Fitness Seller

Sticky Religie & Spiritualiteit

De meetlat dat ontwikkeling van een land ongekeerd evenredig is met een terugloop van religie is aan herijking toe. Mogelijk interessant voor @Fallingout nav een uitwisseling die we laatst hadden.

Religie onder Gen Z neemt hand in hand met conservatisme toe.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.267
Sinds z'n psychologie-lessen nogal van het pad geraakt. Iets teveel in zichzelf gaan geloven.
't Valt op dat de outsiders van voorheen nu net zo commercieel zijn als de mainstream media.

eec097ad46de5011264b4a71d7c292f5.gif

De meetlat dat ontwikkeling van een land ongekeerd evenredig is met een terugloop van religie is aan herijking toe. Mogelijk interessant voor @Fallingout nav een uitwisseling die we laatst hadden.

Religie onder Gen Z neemt hand in hand met conservatisme toe.

Onderstaande gaat hier ook een beetje op in.

Waarschuwing: heb het nog lang niet volledig geluisterd.

Als ik hoor wat religie/geloof betekent voor Henri Bontenbal is het ook wel erg makkelijk te stellen dat religie toeneemt.

kijk: https://youtu.be/bPs0q9mnYnw?si=UyiqGfGaRjHXHrC7

Na het geluisterd te hebben weet ik niet goed wat ik ervan moet denken.

Het doet een beetje denken aan iemand die het niet helemaal los kan en/of wil laten. Hij lijkt best veel op de atheïsten die hij onschrijft.

Misschien ben ik zelf iemand die het niet helemaal kan en/of wil binnenlaten.

Ik blijf erbij dat ik denk dat veel mensen die nu bewust kiezen voor een geloof dat met meer overtuiging doen. Ook omdat (her)bekeerlingen vaak een beetje verliefd zijn. De twijfels, die er ook echt bijhoren, komen veelal later.

Terug
Naar boven