AndroidHealthClinic

Push ups in cut schema

jay135

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m72
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
Beste BB'ers,

Ik ben een tijdje aan het cutten en sinds ik begonnen ben heb ik push ups in mijn schema gedaan. Ik weet dat push ups niet voor massa zorgen maar ik zie duidelijk meer spierdefinitie na elke dag 50 tot 70 push ups (achterelkaar). De borst spieren worden meer vierkant en de schouders lijken wat breder. Tijdens mijn cut heb ik mijn schema niet aangepast en probeer altijd massa te kweken, ook al lukt dit niet in de cut.

Mijn vraag is , zouden push ups toch helpen om je borst-en schouder spieren meer te 'tonen' ?

Ik doe veel dips, pull-en push ups.

nee, gewoon op massa proberen te behouden door zwaar te trainen. definitie creeer je door voeding+cardio

Helpen doen het wel, maar er zijn betere manieren... gewoon normaal en zwaar blijven trainen met veel compound en zware gewichten!

• Topic Starter Topic Starter
Zou het misschien kunnen dat als je veel push ups doet je spier uithoudingsvermogen beter wordt zodat je sneller hestelt of juist zwaarder kan trainen? Niet dat het wat uitmaakt in de cut want de laatste maand heb ik juist een beetje spiermassa ingeleverd door al die cardio =(
Maar het is nu wel duidelijk dat push ups niet je spieren een betere definitie geven. Jammer had eigenlijk gehoopt van wel maar dit komt dus gewoon door voeding + cardio. Ik ga wel door met push en pull ups want ze voelen wel lekker aan na een sessie, dat branderige gevoel is toch anders dan na wat oefeningen met gewichten.

dat gevoel kan je ook van gewichten krijgen hoor, ze noemen dat: verzuring

als je perse 70 keer pushup wil doen, doe dan varianten vb:
20* clap pushup (explosief)
20* diamond pushup (iets andere spieren)
20* gewone pushup

Zo heb je verschil in explosiviteit en worden ook andere spieren gebruikt

probeer maar supermanpushup

probeer maar pushup met rugzak gevuld met lood

• Topic Starter Topic Starter
Ach..ieder z'n eigen ding. Als je er goed bij voelt en denkt dat het helpt zal je waarschijnijk hierdoor ook beter of harder trainen. Veel van m'n vrienden haken na een tijdje af omdat ze geen resultaat zien, dus trainen zit ook voor deel tussen je oren.

Ach..ieder z'n eigen ding. Als je er goed bij voelt en denkt dat het helpt zal je waarschijnijk hierdoor ook beter of harder trainen. Veel van m'n vrienden haken na een tijdje af omdat ze geen resultaat zien, dus trainen zit ook voor deel tussen je oren.

wat heeft dit met je pushups te maken?
Geef je nou echt een reactie op je eigen post of hoe zie ik het?

Terug
Naar boven