylperoxide en andere troep) en geen van allen werken.

Roaccutane kreeg ik meteen van de dermatoloog mee en na 4 maanden ben ik er helemaal van af. Als ik dat eerder mee kreeg had ik nu niet overal littekens. Je kunt er wel een droge huid van krijgen, maar daar heb ik nu ook geen last meer van.(2 jaartjes na de kuur.)

PS: Er zullen altijd mensen beweren dat roaccutane heel zwaar spul is en blablablabla, maar diezelfde mensen weten ook niet hoe het is om helemaal onder de puistjes te zitten. Ik zeg, kijk in de spiegel, als je het ZELF erg vindt, doe er dan wat aan.

Ga naar de huisarts en vraag hen om je naar de dermatoloog te verwijzen. Als ze het niet erg genoeg vinden, gewoon door dringen. Ik heb zelf ook een half jaar allemaal troep van de huisarts mee gekregen(benzoylperoxide en andere troep) en geen van allen werken.

Roaccutane kreeg ik meteen van de dermatoloog mee en na 4 maanden ben ik er helemaal van af. Als ik dat eerder mee kreeg had ik nu niet overal littekens. Je kunt er wel een droge huid van krijgen, maar daar heb ik nu ook geen last meer van.(2 jaartjes na de kuur.)

PS: Er zullen altijd mensen beweren dat roaccutane heel zwaar spul is en blablablabla, maar diezelfde mensen weten ook niet hoe het is om helemaal onder de puistjes te zitten. Ik zeg, kijk in de spiegel, als je het ZELF erg vindt, doe er dan wat aan.
klopt het dat tijdens roa je leverwaarden ook in de gaten worden gehouden of is dat bij jou niet gebeurd?

Idd als je er echt last van heb zou ik zeker roa aanbevelen
heb het zelf ook gebruikt en alles is weg, nadelen van het spul = beetje droge huid/lippen, gaat een beetje vervellen in het begin, UV vermeiden.
bijwerkingen vallen dus reuze mee

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 22:01 ----------

klopt het dat tijdens roa je leverwaarden ook in de gaten worden gehouden of is dat bij jou niet gebeurd?

hoort erbij

Jawel, eerst een test gedaan. Kreeg diezelfde dag nog de resultaten en meteen begonnen. Daarna nog eens in de maand oid een test gedaan, verder niet meer.

Ik raad het echt iedereen aan, vooral als je iemand ziet die er echt helemaal onder zit. Roaccutane is het beste middel tegen acne, dus niet de moed opgeven voordat je het hebt geprobeerd. Raad mensen ook aan geen zuivel te nuttigen, aangezien het aangetoond is dat mensen die dat wel doen, hoger kans op acne hebben. Zelfs als je niet lactose gevoelig bent.

Terug
Naar boven