XXL Nutrition

puistjes

Ik heb wel het idee dat sinds ik aan BB doe ik veel meer puistjes krijg, heb altijd ongeveer een hand vol op m'n gezicht zitten (altijd onderkant van m'n gezicht heel raar). Niet heel opvallend dus stoor me dr meestal net niet aan. Maar toch, vroeger had ik er nooit last van (op een enkele na). Komt denk ik toch door veel eiwitten, zuivel en bepaalde vetten.

Kost me teveel moeite om daar m'n voeding op aan te passen, wil wel gainen namelijk.
Dingen die bij mij goed werken:

-veel zweten (door cardio bijv.)
-veel water drinken, merk echt dat dit helpt
-ZMA heb ik een tijdje genomen, werd iets minder.

En verder natuurlijk voeding aanpassen alleen dit lukt niet altijd even goed. Sowieso letten op zuivel inname en neem bijvoorbeeld lactose vrije shakes (whey isolaat).

Jawel, eerst een test gedaan. Kreeg diezelfde dag nog de resultaten en meteen begonnen. Daarna nog eens in de maand oid een test gedaan, verder niet meer.

Ik raad het echt iedereen aan, vooral als je iemand ziet die er echt helemaal onder zit. Roaccutane is het beste middel tegen acne, dus niet de moed opgeven voordat je het hebt geprobeerd. Raad mensen ook aan geen zuivel te nuttigen, aangezien het aangetoond is dat mensen die dat wel doen, hoger kans op acne hebben. Zelfs als je niet lactose gevoelig bent.

bloed prikken dus of wat?

tja zuivel eruit gooien zie ik niet echt zitten.... voordat ik veel melk dronk en kwark at had ik ook al puistjes.

Heb er nooit wat aan laten doen, ben 22 nu en heb er af en toe ook nog wel 1 in m'n gezicht, ik weet dat zuivel ( voor mij voornamelijk melk en chocomelk ) de boosdoeners zijn, daarom drink ik alleen nog 's ochtends bij m'n ontbijt shake melk. De rest neem ik alles in met water

Ik zou, eens langs een dieetist gaan, die kan je precies vertellen waar het aan ligt ..

En voor de rest, niet zo klagen .. er zijn ergere dingen in de wereld .. puistjes gaan met de jaren wel weg ..

een van de grootste mythes... voedsel heeft niks te maken met de vorming van puistjes.

ik ben naar de dokter geweest en die heeft 2 dingen meegegeven:
adapaleen en erytromycine. iemand hier bekend mee? ik heb er nog nooit van gehoord. zullen wel hele lichte middelen zijn?

is dat van dat witte spul die je op acne moet smeren?
of flesje alcohol?

adapaleen is een gel die je moet smeren en erytromycine is flesje alcohol

Heb ze allebei gebruikt(apart)
Hielp niet bij mij, hopelijk bij jou wel
Ben zelf later overgestapt naar roa (acne was erg bij mij op rug en gezicht) ben ongeveer een jaar gestopt nu en nooit meer last van puisten gehad.

Heb ze allebei gebruikt(apart)
Hielp niet bij mij, hopelijk bij jou wel
Ben zelf later overgestapt naar roa (acne was erg bij mij op rug en gezicht) ben ongeveer een jaar gestopt nu en nooit meer last van puisten gehad.

ik ga het zien. moet allebei 2x per dag gebruiken

heb je een erge vorm van acne? of valt het allemaal wel mee?

heb je een erge vorm van acne? of valt het allemaal wel mee?

mwa erg.... naja het is gewoon k*t om elke keer puistjes te moeten uitknijpen en shit. (word je gezicht ook niet mooier op) vergeleken met de meeste mensen die ik ken heb ik er best veel ja. er zullen vast ergere gevallen zijn.

Aii zoiets had ik ook, maar als het niet werkt zou ik lekker overstappen op roaccutane.
shit werkt goed

ja als het niet goed werkt moet ik over 6 weken terugkomen

Even mijn eigen ervaring, had er ook last van. Zalfjes en allemaal andere shit geprobeerd, niks werkte. Had het niet heel erg maar vooral in de winter wel eens iets. Huisarts geeft je eerst een ander middeltje (ben even naam kwijt) dat is een kuur van 30 dagen 1 maal per dag een pil. Werkt dit niet dan krijg je inderdaad Roaccutane. Ik heb Roaccutane nooit nodig gehad omdat dit werkte, na 2 weken was ik er al vanaf, als het nu weer opkomt neem ik gewoon 1 pil per 2 dagen en ben ik er na 2 weekjes weer helemaal vanaf.

Vaak is het geen Acne maar een huidinfectie, daarom werkt al die winkel rotzooi niet.

Nja gewoon roaccutane gebruiken.. Ik had max 4-5 puistjes maar stoorde mij ook, heb 2soorten antibioticums genomen omega 3 zink vitb5 niets hielp. Roa is de shit

damn zeg ik gebruik nu dat spul een paar dagen en me huid begint echt zichtbaar uit te drogen

Even mijn eigen ervaring, had er ook last van. Zalfjes en allemaal andere shit geprobeerd, niks werkte. Had het niet heel erg maar vooral in de winter wel eens iets. Huisarts geeft je eerst een ander middeltje (ben even naam kwijt) dat is een kuur van 30 dagen 1 maal per dag een pil. Werkt dit niet dan krijg je inderdaad Roaccutane. Ik heb Roaccutane nooit nodig gehad omdat dit werkte, na 2 weken was ik er al vanaf, als het nu weer opkomt neem ik gewoon 1 pil per 2 dagen en ben ik er na 2 weekjes weer helemaal vanaf.

Vaak is het geen Acne maar een huidinfectie, daarom werkt al die winkel rotzooi niet.

helpt roaccutane daar wel of niet voor?

Wel ik ben ook al eens naar een dermatoloog geweest en ik vroeg haar ook of voeding iets te maken heeft met puisten. En zei had ook niks anders te zeggen dan dat voeding niks te maken heeft ermee. Het is afhankelijk van uw hormonen en daar kan je niks aan doen buiten antibiotica nemen. Wel sterk spul want in de bijsluiter stond zelfs dat het gebruikt wordt om SOA's te bestrijden XD

antibiotica helpt meestal maar tijdelijk tegen puisten

Terug
Naar boven