XXL Nutrition

Recht bicep en schouder loopt achter

BeestenBoel

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
92kg
Hey,

Al heel snel heb ik gemerkt dat mijn rechter bicep en schouder achter lopen ivm links. Zien er iets kleiner uit en met concentration curlls ben ik sterker met links.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Thanx!

voor je rechter bicep/schouder hetzelfde gewicht pakken als wat je linker aan kan.

ik zou met je linker pakken wat je met je rechter aankan, op die manier gaat je linker niet verder uitlopen...

Is niet erg hebben heel veel mensen last van. Ik vakkenvul zelf al 4,5 jaar. Daarbij gebruik ik één hand meer dan de ander. Dit merk je in de sportschool. alleen je zou nooit meer moeten pakken met een hand of de ander. gewoon gelijk blijven en pas wanneer je oefeningen goed hebt uitgevoerd omhoog gaan.

Ik heb ditzelfde probleem, maar dan behoorlijk extreem. Ik heb al sinds mijn vroege jeugd (groep 3) behoorlijke problemen gehad met mijn motoriek & evenwicht. Die problemen zijn door jaren van fysio redelijk goed opgelost.

Toch lukt het mij nog steeds niet heel goed om een beweging met twee armen 100% gelijk te maken. Voor mij is de oplossing om op alle apparaten losse handles te gebruiken en zoveel mogelijk losse gewichten. Smokkelen is dan uitgesloten.

Je moet inderdaad altijd hetzelfde gewicht gebruiken. Zal je groei voor je sterke arm in eerste instantie wel belemmeren, maar uiteindelijk zal je zwakke arm ook bijtrekken. Ik train nu ook bewust niet te zwaar zodat ik de beweging heel gecontroleerd kan maken.

Ik train mijn zwakke arm zelfs extra. Alhoewel ik niet weet wat de mening van echte BB hierover is.... Voor mij werkt het iig.

Ondanks deze beperkingen in 10 weken trainen toch 4,5 kg erbij. Van 80 naar 84,5 met een gelijkblijvend vetpercentage.

Het verschil tussen de armen en benen van links en rechts wordt ook steeds kleiner. Zeker de laatste tijd merk ik dat het beter gaat door mezelf goed te concentreren op de beweging en de beweging heel gecontroleerd te maken.

Succes in ieder geval. Het kan heel hinderlijk zijn dit probleem & ik maakte mij serieus zorgen dat het krachtsverschil alleen maar verder zou blijven oplopen bij mij. Dat is dus gelukkig niet gebeurd!

Als je de achterlopende spiergroepen traint, train dan met losse gewichten. Begin met je zwakkere kant en pak daar maximaal mogelijk gewicht mee, doe datzelfde gewicht ook voor je sterkere kant. Je zult zien dat het vanzelf bijtrekt :thumb:.

Q

Veel mensen hebben de ene arm iets groter dan de andere. ( waaronder ikzelf ). Zie zeker verschil met mijn linker en rechter bicep. Je bent links of rechts. De kant die je vaker gebruikt zal ook beter ''getraint'' zijn.

Veel mensen hebben de ene arm iets groter dan de andere. ( waaronder ikzelf ). Zie zeker verschil met mijn linker en rechter bicep. Je bent links of rechts. De kant die je vaker gebruikt zal ook beter ''getraint'' zijn.

ja ik fap met rechts en mijn rechter bicep is ongeveer een cm groter, veeg er ook mijn kont mee trouwens, telt dat ook mee?

Ja als je 30x afveegt dan wel

:-)

• Topic Starter Topic Starter
Beter fap je met allebei tegelijk..

*melken*

ja en dan ook setjes maken van 20 met linkerhand boven en 20 met rechts boven
en door gaan tot de vellen er aan hangen
en dat 4 dagen per week
en af wisselen in staande en liggende sessies prachtig fap schema wie weet krijg je er wel een enorm gespierde leuter van :eek::eek::eek:

Laatst bewerkt:
Verklaar dan maar eens waarom ik rechts ben en mijn linkerkant groter is. En nee, ik fap niet met links. Heb je het extreem en wil je dat het bijtrekt, doe dan oefeningen per hand met dumbbells en laat het gewicht afhangen van je zwakke kant.

Q

• Topic Starter Topic Starter
Verklaar dan maar eens waarom ik rechts ben en mijn linkerkant groter is. En nee, ik fap niet met links. Heb je het extreem en wil je dat het bijtrekt, doe dan oefeningen per hand met dumbbells en laat het gewicht afhangen van je zwakke kant.

Q

Ik heb dus idd precies het zelfde..

zal ik doen..

Terug
Naar boven