AndroidHealthClinic

PVV Topic

• Topic Starter Topic Starter

Statushouders in Amsterdam houden voorrang op sociale huurwoning

Updated Gisteren, 20:13
Gisteren, 20:12 in BINNENLAND

81d4095a-f278-11e8-96e4-d7c3eece8e7c.jpg

Beeld uit archief De Telegraaf, ter illustratie.

Ⓒ ANP

Amsterdam - Het Amsterdamse stadsbestuur wil de voorrangsregeling op sociale huurwoningen voor statushouders behouden, ondanks het feit dat het kabinet de verplichting hiertoe geschrapt heeft. Amsterdammers die gescheiden zijn en lang op een sociale huurwoning moeten wachten kunnen maar beter verhuizen. Dat blijkt uit beantwoording van de schriftelijke vragen van de Partij van de Ouderen.

Raadslid Wil van Soest is boos. „Het college verschuilt zich achter de wet maar juist de wet staat het ons toe om de voorrangsregeling te stoppen, zoals heel veel gemeentes doen. Maar wat zegt dit college? We blijven statushouders voorrang geven en de gewone Amsterdammer die gescheiden is en een woning zoekt gaat maar bij familie wonen of verhuizen. Bizar vind ik dat. Hoe willen ze dit in hemelsnaam uitleggen aan de Amsterdammers?”

:roflol: ik hoop dat er veel GroenLinks stemmers gaan scheiden in Amsterdam

• „Ik vind de PvdA een soort AVRO. Ze bestaan alle twee al heel lang, maar niemand weet eigenlijk nog waaróm ze bestaan, wat hun verhaal is. Als de PvdA en de AVRO niet zouden bestaan vandaag, dan zou niemand ze oprichten
  • „Zit uw Emma, Anne-Fleur of Mees gezellig in een klas vol met Mohammeds en Ali’s?”
  • „Reagan, Solzjenitsyn en Jabotinsky hangen in mijn werkkamer ingelijst aan de muur.”
  • „Linkse mensen zijn graag tolerant, tenzij het gaat om mensen met een andere mening.”
  • „Het multiculturalisme vind ik verschrikkelijk. Hoofddoekjes en moskeeën zijn mij een gruwel. Ik geloof voor geen meter in de klimaathype en Al Gore vind ik een charlatan.”

Dit is mijn favoriete Wilders filmpje.

11ranpz.gif

Gelukkig nieuwjaar!

Eeuwig oppositie voeren hakt er stevig in.

:trollfacex:

Bedankt, Geert. Leuk flimpie. Jij ook gelukkig nieuwjaar!

Ieuww! Checkbook manager. Plastic club. Mercenaries.

Vanavond bij Jensen. 21.25 RTL 5.

Wel zin an. Als het moet kan ie wel leuk meedoen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven