MuscleMeat

Referendum Associatieverdrag Oekraïne

Tythor Zeth

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
700
Lengte
1m82
Het associateverdrag Oekraïne; wat stemmen jullie en waarom? Ik wil graag een goed doordachte stem uitbrengen, maar ga natuurlijk niet het hele verdrag lezen. Dit filmpje van GeenStijl legt uit waarom men nee zou moeten stemmen. Iemand die hier wat tegenin heeft te brengen? GeenStijl is niet bepaald een kleurloze bron.

Geenstijl is zeker niet neutraal maar in essentie is niets dat; de meeste verslaggeving gebeurt toch middels betogen dus een 100% neutrale beeldvorming is voor de massa uiterst moeilijk te ontwikkelen. Persoonlijk vind ik niet dat een land dat zo overhoop ligt, enige associatie met een vrijhandelsunie verdient. Een veelgehoord argument is dat dit verdrag een opstapje naar meer zal zijn en dat geloof ik eerlijk gezegd best. Daarnaast ligt heel Oekraïne zoals gezegd overhoop dus de toename in de hoeveelheid handel rechtvaardigt m.i. geenszins het politieke signaal dat met het verdrag gepaard gaat.

De EU is als handelsunie één van de hoofdspelers op de wereld en met de vestiging van deze status is 'enige' territoriale expansie gepaard gegaan. Wat begon als een initiatief om staalproductie onderling te vergemakkelijken en te monitoren, is uitgemond in een wereldmacht waarvan de leden steeds meer soevereiniteit afstaan. Je kunt de EU dus qua grondgebied zonder meer als geheel beschouwen. Persoonlijk voel ik er weinig voor om dit grondgebied nog verder uit te breiden in de richting van Rusland, dit vanwege het eerder genoemde politieke signaal. Vergeet niet dat Oekraïne e.o. voorheen Sovjet Unie was. De EU speelt een gevaarlijk staaltje landjepik en ik wil dit geopolitieke spelletje Risk niet faciliteren. Daarom stem ik nee.

oekraine zit helemaal vol met buitenlanders bah

9c689b44_LTFlyerVerhofstadt5341.png.png

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alleen hierom stem ik al nee.

Niet dat het de EU ene reet boeit. Maar stem tegen, al was het alleen maar om de waardeloze deals die ze met Griekenland en Turkije gemaakt hebben. Het eerdere associatieverdrag met Kroatië leidde later ook tot toetreding. Zelfde zal gebeuren op termijn met Oekraine. Ik snap sowieso niet wat we moeten met een land dat op plaats 130 staat van de corruptie index.

Niet dat het de EU ene reet boeit. Maar stem tegen, al was het alleen maar om de waardeloze deals die ze met Griekenland en Turkije gemaakt hebben. Het eerdere associatieverdrag met Kroatië leidde later ook tot toetreding. Zelfde zal gebeuren op termijn met Oekraine. Ik snap sowieso niet wat we moeten met een land dat op plaats 130 staat van de corruptie index.
En net bankroet is gegaan.

Bij Rusland, dan Europa hervormen; groep van economisch gelijkwaardige landen behouden, Schengen de vuilbak in, buitengrenzen volledig dicht, focus op immigratie van mensen die wat bij te dragen hebben. Asielopvang stoppen of voorbehouden aan extreme gevallen. Tusk en Juncker wegsturen.

Of alles verder laten rotten...

Nee. Omdat het kan.

Laten we dat soort beslissingen lekker over laten aan de mensen die we bij de nationale verkiezingen hebben gekozen om dit soort beslissingen te maken

Referendum is niet bindend. Als ik tijd heb en het niet vergeet ga ik misschien wel stemmen.

f**k Europa daarom stem ik neen!
f**k Angela Merkel de vluchtelingenhoer hoop dat ze gegangraped wordt door alle syriers. Daarom NEE!

f**k Europa daarom stem ik neen!
f**k Angela Merkel de vluchtelingenhoer hoop dat ze gegangraped wordt door alle syriers. Daarom NEE!

:roflol:

stem aub waar het referendum over gaat. Het gaat niet over f**k europa, het gaat over het verdrag tussen de EU en Oekraine

Laatst bewerkt:
:roflol:

stem aub waar het referendum over gaat. Het gaat niet over f**k europa, het gaat over het verdrag tussen de EU en Oekraine

Het gaat zeker wel om f**k Europa en zn antidemocratische beginselen en haat tegen de boze blanke man. Elk middel waarmee je daar tegen aan kunt trappen moet je aanwenden. Overigens zou ik Oekraïne graag zien als maatje van de EU. Maar de EU zie ik niet voortbestaan in de huidige vorm.

Wordt ook een representatief resultaat als enkel overtuigde nee-stemmers uit hun zetel komen... Dan nadien gehuil dat er niet naar de meerderheid van het volk geluisterd wordt.

Weet Jan Roos ondertussen al waarover het eigenlijk gaat?

Terug
Naar boven