XXL Nutrition

Review cut voedingsschema

wackeeh

Novice
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
Beste experts,

Ik heb in een ander topic al een eerste versie van mijn voedingsschema gepost, maar ik heb deze nu lichtelijk veranderd / verbeterd (hoop ik).

Mijn doel is van 22 naar 15% vet te dalen voor mijn verjaardag (begin juli).

Het schema is gebaseerd op de E/K/V verhouding van 35%, 45% en 20%.

Ik train 5 dagen per week:
di KT (binnenkort 2 day split schema, nu nog full body)
woe Les Mills RPM
do KT
vr Les Mills RPM
zat KT (voorheen bodypump op zondag)

Na elke KT sessie doe ik 30 min cardio (fat burn modus op de cross trainer meestal)

Zouden jullie eens op willen schieten? Ik twijfel zelf beetje over de 21:00 maaltijd maar aangezien ik lactose niet heel erg lekker verdraag is kwark geen optie.

Alvast bedankt.

Edit: kan een admin dit topic misschien naar Voeding verplaatsen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zouden jullie eens op willen schieten?
:rolleyes:

Vind je schema er goed uitzien, zou voor je 21.00 uur maaltijd die appel er gewoon uitlaten. Verder kan je natuurlijk whey nemen hier, ookal is caseine wel gewenst door de trage opname...
Je kan kijken naar iets als Night Protein, als je toch whey neemt kan je net zo goed een potje caseine bestellen voor 's avonds, zal je niet duurder uit zijn als je je whey shakje hiermee vervangt.
Als je dit niet doet kan je ook een goede hand noten nemen bij je 21.00 maaltijd (en eventueel bij een andere maaltijd de vetten iets meer beperken)
De vetten vertragen ook de eiwitopname.

Verder heb ik zelf niets aan te merken, lijkt allemaal in orde te zijn.

wat voor noten zijn uberhaubt t beste om te nemen voor sporters?

• Topic Starter Topic Starter
Op zich wel een idee om wat noten erbij te nemen, maar kcal technisch kom ik niet veel verder als 15 gram amandelen, wat goed is voor zo'n 8 gram vet. (stijgt het totaal aan vet naar 21%)

Kan iemand me trouwens uitleggen wat de gevolgen zijn als ik met mijn TDEE aan de lage kant zit?

Via de Total Metabolism Forecaster kom ik op een onderhoud van 3100 kcal i.p.v. de hier gebruikte 2800. Als ik daar ga rekenen met mijn doelen (15% vet met 0,2% drop per week) kom ik rond de 2700 kcal totaal voor de cut. Nu zit ik op 2400. Loop ik dan niet een risico dat ik in starvation mode beland?

:rolleyes:

Vind je schema er goed uitzien, zou voor je 21.00 uur maaltijd die appel er gewoon uitlaten. Verder kan je natuurlijk whey nemen hier, ookal is caseine wel gewenst door de trage opname...
Je kan kijken naar iets als Night Protein, als je toch whey neemt kan je net zo goed een potje caseine bestellen voor 's avonds, zal je niet duurder uit zijn als je je whey shakje hiermee vervangt.
Als je dit niet doet kan je ook een goede hand noten nemen bij je 21.00 maaltijd (en eventueel bij een andere maaltijd de vetten iets meer beperken)
De vetten vertragen ook de eiwitopname.

Verder heb ik zelf niets aan te merken, lijkt allemaal in orde te zijn.

Haha RobertD, die opmerking is dialect voor "zouden jullie er eens kritisch naar willen kijken" dus no worries :D

Verder ben ik het met RobertD eens.

Starvation mode zou ik niet zo bang voor zijn met 2400 kcal, dat verschil is te weinig denk ik. Zou er wel voor zorgen dat je die 2400 per dag wel minimaal binnen krijgt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Onwijs bedankt voor alle input en voor de mensen die benieuwd zijn heb ik hier het schema waarmee ik uiteindelijk aan de slag ben gegaan. Ben erg benieuwd naar de vooruitgang die ik hiermee ga boeken.

En ja: dat even op schieten verhaal is een vrij standaard opmerking hier op het werk :)

Bijlagen

Terug
Naar boven