Fitness Seller

Resultaten schema, behouden ja/nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beer1989

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Beesten!

Heb de afgelopen 3 maanden FB schema toegepast en vond het wel lekker gaan. Wil de komende tijd nog steeds op FB blijven. Ik heb in 3 maandjes tijd toch al redelijk wat gepresteerd. Ik heb me strikt gehouden aan mijn voedingsschema en ben in 3 maanden tijd van 68,9kg naar 73,4kg gegaan. Heb op het begin mijn vet% laten berekenen. Deze was 16% en is nu nog steeds 16%. Ben tevreden met het resultaat.

Hoeveel trainingservaring heb je? --- 3 maandjes
Wat is je doel? -- Een beest te worden
Wat is je beschikbare tijd? -- 3x per week

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik verander wel ooit eens als ik bijv geen zin heb om barbell curl te doen die ik dumbbell curl, dips ipv. cable pull downs etc. Het is eigenlijk een super simpel schema. Mijn vraag is eigenlijk; doorgaan met dit schema? Of toch wat variatie inbrengen?

Groeten!;)

Als je telang hetzelfde schema gaat doen zullen de spieren minder gaan groeien, of toch gestimuleerd worden om te groeien...
Je kan variatie brengen door bv simpelweg de volgorde te veranderen, of andere manier van trainen

Je hebt nu
5 rug
1 schouder
1 borst
1 benen
1 biceps
0 triceps
Of heb ik het verkeerd?
Het kan sowieso goed zijn om een ander schema te nemen, bijv een 3-daagse split of ub/lb. Dan kan je je spieren meer uitputten want ik kan me niet voorstellen dat je van 3 setjes bench press je borstspieren helemaal uitgeput zijn.

Waarom niet, maar breng er wat variatie in.

Doe je chins in een andere greep, onderhands en wat smaller bv. Wissel dit ook elke keer af. de ne training small en onderhands, de andere breed en bovenhands.
Die cable pull downs mag je eruit gooien en vervangen door skull crushers of close grip bench presses. Ook tussen deze beide oefeningen kan je afwisselen.
Die romanian deadlift vervang je best door een gewone deadlift. Hierop ga je een hoger gewicht kunnen gebruiken, zodat je ook weer makkelijker massa aanzet. Ik vind de romanian deadlift ook een gevaarlijke oefening, zeker voor iemand die nog maar net begonnen is.
Verder heeft het geen zin om cable rows te liggen doen, je doet al chins en BOR. Hou het hier voorlopig even bij.

Je buikspieren mag je gevarieerder gaan trainen, doe de ene training crunches op een decline bank of met gewicht en de andere training leg raises hangend of liggend op een decline bankje. Gedaan met die mietencrunchjes :)

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Waarom niet, maar breng er wat variatie in.

Doe je chins in een andere greep, onderhands en wat smaller bv. Wissel dit ook elke keer af. de ne training small en onderhands, de andere breed en bovenhands.
Die cable pull downs mag je eruit gooien en vervangen door skull crushers of close grip bench presses. Ook tussen deze beide oefeningen kan je afwisselen.
Die romanian deadlift vervang je best door een gewone deadlift. Hierop ga je een hoger gewicht kunnen gebruiken, zodat je ook weer makkelijker massa aanzet. Ik vind de romanian deadlift ook een gevaarlijke oefening, zeker voor iemand die nog maar net begonnen is.
Verder heeft het geen zin om cable rows te liggen doen, je doet al chins en BOR. Hou het hier voorlopig even bij.

Je buikspieren mag je gevarieerder gaan trainen, doe de ene training crunches op een decline bank of met gewicht en de andere training leg raises hangend of liggend op een decline bankje. Gedaan met die mietencrunchjes :)

Succes!

Ja klopt ik zal eens even een schema gaan maken waarin ik varieer van oefeningen per keer. En post hem wel eventjes. Rom. DL doe ik blijkbaar wel goed volgens zo'n beachboy die bij de gym werkt.

En de chins? Als je die onderhands pakt en wat smaller dan concentreer je je niet meer op je rug toch? Train je zo niet je biceps meer als je rug?

Voor de rest bedankt!
En zal zo ff nieuw schema posten!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja klopt ik zal eens even een schema gaan maken waarin ik varieer van oefeningen per keer. En post hem wel eventjes. Rom. DL doe ik blijkbaar wel goed volgens zo'n beachboy die bij de gym werkt.

En de chins? Als je die onderhands pakt en wat smaller dan concentreer je je niet meer op je rug toch? Train je zo niet je biceps meer als je rug?

Voor de rest bedankt!
En zal zo ff nieuw schema posten!

Kijk ofwel luister je, ofwel hang je de betweter uit... ;)

Verdeel je workouts over 2 schema's die je afwisselend 3 keer per week doet. Dat van die chins klopt, maar indien correct uitgevoerd train je hoofdzakelijk de lats en niet je biceps. Varieer dus met chinnen.

Gooi alles wat met kabeltjes te maken heeft eruit en vervang deze door dumbbell of barbell oefeningen (ik zie cable pushdwons en rows er nog instaan). Voor triceps doe je afwisselend dips en close grip bench presses.

Verder gooi je die romanian deadlift eruit en concentreer je je op de gewone DL.

• Topic Starter Topic Starter
Kijk ofwel luister je, ofwel hang je de betweter uit... ;)

Verdeel je workouts over 2 schema's die je afwisselend 3 keer per week doet. Dat van die chins klopt, maar indien correct uitgevoerd train je hoofdzakelijk de lats en niet je biceps. Varieer dus met chinnen.

Gooi alles wat met kabeltjes te maken heeft eruit en vervang deze door dumbbell of barbell oefeningen (ik zie cable pushdwons en rows er nog instaan). Voor triceps doe je afwisselend dips en close grip bench presses.

Verder gooi je die romanian deadlift eruit en concentreer je je op de gewone DL.

Thanks!

Op verzoek ts, dicht...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven