XXL Nutrition

Nieuws Rechtse rechter spreekt vrijspraak uit voor doodslag op rapper Rel

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
De 27-jarige man die eind vorig jaar Farrel Provence ('Rel') doodschoot, krijgt daarvoor geen straf.

De rechtbank in Groningen meent dat hij zich mocht verdedigen met een vuurwapen toen Rel samen met drie vrienden zijn woning binnendrong. Jason B. is daarom ontslagen van alle rechtsvervolging.

De verdachte uit Hoogezand hoorde twee weken geleden nog een gevangenisstraf eisen van achttien jaar. Hij schoot eind vorig jaar in Hoogezand Rel dood en raakte daarbij nog drie kennissen van hem.
De rechtbank meent dat doodslag en drie keer poging tot doodslag wel is bewezen, maar stelt vast dat B. in zijn eigen woning aangevallen werd en zich mocht verdedigen. De rechtbank sluit daarbij bovendien niet uit dat de aanvallers het vuurwapen hebben meegenomen waar uiteindelijk het dodelijke schot mee werd gelost. B. zou een van die vuurwapens hebben gepakt en vervolgens een aantal keren in de donkere, kleine ruimte hebben geschoten. Wat de rechtbank betreft voelde B. zich zo bedreigd en was hij zo in paniek door de plotselinge aanval, dat zijn verdediging moet worden gezien als noodweer.

http://www.at5.nl/artikelen/47849/geen-straf-vor-doodschieten-rapper-rel

Dat is dan natuurlijk geen D66-rechter geweest, eindelijk gerechtigheid!

Maar serieus, goede zaak, je moet jezelf kunnen en mogen verdedigen in eigen huis.

Zo zie je maar dat de daders de slachtoffers zijn.

prima zaak lijkt me...al was die gun van hem zelf...afknallen die gasten!
En gelukkig weer'n rapper minder...leuk bijkomstigheid!

Goede zaak dat die man is vrijgesproken.

Wat een niet-politiek correcte rechter :finger:

Kijk en zo hoort het, als iemand ongewenst je huis binnendringt mag je er gewoon mee doen wat je wilt!:)

De rechtbank sluit daarbij bovendien niet uit dat de aanvallers het vuurwapen hebben meegenomen waar uiteindelijk het dodelijke schot mee werd gelost. B. zou een van die vuurwapens hebben gepakt en vervolgens een aantal keren in de donkere, kleine ruimte hebben geschoten. Wat de rechtbank betreft voelde B. zich zo bedreigd en was hij zo in paniek door de plotselinge aanval, dat zijn verdediging moet worden gezien als noodweer.
They ****ed with the wrong dude.

inderdaad, zelfverdediging, het is wel vrij beangstigend als een ander je huis binnenkomt,,,maar dan zou ik eerder een baseballbat nemen,,kwestie van niet te doden

Laatst bewerkt:
Hij is dus in feite neergeschoten door z'n eigen geweer:roflol: Goede zaak idd.

:roflol: Prima oplossing lijkt me.

niet helemaal correct om iemand neer te schieten natuurlijk ,maar als je zelf met een pistool het huis binnengaat zullen je eigen intenties ook niet oke geweest zijn. kan me wel vinden in het oordeel dus.

Hatsekidee!

goed oordeel

• Topic Starter Topic Starter
In een nieuwbouwflat aan het Annie M.G. Schmidthof in Hoogezand gaan vier overvallers een gouden ketting terughalen, die de 26-jarige bewoner van de woning eerder met geweld van een rapper uit Foxhol zou hebben gestolen. De vier gaan met honkbalknuppels en een pistool de woning binnen. Daar ontstaat een gevecht waarbij één van de overvallers zijn pistool laat vallen. De bewoner van het pand weet dit pistool op te rapen, en schiet op de overvallers. Daarbij wordt de 26-jarige Farrell Provence in zijn lies geraakt.

De vrienden van Farrell leggen hem in de auto en rijden niet naar een ziekenhuis in Groningen, maar kiezen voor een rit van twee uur naar het AMC. Daar leggen zij Farrell op de stoep.

Artsen vechten nog enkele uren voor het leven van Farrell, maar hij heeft teveel bloed verloren. Een arts verklaarde dat Farrell zeer waarschijnlijk nog in leven geweest zou zijn als zijn vrienden hem na de schietpartij naar het ziekenhuis in het nabijgelegen Groningen hadden gebracht in plaats van naar Amsterdam.

http://moordzaken.com/Farrell_Provence

Die schutter is ook een 'mooi' figuur dus, met geweld een ketting gestolen van een andere rapper.

Lijkt wel het begin van American History X trouwens, en ipv de bak in gewoon vrijspraak. Opruimen dat tuig, zal die rechter gedacht hebben.

Jammer dat ze niet allebei dood zijn.

Wat is dat nou weer voor bullshit?
Als er 1 of andere gast in je huis staat met een gun, dan heb ik ook zoiets van: het is jij of ik gap. En dan heb ik liever dat hij het is.

We waren er niet bij, maar inderdaad klinkt het wel ongeveer als zelfverdediging, maar dan wel hele 'proactieve' zelfverdediging ;)

Ja maar moet je je voorstellen dat in je eigen woning, de plek waar je je veilig acht je bedreigd word en gewapende mensen staan.

Ik zou ook niet afwachten tot ze mij eerst grijpen..

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:32 ----------

Wat is dat nou weer voor bullshit?
Als er 1 of andere gast in je huis staat met een gun, dan heb ik ook zoiets van: het is jij of ik gap. En dan heb ik liever dat hij het is.

Precies, net als een indringer in je huis die voor hetzelfde geld een huurmoordenaar is ipv een dief.

Ik weet wel dat ik het niet ga afwachten als ik de kans heb de ander uit te schakelen. :D

Terug
Naar boven