Fitness Seller

Breaking News Regeerakkoord is rond

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
De drie onderhandelaars voor een VVD-CDA-kabinet met steun van de PVV hebben hun regeer- en gedoogakkoord klaar. Mark Rutte (VVD), Maxime Verhagen (CDA) en Geert Wilders (PVV) leggen de akkoorden morgen voor aan de fracties.

Dat meldt RTL Nieuws. Het Bureau Woordvoering Kabinetsformatie dinsdag heeft bekendgemaakt dat de besprekingen vandaag worden afgerond.

Nabij
Donderdagochtend zullen Wilders, Verhagen en Rutte verslag uitbrengen aan informateur [Link niet meer beschikbaar]. [Link niet meer beschikbaar] meldden verschillende bronnen al dat een akkoord [Link niet meer beschikbaar]was.

De formatie ging dinsdag zijn 111e dag in. De enige [Link niet meer beschikbaar]die nu nog rest, is [Link niet meer beschikbaar]. Dat wordt naar alle waarschijnlijkheid zaterdag in Arnhem gehouden

[Link niet meer beschikbaar]

Tijd om de vingers dus af te likken mits je rechts bent natuurlijk.

Ik ben benieuwd wat ze er van bakken :D

Kan nog gezellig worden; rechtse regering tegen linkse oppositie :)

• Topic Starter Topic Starter
Kan nog gezellig worden; rechtse regering tegen linkse oppositie :)

Verdeelde linkse oppositie, maar voor zaken die niet direct gedoogd worden door de PVV kan het inderdaad gezellig worden. PvdA heeft al aangekondigd om het lastig te maken voor de regering, ze hoeven dus niet zomaar op een meerderheid te rekenen als de PVV onverhoopt een keer niet meestemt.

Nou joepie!:rolleyes:

Potentieel ons slechtste kabinet ooit..:o

Ik denk dat ik binnen een jaar weer in een stemhokje sta...

Ik denk juist dat het vrij goed kan lukken. Het Deense model werkt ook. En zo ver ligt dat niet uit elkaar. Het is natuurlijk normaal om pessimistisch te denken, zeker met al die eerder gevallen regeringen.

Cohen, denk om je bloeddruk!

Het is even wachten, maar ben toch wel heel benieuwd naar de afspraken en wat de toekomst ons dan brengt.

Ik denk juist dat het vrij goed kan lukken. Het Deense model werkt ook. En zo ver ligt dat niet uit elkaar. Het is natuurlijk normaal om pessimistisch te denken, zeker met al die eerder gevallen regeringen.

Alles is Denemarken wel iets anders opgebouwd qua parlement. Ten eerste heb je daar een hogere kiesdrempel en dus minder versplintering en ten tweede is de gedogende DPP minder radicaal qua programma en uitspraken dan de PVV.

Ik denk dat ik me wel ga vermaken met dit kabinet. Veel humor in de kamer in elk geval.

Ik moet nog zien dat het CDA intact blijft na het aanstaande congres. Zal mij benieuwen wat Hirsch Ballin gaat vertellen en welk effect dat heeft op anderen binnen het CDA.

Ik moet nog zien dat het CDA intact blijft na het aanstaande congres. Zal mij benieuwen wat Hirsch Ballin gaat vertellen en welk effect dat heeft op anderen binnen het CDA.

Wordt die man nog serieus genomen dan?
Het CDA zal wel moeten want als dit klapt dan zullen ze de komende jaren niet meer aan regeren toe komen.

Ik geef het 111 dagen :D

Het CDA zal wel moeten want als dit klapt dan zullen ze de komende jaren niet meer aan regeren toe komen.

Ik zie niet in waarom dat een probleem moet zijn. Verder kan het CDA nog alle kanten op als het echt moet, bijvoorbeeld met links. Ik neem aan dat ze dat prefereren boven herverkiezingen, net als Cohen.

Ik zie niet in waarom dat een probleem moet zijn. Verder kan het CDA nog alle kanten op als het echt moet, bijvoorbeeld met links. Ik neem aan dat ze dat prefereren boven herverkiezingen, net als Cohen.

Grootste aanfluiting ooit als dat gebeurt en volgens mij echt de doodsteek voor het CDA. Als je te onzeker bent over het akkoord kan je beter de onderhandelingen eerder afbreken.

Laat ze vooral gaan regeren, hebben we die variant ook een keer gehad.

Joepie

Ik begrijp er geen bal meer van..
Wilders die openlijk gedoogsteun gaat geven aan een minderheidskabinet van cda en vvd:o

Ik begrijp er geen bal meer van..
Wilders die openlijk gedoogsteun gaat geven aan een minderheidskabinet van cda en vvd:o
Wat valt daar niet aan te begrijpen?

De PVV is ondanks een populistische leider een democratische partij, weet dus dat zij alleen helemaal niets kunnen bereiken.

Wat valt daar niet aan te begrijpen?

De PVV is ondanks een populistische leider een democratische partij, weet dus dat zij alleen helemaal niets kunnen bereiken.

Democratisch verkozen dan, qua structuur is het gewoon een autoritaite partij.

Rechterhand Bosma geeft ook aan dat ze liever geen volledig democratische partij willen worden.

Bosma wil zich niet vergelijken met andere partijen in Den Haag die wel een democratische structuur hebben. Zijn partijgenoot Hero Brinkman [Link niet meer beschikbaar]. Hij betoogde voor de verkiezingen voor een ledenlijst en partijcongressen.

Bosma distantieert zich hiervan. De PVV'er denkt dat er teveel gedoe bij komt kijken als zijn partij democratisch wordt. Opvallend is dat hij stelliger is dan het enige PVV-lid Wilders.

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven