AndroidHealthClinic

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip)

• Topic Starter Topic Starter
Wanneer je een HG300 met een NS sluit zou ik als ik jou was een CoC#3 kopen en de CCS oefenen. Dan zou je je kunnen richten op een certificering. Een 3e Nederlander op de lijst zou uber nice zijn. Hoe lang grip je al?

Wanneer je een HG300 met een NS sluit zou ik als ik jou was een CoC#3 kopen en de CCS oefenen. Dan zou je je kunnen richten op een certificering. Een 3e Nederlander op de lijst zou uber nice zijn. Hoe lang grip je al?

Zou inderdaad een mooi streef doel zijn! Ik grip eigenlijk nooit. Heb ze een jaar geleden samen met een maat gekocht, eerste dag meteen over-enthousiast in dat ding lopen knijpen dat ik me hand had overbelast. Heb wel een maandje een schema van 3x5 aangehouden, maar na de deadlift training vaak geen zin meer, dus mee gestopt. Momenteel is het vooral impulsief een keer in de 1-2 maanden die dingen uit me kast trekken en beetje knijpen, maar niks serieus. Zou wel leuk zijn om weer te beginnen, kijken wat ik eruit kan halen.

Leuk initiatief en wij merken ook het afgelopen jaar dat de gripper training weer populairder wordt! Dit jaar hebben we al weer een officiele certificeringspoging gehad van een klant. Dit gebeurt i.s.m. Ironmind.

Voor degene die officieel gecertificeerd willen worden, dat kan bij Sportfood. Wij doen dat gratis voor onze klanten. Dit is de enige manier om officieel gecertificeerd te worden. Wel altijd eerst contact met Ironmind in de VS opnemen om je aan te melden.

Succes allemaal!:lifter:

Laatst bewerkt:
Degene heeft dus gefaald? Wie was het ?

Helaas wel. Het scheelde niet veel, maar hij kwam net iets te kort op CoC 3.
Ik weet niet of de persoon het prettig vindt om zijn naam op een forum terug te zien komen, dus ik laat hem zelf wel reageren als hij dat wil.;)

Ik win redelijk snel wat gripkracht terug.
Na 6 jaar geen gripperwerk had ik moeite met de #1 (3 closes). Vandaag (3 trainingen later) de #1.5 geprobeerd en keek ervan op dat deze redelijk easy dicht ging. Meteen maar een PS op film gezet. Ook een TNS met de #1. Op naar de #2. :D

6 closes met de #1.5 was mijn beste prestatie ooit. :o

http://youtu.be/iHmpt700pxE

V.W.B de REPs implementatie in de CoC lijst klinkt het goed! Ik ben enthousiast!

Filmpjes komen vanzelf!
Wanneer ram jij wat grippers in elkaar? ;)
En die vrouw van je doet ook mee?

Zag dat Theo Burggraaff (Fries) zich nog heeft laten certificeren op de Mash Moster #1 en #2.

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:14 ----------

Het zou best eens Geralt Hulshof kunnen zijn of Bob Van Genugten.
Ze zijn aardig actief met grippers zo te zien.

Dit jaar, 1 maart, hebben beide zich gecertificeerd op een Mash Monster 1. http://www.gripboard.com/index.php?showtopic=43845
http://www.gripboard.com/index.php?showtopic=43844
Hij heeft dan pech gehad dat hij een zware #3 heeft gekregen voor zijn certificering want een MM1 zit iets boven de #3 dacht ik.

http://www.ironmind-forum.com/forum/video/grip_ab/2382-getting-there
http://www.youtube.com/channel/UC_y-TPakQE6zfc18qWgZW7Q/videos?spfreload=10

Laatst bewerkt:
Hij heeft dan pech gehad dat hij een zware #3 heeft gekregen voor zijn certificering want een MM1 zit iets boven de #3 dacht ik.

Dat dacht ik ook ja. Alleen; bij de Mash Monsters hoef je geen CCS te doen om op te certificeren, dus dat kan weer flink schelen.

Hoe staan bij jullie eigenlijk de verschillende sets met elkaar in verhouding? Bijvoorbeeld, als je 10 reps met een parallel set doet, hoeveel kan je er dan CCS, en TNS?

Dat dacht ik ook ja. Alleen; bij de Mash Monsters hoef je geen CCS te doen om op te certificeren, dus dat kan weer flink schelen.
Inderdaad is een groot verschil. Stond daar niet bij stil.

Op de site http://cannonpowerworks.com/pages/grip-strength-ratings-data raten ze grippers en hebben de resultaten vermeld. Als je pech hebt dan zit een zware #3 zelf boven een lichte MM2.
Die GHP's zijn ook erg goed zeg. Nog nauwkeuriger dan de CoC's zo te zien.

Hoe staan bij jullie eigenlijk de verschillende sets met elkaar in verhouding? Bijvoorbeeld, als je 10 reps met een parallel set doet, hoeveel kan je er dan CCS, en TNS?
Daar kan ik geen antwoord op geven. Heb nauwelijks grip ervaring.

Leuk initiatief!

Mijn bijdrage:

http://www.youtube.com/watch?v=tq8r9Sj44Is

Daarnaast heb ik de #2 ook gesloten, alleen niet op film
Sluit je deze momenteel ook?

RATINGS_DATA_056ac5d8-1cb7-4cfb-9106-1b56e00dcf79.png

inn!

2zxw3dj.jpg

krijg de #1 net op par :sad: maar nu werken om dat ding wel gesloten te krijgen :D

Ik sluit m nog steeds chick, zowel de #1.5 als de 2.

Hoe moet ik die tabel lezen?

inn!

http://oi57.tinypic.com/2zxw3dj.jpg

krijg de #1 net op par :sad: maar nu werken om dat ding wel gesloten te krijgen :D
De trainer zou voor jou een mooie werkgripper zijn. Sport bijvoorbeeld een WU gripper.
Suc6 met crushen!
Ik sluit m nog steeds chick, zowel de #1.5 als de 2.

Hoe moet ik die tabel lezen?
Nice, heb je ook zwaardere?

Welke tabel bedoel je? Die in de OP of bovenstaande post van mij?

Zo ik zal er eens inkomen..

Vroeger de 3 gesloten op parallel set.. Sterker nog.. Ik deed er 3 reps mee met rechts. Links net geen close.

Poosje terug een keer geprobeerd en toen sloot ik de 3 nog met wat moeite met een ps. Misschien toch maar weer eens proberen. Ik heb nog wel ergens een matig filmpje, maar zal eens kijken of ik met een paar weken een nieuw filmpje kan maken. 2.5 is nog steeds easy de peasy om te sluiten btw.

---------- Toegevoegd om 17:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Ik heb overigens geen hoger doel dan de 3 eigenlijk. Het veelvuldig er mee trainen levert toch wat peesklachten op...

Ik ga zelf kijken of ik het weer kan oppakken. De 3.5 closen zal toch wel een nice objective zijn!
To be continued..

Ik zal het weer oppakken zo snel ik kan.
Ik ben sinds mijn nekhernia's veel zwakker geworden op de grippers.
Ik ben wel benieuwd hoe iedereen traint met de grippers.
3x5 enzo voelt als "weinig" vind ik...
Succes iedereen.

Zo ik zal er eens inkomen..

Vroeger de 3 gesloten op parallel set.. Sterker nog.. Ik deed er 3 reps mee met rechts. Links net geen close.

Poosje terug een keer geprobeerd en toen sloot ik de 3 nog met wat moeite met een ps. Misschien toch maar weer eens proberen. Ik heb nog wel ergens een matig filmpje, maar zal eens kijken of ik met een paar weken een nieuw filmpje kan maken. 2.5 is nog steeds easy de peasy om te sluiten btw.

---------- Toegevoegd om 17:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Ik heb overigens geen hoger doel dan de 3 eigenlijk. Het veelvuldig er mee trainen levert toch wat peesklachten op...
Kan je de 2.5 ook met een CCS? De 3 CCS is streven genoeg lijkt me.

Er zit altijd een kleine afwijking in grippers, welk merk je ook kiest.
De CoC zijn altijd het meest consistent geweest maar ook daar zit een kleine afwijking in.
Om verschillende merken met elkaar te kunnen vergelijken hebben grip fanaten een methode gevonden om de sterkte van grippers te meten.

In het tabel zie je de verschillende merken en welk gewicht in lbs nodig was om de grippers te sluiten.
Rechts zie je de aantal metingen die met die gripper zijn gedaan. Verder het gemiddelde en de meest extreme afwijkingen (MIN/MAX).

Ik ga zelf kijken of ik het weer kan oppakken. De 3.5 closen zal toch wel een nice objective zijn!
To be continued..
Eerste Nederlander op een 3.5 CCS dan behoor je denk ik wel tot de top 15 van beste crushers ooit.

Heb jij trouwens in alle trainingen altijd CCS gedaan of pas alleen richting je certificering?

Kan je de 2.5 ook met een CCS? De 3 CCS is streven genoeg lijkt me.

Ik heb de 3 zelfs CCS gesloten. Alleen niet officieel. Was ook niet even consistent genoeg om me te laten certificeren. 2.5 moet nog wel lukken nu. Deed daar poosje terug nog 5 reps vrij easy mee. Op een of andere manier behoud je kwa grip kracht toch wel een basis.

Al zijn Ogre en ik (en zeker Ogre) hier wel voor gemaakt haha. Ik sloot de 2 al terwijl ik zo'n ding voor het eerst aanraakte.

haha ik krijg die trainer zelfs niet fatsoenlijk dicht

Terug
Naar boven