MuscleMeat

Push pull leg

youriie

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m82
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
Wat vinden jullie van dit schema?

MA: borst, triceps, schouders (kracht)

DI: rug, biceps (kracht)

WO: benen (kracht)

DO: rust

VR: borst, triceps, schouders (hypertrofie)

ZA: rug, biceps (hypertrofie)

ZO: rust

Dit is geen schema, dit is een indeling.

En is toch feitelijk een soort PHAT? Maar goed, lijkt me prima. Maar is geheel afhankelijk van hoe jij die trainingen indeelt.

Geen benen op hypertrofie?

En dat inderdaad. Totaal overheen gekeken.

Doe dan nog een 2de been dag en tis compleet :)

• Topic Starter Topic Starter
En is toch feitelijk een soort PHAT? Maar goed, lijkt me prima. Maar is geheel afhankelijk van hoe jij die trainingen indeelt.
op kracht dagen doe ik alleen de compounds + enkel een isolatie en op de hypertrofie dagen doe ik alleen maar isolatie oefeningen

Dus eigenlijk leg je je prioriteit op UB tegenover LB? Je kan ook kiezen voor bv een 4-daagse UB/LB, 2-daagse split en dan doortellen oid.

Ga je dan op de maandag weer door met benen en dan dinsdag rust?

waarom pak je op donderdag dan rust. ma tm za werkt prima met P/P/L
omdat ik maandag kracht doe en er anders maar 2 dagen rust tussen zit wanneer ik de hypertrofie training pak, en na krachttraining lijk mij 2 dagen rust net te weinig

Waarom doe je trouwens alleen maar isolatie op de hypertrofie dagen? Hoe intensief doe je dit?

Waarom doe je trouwens alleen maar isolatie op de hypertrofie dagen? Hoe intensief doe je dit?
3 setjes van 12-15 herhalingen, en omdat ik 1 minuut rust tussen de setjes pak. bij compounds train je je hele lichaam bijna. en bij hypertrofie is het volgens mij de bedoeling dat je je goed kunt focussen en de spier kunt samentrekken (dan gaat het niet om gewicht)

3 setjes van 12-15 herhalingen, en omdat ik 1 minuut rust tussen de setjes pak. bij compounds train je je hele lichaam bijna. en bij hypertrofie is het volgens mij de bedoeling dat je je goed kunt focussen en de spier kunt samentrekken (dan gaat het niet om gewicht)
Ben ik mee eens :)
Ik zou dan op hypertrophy dagen de eerste oefeningen 8-10 reps doen en dan de laatste 1/2 oefeningen 12-15 voor de pump op het einde.

Gaat het niet om gewicht? Dus je kan met 2 kg al je oefeningen doen, zo lang je maar goede contractie hebt?

Gaat niet zozeer om het exacte gewicht in de zin van zo veel mogelijk gewicht verplaatsen maar wel moet je een zo zwaar mogelijk gewicht pakken waarmee je de oefening strict kan uitvoeren en optimale rom en contractie behalen. Dus als je met 20 kilo een goede stricte vorm en contractie kan behalen dan heeft dezelfde oefening met 15 kilo weinig tot geen nut.
Dus ga altijd zo zwaar mogelijk binnen je doelen van je training en je reprange.

Gaat niet zozeer om het exacte gewicht in de zin van zo veel mogelijk gewicht verplaatsen maar wel moet je een zo zwaar mogelijk gewicht pakken waarmee je de oefening strict kan uitvoeren en optimale rom en contractie behalen. Dus als je met 20 kilo een goede stricte vorm en contractie kan behalen dan heeft dezelfde oefening met 15 kilo weinig tot geen nut.
Dus ga altijd zo zwaar mogelijk binnen je doelen van je training en je reprange.
Dat bedoel ik natuurlijk ook, maar het belangrijkste bij hypertrofie is natuurlijk de spiercontractie, uiteraard met het maximale gewicht wat je kunt

Terug
Naar boven