MuscleMeat

Geen straf agent voor dood Rishi

Voor beide partijen valt wat te roepen imo. Geen makkelijke zaak voor OM

Ja dat wil ik zeker wel.
Het was op een mooie zomerdag (+- 10 jaar geleden) in Zaandam vlak bij poelenburg.

ik en een maat zouden naar het strand gaan en reden nog even door een straat waar wij bij toeval een hele hoop politie zagen staan,
we reden alleen een een richting straat in en dat melden ik ook meteen aan die maat van mij,
hij draait zo snel mogelijk zijn auto zodat we daar weer zo snel mogelijk weg zouden zijn.

een iemand (ergens in een steeg geloof ik) had dit gezien en melden dat bij de menigte van politie,
goed wij gingen nog heel even wat strand spullen halen (in een van die hoge flats bij de rotonde),

en wat zien wij, politie agenten bij de auto beneden (voelen of de motor nog warm was),
toen was de vraag of wij even naar beneden wilden komen (wij hingen op dat moment uit het raam) en nog geen half uur later zat ik met handboeien om :o en mijn maat dus ook...
ook de aanhouding ging niet volgens hun plan aangezien ik een klein beetje uit me schedel ging,
7 politie agenten hingen aan me (dat was best wel weer leuk) :D

Tot op de dag van vandaag geen excuses en of wetende wat er wel precies was gebeurd ???
ik heb 4/5 dagen vast gezeten, vinger afdrukken genomen mug shot etc..

bleek (van wat ik nu weet) om een donkeren man te gaan die zichzelf van het leven beroofd had,
hij had zichzelf door zijn kop geschoten midden op straat pistool lag naast zijn kop..

zijn ook nog beelden van geloof ik (RTV-NH)...
excuses voor spelling en of grammar en text opmaak (ik moest dit even snel typen) :p

ik ga nu snel boodschappen doen anders red ik het niet voor de kerst...
Wel wat is het probleem dan, na vijf dagen was je al vrij dankzij de wijsheid van de rechtbank. Dat je iets tegen politie agenten hebt kan ik best inkomen, maar de uiteindelijke beslissing over een zaak ligt in de handèn van de rechtbank, Ben je niet akkoord ga je naar hof van beroep, Ben je dan nog steeds niet tevreden met de uitspraak ga je in cassatie dus 3 kansen. Als deze 3x van het zelf de oordeel zijn mag je toch wel aannemen dat er een correct oordeel genomen is.

Laatst bewerkt:
Ja dat wil ik zeker wel.
Het was op een mooie zomerdag (+- 10 jaar geleden) in Zaandam vlak bij poelenburg.

ik en een maat zouden naar het strand gaan en reden nog even door een straat waar wij bij toeval een hele hoop politie zagen staan,
we reden alleen een een richting straat in en dat melden ik ook meteen aan die maat van mij,
hij draait zo snel mogelijk zijn auto zodat we daar weer zo snel mogelijk weg zouden zijn.

een iemand (ergens in een steeg geloof ik) had dit gezien en melden dat bij de menigte van politie,
goed wij gingen nog heel even wat strand spullen halen (in een van die hoge flats bij de rotonde),

en wat zien wij, politie agenten bij de auto beneden (voelen of de motor nog warm was),
toen was de vraag of wij even naar beneden wilden komen (wij hingen op dat moment uit het raam) en nog geen half uur later zat ik met handboeien om :o en mijn maat dus ook...
ook de aanhouding ging niet volgens hun plan aangezien ik een klein beetje uit me schedel ging,
7 politie agenten hingen aan me (dat was best wel weer leuk) :D

Tot op de dag van vandaag geen excuses en of wetende wat er wel precies was gebeurd ???
ik heb 4/5 dagen vast gezeten, vinger afdrukken genomen mug shot etc..

bleek (van wat ik nu weet) om een donkeren man te gaan die zichzelf van het leven beroofd had,
hij had zichzelf door zijn kop geschoten midden op straat pistool lag naast zijn kop..

zijn ook nog beelden van geloof ik (RTV-NH)...
excuses voor spelling en of grammar en text opmaak (ik moest dit even snel typen) :p

ik ga nu snel boodschappen doen anders red ik het niet voor de kerst...

Poelenburg is een heerlijke buurt, was er best vaak een periode in me leven.
Welke flat ging je in: Pharus, Brandaris?

7 agenten :eek: ben je wel sterk Ray!!! of waren het sufk*tten?
Ik kon de eerste 2 en de derde wel hebben maar de rest erbij en ze hadden me toch sneller dan ik verwacht had, Toen de handboeien eindelijk om zaten werden me poten onder me lijf wegtrappen, lig je zo met je kop op de straat.
Beter rustig meegaan als je weet dat je toch niet meer wegkomt, tegen twee alleen op een rustig plekje zou ik het nog wel proberen.

---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------

Jwt toch swa :)

Erg triest dit, niet in de laatste plaats voor de agent(en) zelf. Hoe zuur moet het zijn als je afgeschilderd wordt als moordenaar. Alsof er opzet in het spel was, echt de omgekeerde wereld.

1 Jongetje had een naar verleden en reputatie (strafblad en gerapporteerd als vuurwapengevaarlijk)
2 Jongetje mocht niet op die plek zijn vanwege gebiedsverbod
3 Jongetje heeft bananen in zijn oren en koos ervoor om weg te rennen
4 Jongetjes leven lijkt een opeenvolging van verkeerde keuzes

Zoals hierboven in het topic besproken, goed schieten is niet makkelijk. En zelfs met een kogel in je been kun je in no time doodbloeden.

Het valt me steeds moeilijker om sympathie of compassie te hebben voor deze jongen en zijn familie. Toch weet ik dat het voor hun ook triest is.

Erg triest dit, niet in de laatste plaats voor de agent(en) zelf. Hoe zuur moet het zijn als je afgeschilderd wordt als moordenaar. Alsof er opzet in het spel was, echt de omgekeerde wereld.

1 Jongetje had een naar verleden en reputatie (strafblad en gerapporteerd als vuurwapengevaarlijk)
5 Jongetje had geen wapen.
6 Jongetje = dood, nooit meer de kans om er toch nog iets van te maken.

There, fixed thatforya

Zoals hierboven in het topic besproken, goed schieten is niet makkelijk. En zelfs met een kogel in je been kun je in no time doodbloeden.

Het valt me steeds moeilijker om sympathie of compassie te hebben voor deze jongen en zijn familie. Toch weet ik dat het voor hun ook triest is.

Ben je van de politie ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Mensen zeggen hier min of meer 'opgeruimd staat netjes'... Ongeacht wat dat ventje van 17 allemaal heeft uitgevreten in zijn korte leven, dit is gewoon een grove fout van een agent.

Mensen zeggen hier min of meer 'opgeruimd staat netjes'... Ongeacht wat dat ventje van 17 allemaal heeft uitgevreten in zijn korte leven, dit is gewoon een grove fout van een agent.
een verkeerde inschattingsfout, zou erg zijn dat hij daarvoor zou moeten boeten met gevangenis straf.
Die jongen verdiende ook niet van te sterven maar verkeerde plaats op verkeerde moment en ik vind het een tragisch ongeval en leven met iemands dood op je geweten is al voldoende straf

Dat wist de politie natuurlijk ook al van te voren toen ze de melding kregen. Snap ook niet hoe je geen compassie kan hebben voor zijn familie. Al was het kind nog zo'n crimineel, zijn familie verdient dit niet.

• Topic Starter Topic Starter
een verkeerde inschattingsfout, zou erg zijn dat hij daarvoor zou moeten boeten met gevangenis straf.
Die jongen verdiende ook niet van te sterven maar verkeerde plaats op verkeerde moment en ik vind het een tragisch ongeval en leven met iemands dood op je geweten is al voldoende straf

Helemaal gelijk, maar zo werkt ons rechtssysteem niet.

There, fixed thatforya

Is zeker waar.

Ben je van de politie ofzo?

Nee.

Maar "de kijker thuis" blijft zitten met een onderbuikgevoel:

Tuurlijk, het was een ongeluk (afgezwaaide kogel) en de jongen verdiende dit niet.

Maar wat voor troubles had deze jongen in zijn latere leven nog verder aan de maatschappij toegebracht? Hij was al aardig op weg de verkeerde richting op. Misschien liep hij wel met een plan rond om een vette tori te plegen. Misschien had hij daarbij wel op de politie of (net zo) onschuldige burgers kunnen schieten. Misschien had hij toevallig geen pipa bij zich deze fatale dag.

Dus ja het is triest maar is het een gemis? Dit is voor mij de onderbuikvraag. Maar die vraag kun je uit goed fatsoen niet stellen. Moeilijk dit.

Voor de familie is het triest, dat begrijp ik heel goed. Maar ook triest voor de politiemensen. No winners here.

Nee.

Maar "de kijker thuis" blijft zitten met een onderbuikgevoel:

Tuurlijk, het was een ongeluk (afgezwaaide kogel) en de jongen verdiende dit niet.

Maar wat voor troubles had deze jongen in zijn latere leven nog verder aan de maatschappij toegebracht? Hij was al aardig op weg de verkeerde richting op. Misschien liep hij wel met een plan rond om een vette tori te plegen. Misschien had hij daarbij wel op de politie of (net zo) onschuldige burgers kunnen schieten. Misschien had hij toevallig geen pipa bij zich deze fatale dag.

Dus ja het is triest maar is het een gemis? Dit is voor mij de onderbuikvraag. Maar die vraag kun je uit goed fatsoen niet stellen. Moeilijk dit.

Voor de familie is het triest, dat begrijp ik heel goed. Maar ook triest voor de politiemensen. No winners here.

Helemaal eens behalve onderstreepte.

Politie vergelijken met onschuldige burgers?? Net zo onschuldig?

Als een smeris een kogel vangt dan denk ik: Had je maar een ander vak moeten kiezen want je weet dat het gebeuren kan/part of the job is.
Evengoed jammer voor de nabestaanden net als bij deze jongen van 17 naar niemand weet of het leven dat hij leidde een bewuste keuze van hemzelf was.
Van een smeris weet ik wel dat die bewust voor dat leven gekozen hebt.

Helemaal eens behalve onderstreepte.

Politie vergelijken met onschuldige burgers?? Net zo onschuldig?

Als een smeris een kogel vangt dan denk ik: Had je maar een ander vak moeten kiezen want je weet dat het gebeuren kan/part of the job is.
Evengoed jammer voor de nabestaanden net als bij deze jongen van 17 naar niemand weet of het leven dat hij leidde een bewuste keuze van hemzelf was.
Van een smeris weet ik wel dat die bewust voor dat leven gekozen hebt.

Met "net zo" bedoelde ik net zo onschuldig als de jongen zelf. Ik bedoelde niet de politie.

In feite heeft de jongen niets verkeerds gedaan en is er sprake van een zeer nasty ongeluk.

Het is geen moord of wel? Zoals in Brazilië Bopa enzo, doodseskaders. Nee man bestaat niet in NL.

Met "net zo" bedoelde ik net zo onschuldig als de jongen zelf. Ik bedoelde niet de politie.

In feite heeft de jongen niets verkeerds gedaan en is er sprake van een zeer nasty ongeluk.

Het is geen moord of wel? Zoals in Brazilië Bopa enzo, doodseskaders. Nee man bestaat niet in NL.

Ok ik dacht ff net zo onschuldig als die smeris , My Bad :)
Nee klopt inderdaad, in Brazil is hardcore en een leven is niks waard daar.

Ook bleek uit onderzoek dat de agent had geschoten terwijl hij liep. Dat is in strijd met de schietinstructies voor aanhoudingen. Verder mag een agent bij aanhoudingsvuur alleen op de benen richten.
Ongelofelijk dat je dan geeneens straf krijgt.

Aan de mensen die telkens hameren op "agent moest in een paar seconden van alles beslissen".

Ga er voor het gemak maar vanuit dat een capabele agent in die paar seconden correct had kunnen handelen daar waar deze incapabele agent alle fouten maakt die je maar kan maken. Daar ben je verdomme agent voor, als hij niet zeker was van zijn zaak dan handel je gewoon NIET (je staat met 3 man en kan tientallen agenten oproepen als versterking om het later recht te zetten).

Ik denk dat de agent in kwestie het nog zwaar zal krijgen en terecht.

---------- Toegevoegd om 07:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:44 ----------

De politie handelde naar de informatie de ze op dat moment beschikbaar hadden, achteraf is altijd makkelijk praten dat er anders gehandeld had moeten worden.

Dat achteraf makkelijk praten zou gerechtvaardigd als de situatie veel dreigender en onduidelijker was waardoor de agent genoodzaakt was om te schieten. (als Rishi bijvoorbeeld naar agent toe rent of gaat mikken met 'iets'). Dan kun je zeggen "achteraf blijkt dat ....maar op het moment zelf"

Hier is voor mij duidelijk geen noodzaak om een wegrennend persoon neer te knallen en nog tegen de procedures in ook.

Dat achteraf makkelijk praten zou gerechtvaardigd als de situatie veel dreigender en onduidelijker was waardoor de agent genoodzaakt was om te schieten. (als Rishi bijvoorbeeld naar agent toe rent of gaat mikken met 'iets'). Dan kun je zeggen "achteraf blijkt dat ....maar op het moment zelf"

Hier is voor mij duidelijk geen noodzaak om een wegrennend persoon neer te knallen en nog tegen de procedures in ook.
Precies!

De twee collega agenten hebben ondanks dat ze opeens een schot hoorden (wat op dat moment dus ook van de verdachte had kunnen zijn geweest), toch ook niet heen hun magazijn leeggeschoten in 'zelfverdediging'? Dit klinkt meer als een agent die dacht volgens protocol te handelen, maar blijkbaar door de stress verkeerde beslissingen heeft genomen.

Wat de zaak natuurlijk spijtiger maakt, is dat alles voorkomen had kunnen worden als Rishi niet fout op fout had gemaakt door zijn straatverbod te negeren, 'stoer' te verkondigen dat hij een vuurwapen had, en weg te rennen voor de politie.

Doe gewoon normaal als je op iemand reageert :rolleyes:
Jij bent dan ook simpel..

dus dan schiet je maar iemand dood zonder op de benen te richten en of je aan de politie regels te houden...
lekker makkelijk.........

r*tard.

---------- Toegevoegd om 11:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:18 ----------

Ja jongens ga allemaal lekker op Ray in of wat hij typt :rolleyes:

het is gewoon zo , met alles komen ze weg OM zorgt daar wel voor..
en ik ben er OOK levend bewijs van , ik schijn nog steeds iemand vermoord te hebben , ook ik was er alleen niet bij..en nog voel ik de gevolgen van dat gelul.......

maar goed ik ben er weer klaar mee, MEH...
o ja en ik HAAT politie......

en ik ga weer verder met boodschappen doen , ook zo vervelend...

Groetjes...

:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 11:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:20 ----------

Het OM en de rechtbank hebben naar de zaak gekeken en zijn beide tot dezelfde conclusie gekomen. Dan zal het wel gerechtvaardigd zijn. Feit blijft dat het een k*tjochie was en niet luisterde naar de politie. Spijtig dat het een fatale les moest zijn, aan de andere kant liep de agent het risico zelf neergeschoten te worden. In de VS word je al in je kop geschoten als je je handen niet aan het stuur houdt.

Terug
Naar boven