Fitness Seller

Breaking News Formatiepoging gestrand

Je stemt op een beweging die predikt een oplossing te hebben voor straatoverlast waarbij je dan op de koop toe neemt dat deze beweging 3 grondbeginselen van onze grondwet wil aantasten om het volslagen ongefundeerde idee dat de islam een gevaar vormt voor ons land en Europa. Omdat je in de veronderstelling bent dat Wilders een oplossing heeft voor vervelend straattuig, die helaas ja oververtegenwoordigd is onder bepaalde bevolkingsgroepen, neem je voor lief dat hij doelbewust mensen schoffeert door woorden te gebruiken als kopvodden, ook de mensen (van Islamitische afkomst) die keihard werken en een beter gevoel voor de Nederlandse taal hebben dan een heleboel van jouw mede PVV stemmers. Je kiest voor iemand omdat hij overal van die makkelijke hapklare oplossingen voor heeft en deze lekker kort en krachtig weet te verwoorden maar je neemt dan voor lief dat hij in het buitenland als een proleet te keer gaat om maar dat angstbeeld van hem te verspreiden. Iemand die beloofd (met meer blauw! ja goed idee, daar win je de oorlog mee) de straten schoon te vegen en dan voor lief nemen dat hij van volksvertegenwoordigers eist dat zij zich niet zullen roeren zodra er zaken spelen die hen tegen de borst stoten.

Partij voor de Vrijheid, right?

Ieder zijn mening.
Vrijheid van meningsuiting, right?

---------- Toegevoegd om 12:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------

Linkse plannen? Wilders is toch rechts? Of bedoel je linke plannen?

No. Zijn sociale plannen zijn bijna gelijk aan die van de SP.

Maar als de PvdA en VVD gaan samenwerken is dat uiteindelijk alleen gunstig voor de partijen die respectievelijk links en rechts van hen staan. Daarom lijkt het me dat elke strateeg binnen deze partijen hier niet zomaar voor kiest.

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:10 ----------

Ieder zijn mening.
Vrijheid van meningsuiting, right?

Vind je dat een mening?

De mijne bedoel je? Zeker is dat een mening.
Je mag het er uiteraard best mee oneens zijn.

Ik dacht dat je doelde op Wilders, en hoe dat werd uitgelegd door Klaas. Dan verbaast het me dat iemand dat een mening noemt. En uiteraard ben ik het met bijna alles wat Wilders zegt oneens. Niet dat er geen problemen zijn, alleen het idee van de gemiddelde Wilders-stemmer dat deze problemen simpel zijn, en de oplossingen nog simpeler vind ik zo dom altijd.
En daar mag jij het natuurlijk ook weer mee oneens zijn.;)

Nee hoor, ik snap best wel wat je bedoelt (ondanks dat ik als PVV stemmer natuurlijk niet al te snugger ben....:P ).
Er zijn zat standpunten waar ik het zelf ook niet mee eens ben, maar ik kan geen enkele partij vinden waar ik het wel helemaal mee eens ben overigens.
Zijn sociale plannen spreken me namelijk wél erg aan, geen huurverhogingen (als Rutte zijn zin krijg, heeft een modaal Nederlands gezin echt een probleem!), betere ouderenzorg, sociale zekerheid die moet blijven.
En dan in combinatie met zijn plannen om de immigratie in te dammen, ja, daarom ben ik toch op hem gaan stemmen.
En nee, ik zeg niet dat het hem allemaal zal lukken. Ik betwijfel dat zelfs ten zeerste.
Maar ik mag het ergens wel als iemand toch gewoon durft te zeggen wat hij denkt.
En dat dingen als "kopvodden" beledigend zijn naar een hele bevolkingsgroep, daar ben ik het volledig mee eens. In veel van die stellingen slaat hij gewoon door.
Too much.
Maar ik zie ergens wel degelijk gevaar in teveel Islam in Nederland. Sorry.
Ik vind elke fanatieke godsdienst gevaarlijk en de Islam is in veel opzichten enorm fanatiek, dat wordt althans wel zo gemaakt. Ik vind dat een behoorlijke dreiging.
En ja, ook daar mag iedereen het mee oneens zijn.
Ik wil er ook niet al te veel over uitwijden, maar in een vorige relatie heb ik daar behoorlijk mee te maken gehad en ik vond dat behoorlijk schokkend.
Hoe de 2e en 3e generatie allochtone jongeren (en feitelijk kun je die toch nauwelijk nog allochtoon noemen!) wordt bewerkt tegen Nederland en de Nederlandse samenleving uit hoofde van hun geloof is werkelijk erg.
Ik ben daar huiverig voor.

Nou, alhoewel ik het natuurlijk nog niet met je eens ben heb je iig wel je mening goed uitgelegd en daar heb ik respect voor. Ik ben benieuwd of wij nog leuke discussies zullen krijgen in de toekomst. Ik ben er iig zeker voor dat ze het niveau van de discussies tussen mij en hardcoreNL zullen overstijgen.
En welkom op dit forum.

@Beaudien: kleine tip tussendoor: niet elke zin op nieuwe lijn beginnen, en je tekst opdelen in paragrafen. Leest wat prettiger voor anderen en een gewoonte die makkelijk is om aan te leren :)

• Topic Starter Topic Starter
PvdA is overigens niet al te snugger bezig, als je handig bent naai je de VVD via een akkoord met het CDA. Dan wordt het wel formeren met 5 partijen maar dan ben van het gedram van Rutte af. Rutte denkt toch alleen maar aan een rechts programma momenteel, terwijl je in feite een akkoord schrijft waar iedere Nederlander wat aan heeft.

Het CDA zal een lastige horde zijn maar daarvoor kan je altijd de CU er nog bij halen. Het wordt zeker geen droomregering met die Christelijke shariapartij er bij maar het PvdA kan aardig op weg naar het reeds uitgezette Paars Plus programma. GL + D66 zullen hooguit wat moeten inbinden qua ethische kwesties.

Je stemt op een beweging die predikt een oplossing te hebben voor straatoverlast waarbij je dan op de koop toe neemt dat deze beweging 3 grondbeginselen van onze grondwet wil aantasten om het volslagen ongefundeerde idee dat de islam een gevaar vormt voor ons land en Europa. Omdat je in de veronderstelling bent dat Wilders een oplossing heeft voor vervelend straattuig, die helaas ja oververtegenwoordigd is onder bepaalde bevolkingsgroepen, neem je voor lief dat hij doelbewust mensen schoffeert door woorden te gebruiken als kopvodden, ook de mensen (van Islamitische afkomst) die keihard werken en een beter gevoel voor de Nederlandse taal hebben dan een heleboel van jouw mede PVV stemmers. Je kiest voor iemand omdat hij overal van die makkelijke hapklare oplossingen voor heeft en deze lekker kort en krachtig weet te verwoorden maar je neemt dan voor lief dat hij in het buitenland als een proleet te keer gaat om maar dat angstbeeld van hem te verspreiden. Iemand die beloofd (met meer blauw! ja goed idee, daar win je de oorlog mee) de straten schoon te vegen en dan voor lief nemen dat hij van volksvertegenwoordigers eist dat zij zich niet zullen roeren zodra er zaken spelen die hen tegen de borst stoten.

Partij voor de Vrijheid, right?

Doe je dit nou expres?
Neem het voor het gemak maar even aan. Wat een onsamenhangend stuk gewauwel Klaas.

Doe je dit nou expres?
Neem het voor het gemak maar even aan. Wat een onsamenhangend stuk gewauwel Klaas.

Ehm ja, het was nogal vroeg en een beetje ongestructureerd geschreven misschien maar de kern is vrij duidelijk lijkt me. Veel mensen gaan voor Wilders vanwege een klein specifiek probleem (onveilig gevoel op straat bijvoorbeeld) waarbij zij Wilders als degene zien die dat gaat verhelpen en nemen alle andere ideeën van Wilders voor lief.

Klink per direct uit Tweede Kamer

AMSTERDAM - CDA-Kamerlid Ab Klink stapt per direct uit de Tweede Kamer.
''Na alle gebeurtenissen van de afgelopen week is er voor mij een onwerkbare situatie binnen de CDA-fractie ontstaan. De basis voor samenwerking - vertrouwen - is aangetast", schrijft hij in een verklaring.
"Daardoor kan ik niet meer met voldoende overtuigingskracht binnen de fractie opereren. En dat gaat ten koste van mijn geloofwaardigheid'', aldus Klink in een verklaring. Klink blijft naar eigen zeggen ''met overtuiging'' lid van het CDA.
Klink was afgelopen week het middelpunt van een crisis binnen de CDA-fractie die uiteindelijk leidde tot een breuk in de onderhandelingen over een rechts kabinet.

De demissionair minister van Volksgezondheid wilde stoppen met de onderhandelingen, maar vond in de fractie slechts twee medestanders: Ad Koppejan en Kathleen Ferrier.

(Bron:nu.nl)

Zo nu eerst een biertje met een peuk.

AMSTERDAM - CDA-Kamerlid Ab Klink stapt per direct uit de Tweede Kamer.
''Na alle gebeurtenissen van de afgelopen week is er voor mij een onwerkbare situatie binnen de CDA-fractie ontstaan. De basis voor samenwerking - vertrouwen - is aangetast", schrijft hij in een verklaring.
"Daardoor kan ik niet meer met voldoende overtuigingskracht binnen de fractie opereren. En dat gaat ten koste van mijn geloofwaardigheid'', aldus Klink in een verklaring. Klink blijft naar eigen zeggen ''met overtuiging'' lid van het CDA.
Klink was afgelopen week het middelpunt van een crisis binnen de CDA-fractie die uiteindelijk leidde tot een breuk in de onderhandelingen over een rechts kabinet.

De demissionair minister van Volksgezondheid wilde stoppen met de onderhandelingen, maar vond in de fractie slechts twee medestanders: Ad Koppejan en Kathleen Ferrier.

(Bron:nu.nl)

Zo nu eerst een biertje met een peuk.
Goed nieuws.

Betekend zover ik weet ook dat het CDA nu een zetel minder heeft in de kamer.

Nee, hij vertrekt uit de TK en de zetel vervalt aan de nummer 22 op de lijst. Hij zal wel bewindspersoon blijven zolang de regering nog demissionair is lijkt me.

Het enige weldenkende persoon in die hele fractie als je het mij vraagt. Wel een aderlating voor het CDA, was toch een vooraanstaand politicus.

Ik ben er iig zeker voor dat ze het niveau van de discussies tussen mij en hardcoreNL zullen overstijgen.
En welkom op dit forum.

Dank je! En ik heb je spoiler gelezen en ik vroeg me af wat dit nou betekende.

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

@Beaudien: kleine tip tussendoor: niet elke zin op nieuwe lijn beginnen, en je tekst opdelen in paragrafen. Leest wat prettiger voor anderen en een gewoonte die makkelijk is om aan te leren :)
Ok, ik zal eraan denken. Ik typ altijd zo op fora, maar ik zal het hier anders doen. ;)

Wilders wil inmiddels weer onderhandelen over een rechts kabinet omdat Klink is opgestapt. Nou laat die zooi er maar komen dan, rapetime voor Henk en Ingrid.

Wat we nu aan soap zien is nog niks vergeleken met de soap van de regering Rutte 1 waarbij de PVV gedoogsteun gaat geven.

Ze kunnen onderhandelen tot ze een ons wegen, maar dat rechtse kabinet gaat er natuurlijk niet meer van komen. Het CDA valt uit elkaar zodra Wilders weer eens wat roept tijdens deze prachtige gedoogconstructie, ik mag toch aannemen dat ze niet helemaal van de pot gerukt zijn daar binnen het CDA. Persoonlijk zie ik dit graag van de grond komen maar dan wel met volledige deelname van de PVV, inclusief ministerposities dus. Kunnen we ook weer een keer lachen.

CDA staat onder leiding van Verhagen, binnen 2 weken is er een definitief akkoord. Debat van vandaag zal overbodig zijn, ze gaan weer gezellig de achterkamertjes in.

Rechts kan zijn vingers gaan aflikken, volgens Rutte wordt er toch alleen maar een akkoord geschreven voor de rechtse burger. Rutte liet al duidelijk blijken dat hij in feite alleen gelooft in een volledig rechtse regering.

Terug
Naar boven