XXL Nutrition

recepten voor ongekookte rechten nodig

Paideia

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Goeden dag allemaal,

Heb onlangs het trainen weer op gepakt. Train 2 maanden weer netjes op schema. Heb echter momenteel een probleem dat ik me voeding niet helemaal op orde krijg. De reden hier voor is dat ik niet eten kan koken eten of bewaren in een koelkast. In me huidige huis ontbreekt het nog aan een fornuis nog koelkast. Toch wil ik graag blijven trainen en groeien. Nu heb ik al gemerkt dat ik laaste tijd in gewicht aan afnemen ben.

Wat ik nodig heb zijn goede recepten voor koude gerechten die me ondersteunen met het groeien van massa. Ben geen moeilijke eter.
Lust vrij wel alle dingen. Zelf eet ik momenteel regelmatig tonijn uit blik.
Heb inmiddels al gevonden dat je brinta met water prima kan doen.
Nu zoek ik nog meer van dit soort "recepten" om beetje de afwisseling erin te houden.
Het zal nog wel minstens een maand duren voor dat ik mogelijk weer kan koken.

btw is het eten van veel brood nu slecht of goed als je massa wilt krijgen ?

Laatst bewerkt:
ben je wel in bezit van een magnetron?

Btw tt-fout neem ik aan.

gesneden plakjes kipfile/kalkoenfile/rundvlees/+brood
Maaltijdsalade
vetvrij kaas
kwark
nootjes
makreel uit blik

Brood word vaak afgeraden omdat er veel overbodige suikers in zitten, neem daarom volkoren brood daar zit minder suiker in.

kip met rijst / pasta kan je ook evengoed koud eten

kip met rijst / pasta kan je ook evengoed koud eten
Maar moet je wel eerst bereid hebben he :D

Als je eenmaal een magnetron hebt zijn die zakjes stoomrijst goed te doen. En veel producten als groenten en vis kan je ook gewoon garen in de magnetron.

Waterkoker kan daarnaast een uitkomst zijn.

ok nevermind mijn antwoord weer niet goed gelezen :p

rijst kan zelfs in de waterkoker natuurlijk, dusd at is niet echt het probleem. dan wat tonijn er eventueel bij of zalm

Die grote bakken van 1kg rijst kant en klaar met groente erin enzo zijn volgens mij wel al bereid

In het weekend thuis bij mams een kilo rijst, een kilo pasta, en drie kilo vlees/kip, en tientallen eieren koken. Dat in grote luchtdichte bakken, en voila. Als je dat niet in een warme ruimte zet kun je dat zeker een paar dagen ongekoeld goed bewaren. De smaak word misschien iets minder, maar je krijgt in ieder geval de voedingsstoffen om te groeien. En trouwens, je kunt best snel tweedehands koelkasten / vriezers aanschaffen.

http://www.witgoedrijk.nl/
http://www.wouterswitgoed.nl

Vandaag bestellen, morgen in huis. Of ophalen, dan staat 'ie dezelfde dag nog. :)

Veldsla (of andere sla), forelfilet in stukken gesneden, wat olijfolie en azijn, beetje zout en peper, knip tijm in kleine stukjes.

Veldsla (of andere sla), forelfilet in stukken gesneden, wat olijfolie en azijn, beetje zout en peper, knip tijm in kleine stukjes.
Dat is toch geen voeding voor die jongen om z'n massa mee terug te winnen.

Maar wel een recept inderdaad. :D

markeel bij de aldi ofzo die vacuum dingen, 5.99 per kilo geloof ik, 1 zon vis van ~300gram kost 1.80 ofzo

per 100gram 25gram eiwitten;d

• Topic Starter Topic Starter
Eet sowiezo alleen volkoren brood. Wilde weten of veel brood eten een slecht effect kan hebben. Momenteel eet ik elke dag brood ivm met kook mogelijkheden.
Kon via google niet echt een duidenlijk antwoord krijgen de meningen zijn er nog al over verdeeld

Brood word vaak afgeraden omdat er veel overbodige suikers in zitten, neem daarom volkoren brood daar zit minder suiker in.

---------- Post toegevoegd Thu 20 Oct 2011 om 16:37 ----------

Maar moet je wel eerst bereid hebben he :D

Als je eenmaal een magnetron hebt zijn die zakjes stoomrijst goed te doen. En veel producten als groenten en vis kan je ook gewoon garen in de magnetron.

Waterkoker kan daarnaast een uitkomst zijn.

Kan aan mij liggen maar volgens mij zijn magnetron maaltijden niet zo voedzaam. Snelle hap en altijd slecht voorbereid met bergen aan specerijen..... Dacht zelf meer gezonde eten te maken dan pizzas of rijst uit een pak wat volgens mij gewoon 0,0 gaat toevoegen aan massa.

heb me vandaag weer gewogen en ben afgevallen :s... misschien toch maar het beetje cardio dat ik doe ook uit me training schema gooien ?

• Topic Starter Topic Starter
In het weekend thuis bij mams een kilo rijst, een kilo pasta, en drie kilo vlees/kip, en tientallen eieren koken. Dat in grote luchtdichte bakken, en voila. Als je dat niet in een warme ruimte zet kun je dat zeker een paar dagen ongekoeld goed bewaren. De smaak word misschien iets minder, maar je krijgt in ieder geval de voedingsstoffen om te groeien. En trouwens, je kunt best snel tweedehands koelkasten / vriezers aanschaffen.

http://www.witgoedrijk.nl/
http://www.wouterswitgoed.nl

Vandaag bestellen, morgen in huis. Of ophalen, dan staat 'ie dezelfde dag nog. :)

Bedankt allemaal voor mee denken!!!!

Thuis bij familie thuis koken is niet echt een optie. Wat betreft eten ongekoeld bewaren heb ik best slechte ervaring mee. Ga me daar niet aan wagen.

bedankt voor de links zal ze zeker checken.. tis alleen meer zo dat ik momenteel in afwachting ben van nieuw appartement tot die tijd zit ik in deze situatie.

Brinta en havermout kun je in een magnetron lekker krijgen met wat water of melk met whey. Wat noten of gebroken lijnzaad erdoor, en je hebt een volledige maaltijd.

En magnetron was wel te regelen toch? En anders moet je zo lang als het duurt maar even op brood met vlees leven, dat kan geen kwaad. ;)

Terug
Naar boven