ikbendesimon
Cool Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m67
- Massa
- 75kg
Omdat het zetten van realistische doelen belangrijk is, had ik graag even wat opinies gehad:
stats vorig jaar oktober: 165cm, 76kg, 17%
Toen werd m'n zoon geboren en heb ik het allemaal laten zakken. Na 6 maanden niks doen wil ik er terug tegenaan.
huidige stats: 165cm (geen centimeter gegroeid uiteraard
), 70kg, 20-25%
het doel: 75kg aan 12%
Dat is dus 8 kg vet verliezen en 13kg (!!!) spier aankomen.
Ik hoop dat met terug beginnen liften een groot stuk gewoon snel terugkomt, zonder al te veel inspanning, de rest zal hard werken zijn.
Voorlopig doe ik elke dag cardio (45-60min, 60-70%) en plan ik 4-5 wo/week.
De hamvraag: is het überhaupt mogelijk? zo ja, wat is een realistische tijdspanne?
Kan ik in augustus zelfvoldaan op het strand gaan liggen of is dat een mooie roze droom?
stats vorig jaar oktober: 165cm, 76kg, 17%
Toen werd m'n zoon geboren en heb ik het allemaal laten zakken. Na 6 maanden niks doen wil ik er terug tegenaan.
huidige stats: 165cm (geen centimeter gegroeid uiteraard
), 70kg, 20-25%het doel: 75kg aan 12%
Dat is dus 8 kg vet verliezen en 13kg (!!!) spier aankomen.
Ik hoop dat met terug beginnen liften een groot stuk gewoon snel terugkomt, zonder al te veel inspanning, de rest zal hard werken zijn.
Voorlopig doe ik elke dag cardio (45-60min, 60-70%) en plan ik 4-5 wo/week.
De hamvraag: is het überhaupt mogelijk? zo ja, wat is een realistische tijdspanne?
Kan ik in augustus zelfvoldaan op het strand gaan liggen of is dat een mooie roze droom?

75kg bij 12% is behoorlijk veel als je 1,65 bent. Ik zou eerst eens ff naar 10-12% cutten en dan vanaf daar langzaam gaan gainen in een surplus tot je tevreden bent met je fysiek of je vetpercentage te hoog is geworden. Als je 70kg+ hebt bereikt met 12% zie je er waarschijnlijk al best buff uit