Dennis had een hele doos ijzeren platen meegenomen van zijn bedrijf en ik dacht: "Daar gaan we eens mee puzzelen." Bleek toch een erg lastige opgave. Er waren maar een paar plaatjes een beetje hetzelfde en de rest week af qua dikte, lengte, breedte. Ze eenvoudig tegen elkaar aanstapelen kon niet. Alles slijpen was onmogelijk vanwege de dikte en de hoeveelheid die je dan wegslijpt. Na een 2 uur verschillende opstellingen bedenken toch een oplossing gevonden.
*2 platen waren hetzelfde die heb ik als zijkant gebruikt.
*De dikste heb ik als onderkant gebruikt.
*Voor de andere zijkanten heb ik moeten slijpen. Dit kost toch even rustig een 15min slijpen met de tol voor 1 kantje vanwege de dikte van het materiaal.
*De bovenkant idem. Ook hier even moeten slijpen.
*De doos eerst in elkaar gelast.
*Daarna gevuld met paar platen. Deze 1 voor 1 met een paar lassen vastgezet op elkaar.
*Afgevuld met beton.
*Paar platen bewaard om wat hoogte te creeren en express niet in de doos gedaan zodat er extra gewicht in de vorm van beton in kon.
*Platen op de doos (zitten nu nog niet vast in verband met drogen beton)
Zou ongeveer 175 moeten wegen nu. Heb al een systeem voor blokken die erop te laden zijn zodat we ook 200-225 etc ervan kunnen maken. Maar dit is even toekomst. Die blokken moeten met een lindzaag op maat worden gemaakt. Voor de slijpschijf zijn ze echt te dik.
Tot zover, nu voor de picca's:
Volgend weekend af denk ik..