AndroidHealthClinic

Sticky Religie & Spiritualiteit

Heb die van JP wel gekeken ja. Is wel een soort atheïstische/objectieve/wetenschappelijk psychologische verklaring van de Bijbel symboliek. (JP wil niet uitspreken of hij echt gelooft dat christus fysiek is herrezen - en ik durf niet helemaal te begrijpen waarom niet) Voor mij denk ik meer interessant omdat ik gewoon nooit wat van de Bijbel gelezen heb en er helemaaal niks van wist. Dan liever nog een beetje op zijn self-help-psychologische-tips manier toegelicht voor de symboliek anders heb ik niks met die woestijnverhalen. (ben zelf wel meer fan van z'n psychologie en maps of meaning lectures die hij gewoon als prof op de uni gaf) Weet niet of het voor echte Bijbel lezers/aanhangers ook zo leuk/interessant is om het vertaald naar het "atheïsme" te horen.

Ik denk wel stiekem te weten wat JP daarmee wilt doen. (more on this later)

Mag die saint wel.

Heb ook een hele serie discussie over Carl Jung's Aion geluisterd. Probeer het boek te lezen (of luisteren zal eerder lukken als er een audiobook van is) wat gaat over astrologie, voorspellingen, en symboliek van die 3 christelijke ages, betrekking van christ (fish 1) en antichrist (fish 2) ontwikkeling in onze psyches (aion of pisces), uitkomst van de strijd tussen die 2 vissen (integratie van good and evil in onze psyche), en overgang naar de volgende age (aion of aquarius - age of holy ghost?). Vind die symbolische, gnostische, alchemichal ideeën wel wat, lekker veel lagen in de realiteit ontdekken.

Die Taylor Marshall ken ik wel, dat is zo'n protestant die Katholiek is geworden en dan heel erg strict en streng in de leer zijn met oog voor traditie.

Hugo Bos, die nogal eens in het nieuws komt in Nederland heeft ook een protestantse achtergrond en zo zijn er nog wel wat.

Dat zijn geen mainstream Katholieken, al zal in de VS de tendens wat anders zijn dan in NL. In de VS barst het van mensen die allemaal hun boekjes willen verkopen of hun podcast.

Laatst bewerkt:
Die Taylor Marshall ken ik wel, dat is zo'n protestant die Katholiek is geworden en dan heel erg strict en streng in de leer zijn met oog voor traditie.

Hugo Bos, die nogal eens in het nieuws komt in Nederland heeft ook een protestantse achtergrond en zo zijn er nog wel wat.

Dat zijn geen mainstream Katholieken, al zal in de VS de tendens wat anders zijn dan in NL. In de VS barst het van mensen die allemaal hun boekjes willen verkopen of hun podcast.
Geen idee wie het is, ging me om wat hij toelicht over JP en die saint Joachim.

In person, Sarah conveys the persona of a deeply holy and spiritual man – gentle, yet of immense courage and rock-solid faith.

Bovenstaande kan ik bevestigen, ook als je niet gelooft of twijfels hebt, geloof je in ieder geval dat kardinaal Sarah echt gelooft.

:treuren:

Oh hij, wel lekker redpilled ja

Oh hij, wel lekker redpilled ja
Dan blijft er opeens niets over van al die verhalen over representatie, als je al zo weinig kardinalen hebt van het Afrikaanse continent en deze met pensioen stuurt.

Er zijn weinig mensen die zoveel indruk op mij hebben gemaakt als kardinaal Robert Sarah, ik ben daar nog steeds van onder de indruk, maar ik weet niet of ik dat kan uitleggen.

Laatst bewerkt:
Dan blijft er opeens niets over van al die verhalen over representatie, als je al zo weinig kardinalen hebt van het Afrikaanse continent en deze met pensioen stuurt.

Er zijn weinig mensen die zoveel indruk op mij hebben gemaakt als kardinaal Robert Sarah, ik ben daar nog steeds van onder de indruk, maar ik weet niet of ik dat kan uitleggen.
Nee kan je niet uitleggen, hij heeft je gevoelige snaar bestreeld :D

Throwing Up The Exorcist GIF by filmeditor

Het is Goede Vrijdag, dus we mogen weer!

Mogelijk het mooiste zangstuk ooit gemaakt, mooie veronderstelde geschiedenis met geheimen en een jonge Mozart.

Minder fotogeniek, maar zoek ook eens op een opname met tekst, het weet mij altijd wel te raken.

Man man man.

Geen wonder dat er protestanten en hervormden zijn ontstaan.
Zo'n fabrikant maakt niet alleen maar dergelijke medicijnen.

Een lossere seksuele moraal is vooral van na de pil, toen was dat pas mogelijk.

Enige ironie zie ik er ook wel in, maar wie weet zeker dat zijn of haar pensioenfonds niet belegt in iets wat eigenlijk in het nadeel werkt?
Ja precies, dat weet je toch nooit helemaal. En als ik het onderstaande zo zie, dan denk ik dat het met andere redenen zo naar buiten is gebracht.

Screenshot_20210428_195816_com.android.chrome_edit_50061506515276.jpg

De beste argumenten voor georganiseerde religie (lees: de Kerk), zitten nu aan tafel bij OP1.

Die intimiteitscoach is ook de laatste waar je op wilt kruipen.

EDIT: bij nader inzien niet het botste mes aan tafel.

Laatst bewerkt:
Heeft wel wat. Maar, knuffelworkshops... :shake:

data48114650-b11a19.jpg

:eek::angstig::angstig::angstig::angstig:

Heb al moeite met zo'n foto zien.

Terug
Naar boven