Fitness Seller

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip)

Bezoekers in dit topic

Goedemiddag iedereen,
ben nieuw op het forum en natuurlijk maximaal fanatiek bezig met de CoC's,
Klein anderhalf jaar bezig nu met de CoC's nummers 1 / 1,5 en 2...heb nr 2 eindelijk dicht,
nrs 1 en 1,5 gaan soepel... nr 2 gaat alleen dicht na 3 a 4 dagen rust....
iemand nog goeie tips voor training met CoC?
Ik doe ook nailbending, zit nu op 16 cm lengte en 6 mm dikte...persoonlijk record is in 9 seconde een spijker buigen zodat er tussen beide uiteinde van de spijker 4 cm tussenruimte zit ..
verder doe ik ook oefenen met bierdopjes omvouwen (met kartelrand naar boven)...kortom lekker bezig om de handen
maximaal sterk te maken....trainingstips of suggesties van harte welkom...

---------- Toegevoegd om 11:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

Goedemiddag iedereen, ben nieuw op het forum en natuurlijk maximaal fanatiek bezig met de CoC's, Klein anderhalf jaar bezig nu met de CoC's nummers 1 / 1,5 en 2...heb nr 2 eindelijk dicht, nrs 1 en 1,5 gaan soepel... nr 2 gaat alleen dicht na 3 a 4 dagen rust.... iemand nog goeie tips voor training met CoC? Ik doe ook nailbending, zit nu op 16 cm lengte en 6 mm dikte...persoonlijk record is in 9 seconde een spijker buigen zodat er tussen beide uiteinde van de spijker 4 cm tussenruimte zit .. verder doe ik ook oefenen met bierdopjes omvouwen (met kartelrand naar boven)...kortom lekker bezig om de handen maximaal sterk te maken....trainingstips of suggesties van harte welkom...
 
Ik heb de 3 zelfs CCS gesloten. Alleen niet officieel. Was ook niet even consistent genoeg om me te laten certificeren. 2.5 moet nog wel lukken nu. Deed daar poosje terug nog 5 reps vrij easy mee. Op een of andere manier behoud je kwa grip kracht toch wel een basis.

Al zijn Ogre en ik (en zeker Ogre) hier wel voor gemaakt haha. Ik sloot de 2 al terwijl ik zo'n ding voor het eerst aanraakte.

Ja idd freak for life 2.5 deed ik voor het eerst....grote handen helpt hierbij
 
haha ik krijg die trainer zelfs niet fatsoenlijk dicht

Jij hebt duidelijk ook maar één echt talent waar al je potentieel naar toe is 'gevloeid'!

Ga dus gewoon squat-records neerzetten. ;)
 
Het helpt ook niet echt mee als je wat kleinere handen hebt ofwel? Heb dikke moeite met CC 1 haha
 
Ja idd freak for life 2.5 deed ik voor het eerst....grote handen helpt hierbij
Wat meten je handen dan? Ik heb links 21cm en rechts 20,5cm. Niet echt groot volgens mij.
Ik heb een 2 die idioot zwaar is (fijne stap ook van 1.5 naar 2. Handvaten staan ook een stuk verder uiteen, bijna 1cm. Voelt net zo zwaar als mijn 2.5.
Het helpt ook niet echt mee als je wat kleinere handen hebt ofwel? Heb dikke moeite met CC 1 haha
Ook niet met een parallel set?
Dan zijn ze gewoon niet sterk genoeg en moet je trainen. :p;)

---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ----------

Goedemiddag iedereen,
ben nieuw op het forum en natuurlijk maximaal fanatiek bezig met de CoC's,
Klein anderhalf jaar bezig nu met de CoC's nummers 1 / 1,5 en 2...heb nr 2 eindelijk dicht,
nrs 1 en 1,5 gaan soepel... nr 2 gaat alleen dicht na 3 a 4 dagen rust....
iemand nog goeie tips voor training met CoC?
Ik doe ook nailbending, zit nu op 16 cm lengte en 6 mm dikte...persoonlijk record is in 9 seconde een spijker buigen zodat er tussen beide uiteinde van de spijker 4 cm tussenruimte zit ..
verder doe ik ook oefenen met bierdopjes omvouwen (met kartelrand naar boven)...kortom lekker bezig om de handen
maximaal sterk te maken....trainingstips of suggesties van harte welkom...
Welkom, tips kan ik je niet geven.
Doe je mee aan de race? Filmpjes van je close zijn altijd welkom.
 
Ik heb ook een zware 2, daarom dat ik een hg250 had gehaald om het gat naar de 2.5 wat op te vullen. Met de hg250 die volgens m'n gevoel ergens tussen m'n 1.5 en 2 zit kan ik makkelijk reppen maar die 2 voelt nauwelijks lichter als m'n 2.5, het enige verschil is dat ik m'n 2.5 op een paar mm niet dicht krijg. :p

Maar dat je handvaten verder uit elkaar staan klop volgens mij niet, dat is bij mij van sport tot 2.5 identiek (+-).
 
Jij hebt duidelijk ook maar één echt talent waar al je potentieel naar toe is 'gevloeid'!

Ga dus gewoon squat-records neerzetten. ;)

ik kon wel 215kg vasthouden maar niet de trainen dichtknijpen haha. Mooie mogelijk zo mn grip kracht iig te versterken!
 
Ik heb ook een zware 2, daarom dat ik een hg250 had gehaald om het gat naar de 2.5 wat op te vullen. Met de hg250 die volgens m'n gevoel ergens tussen m'n 1.5 en 2 zit kan ik makkelijk reppen maar die 2 voelt nauwelijks lichter als m'n 2.5, het enige verschil is dat ik m'n 2.5 op een paar mm niet dicht krijg. :p

Maar dat je handvaten verder uit elkaar staan klop volgens mij niet, dat is bij mij van sport tot 2.5 identiek (+-).
Ik zit aan de GHP grippers te denken omdat die ook precies tussen de grippers van ironmind zit en ze nog consistenter zijn. Voor 5 dollar extra kun je ze ook laten raten. Jammer dat we zoiets niet in Nederland hebben.

Toch is het zo. De handvaten van mijn trainer staan ook verder uit elkaar. Kwaliteitscontrole van ironmind was die dag ziek waarschijnlijk. :(
Links is mijn 1.5 en rechts mijn 2.

Waarschijnlijk heeft Chewie gewoon een hele easy 2 en 2.5 gehad die eerste keer. :p:D

foto.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zit aan de GHP grippers te denken omdat die ook precies tussen de grippers van ironmind zit en ze nog consistenter zijn. Voor 5 dollar extra kun je ze ook laten raten. Jammer dat we zoiets niet in Nederland hebben.

Toch is het zo. De handvaten van mijn trainer staan ook verder uit elkaar. Kwaliteitscontrole van ironmind was die dag ziek waarschijnlijk. :(
Links is mijn 1.5 en rechts mijn 2.

Dat is vreemd, m'n HG grippers hebben dat wel maar volgens mij hoort dat bij die COC niet.

Ik heb ook al aan die GHP grippers zitten denken maar ik ben wat paranoia geworden met bestellen in andere landen, sinds er bij een bestelling eens alles is misgelopen wat me 250 euro heeft gekost. :o
 
Ligt dit aan mij of hebben jullie ook altijd dat je hand in je palm knakt als jullie beginnen met je gripper training? Zal wss aan het gebrek aan opwarming liggen aangezien me laagste gripper de HG200 is.

Ik heb ook een zware 2, daarom dat ik een hg250 had gehaald om het gat naar de 2.5 wat op te vullen. Met de hg250 die volgens m'n gevoel ergens tussen m'n 1.5 en 2 zit kan ik makkelijk reppen maar die 2 voelt nauwelijks lichter als m'n 2.5, het enige verschil is dat ik m'n 2.5 op een paar mm niet dicht krijg. :p

Maar dat je handvaten verder uit elkaar staan klop volgens mij niet, dat is bij mij van sport tot 2.5 identiek (+-).

HG250 qua gevoel tussen de #1.5 en #2? :eek: Ik allemaal denken dat ik sterk ben met me HG300, maar dat valt dus vies tegen.
 
HG250 qua gevoel tussen de #1.5 en #2? :eek: Ik allemaal denken dat ik sterk ben met me HG300, maar dat valt dus vies tegen.

Hangt er vanaf. M'n eigen HG250 zit ongeveer halverwege de #2 en #2.5 en kan daar 4 of 5 reps mee ik bij een '1RM' van een #2.5. Een maat van me heeft ook de HG250 en ik deed daar zonder opwarming en magnesium 25 reps mee. Nogal een flink verschil.
Zit sowieso meer variatie tussen onderlinge HG's van de zelfde sterkte dan tussen COC's, hoewel Sportfood laatst zei dat dat tegenwoordig minder is geworden. Ik zou alsnog de Captains of Crush halen wil je een beter idee krijgen hoe sterk je bent.

Hier een lijstje met gemiddelde rating waarden, ook met HG's ertussen: http://handgrippers.nl/gripper-ratings/. Verder is hier ook te zien dat de HG's een veel grotere standaarddeviatie hebben.

Heb nooit een knak in m'n palm trouwens.

Toch is het zo. De handvaten van mijn trainer staan ook verder uit elkaar. Kwaliteitscontrole van ironmind was die dag ziek waarschijnlijk. :(
Links is mijn 1.5 en rechts mijn 2.

Pech denk ik idd, bij mij zijn de COC op de millimeter gelijk qua wijdte.
 
Laatst bewerkt:
Dat is vreemd, m'n HG grippers hebben dat wel maar volgens mij hoort dat bij die COC niet.

Ik heb ook al aan die GHP grippers zitten denken maar ik ben wat paranoia geworden met bestellen in andere landen, sinds er bij een bestelling eens alles is misgelopen wat me 250 euro heeft gekost. :o

De eerste 3 CoC's had ik direct bij ironmind besteld en geluk dat de douane de bestelling niet had onderschept, was lekker goedkoop. Ik ga hier http://cannonpowerworks.com de GHP 4 en 5 halen zodat ik de perfecte reeks heb naar de 2.5 toe. Ik laat ze ook meteen raten hoewel dat eigenlijk onnodig is als ik alle metingen zie maar bijkomend voordeel is dat ze dan ook seasoned (30x gesloten) zijn (grippers verliezen 5/10% kracht na een aantal closes).

Misschien dat ik henk hier ooit eens vraag om zo'n gripper rating systeem in elkaar te lassen.
rating_product_large.jpg
 
Dat is vreemd, m'n HG grippers hebben dat wel maar volgens mij hoort dat bij die COC niet.

Pech denk ik idd, bij mij zijn de COC op de millimeter gelijk qua wijdte.
Toch is het niet zo vreemd blijkbaar. Op deze site http://shoggoth09.blogspot.nl/p/my-rgc-ranked-grippers.html heeft iemand al zijn grippers opgemeten en dan zie je dat zijn CoC's variëren van 60mm tot 75mm, best een extreme deviatie. 60 is echt een uitzondering maar 68 tot 75 is dus binnen de marges van IM, komt overeen met die van mij. Mijn #2 zit op 74mm dus dat valt daar nog binnen.

Verder is het ook niet zo heel belangrijk. Gewoon hard trainen of een GHP 4 (=CoC 1.75) kopen. Is wel een goede gripper om je sweep kracht mee te trainen. De GHP's zijn daar ook goed voor omdat daar de handvaten allemaal wat verder uit elkaar staan vergeleken met de CoC's. Ik begreep dat iedere GHP handmatig wordt gemaakt en gecontroleerd (geen massa product). Vandaar de extreem hoge consistentie van deze grippers.
 
Nice, het is zelfs een table no set ook al haal je de gripper niet van een tafel, je doet namelijk alles met maar 1 hand. Bij een no set mag je met je off hand de gripper goed in je palm drukken voordat je aan de crush begint. Sterk hoor.
 
wat is eigenlijk jullie schema voor deze dingen?

---------- Toegevoegd om 10:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=Yxoqswm3JHY

yay, trainer close net. Gaat best easy, daarna setje met 3 close gedaan.


met mn off hand lukt close nog net niet.
 
wat is eigenlijk jullie schema voor deze dingen?

---------- Toegevoegd om 10:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Yxoqswm3JHY

yay, trainer close net. Gaat best easy, daarna setje met 3 close gedaan.


met mn off hand lukt close nog net niet.


3 dagen pw wat random klooien, in tijden dat ik er specifiek op train toch. Momenteel haal ik 1xpw vaak niet.

En dan een dag zware singles, een dag volume en een dag speedcloses. Maar bij frequent gebruik wel blessuregevoeligheid in acht nemen.
 
wat is eigenlijk jullie schema voor deze dingen?

---------- Toegevoegd om 10:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Yxoqswm3JHY

yay, trainer close net. Gaat best easy, daarna setje met 3 close gedaan.


met mn off hand lukt close nog net niet.
Je gripper verdwijnt buiten beeld. Vandaar ook dat het handiger is eerst de gripper te crushen en daarna pas deze te tonen.

Ik geef je deze omdat het om een lichte gripper gaat maar bij zwaardere zal ik strenger beoordelen. Gratz met close. ;)
 
Gisteren koud voor de training dus zonder warm up de #2 gesloten en na een erg zware training waarbij grip erg verzwakt was. Binnenkort post ik een filmpje.
 
Back
Naar boven