Fitness Seller

Rippetoe tijdens mini cut en vervolg

Ano_92_41

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Korte introductie:

1 jaar iets aangekloot zonder enig verstand.
Vorig jaar july begonnen met eten en een trainingsschema (zelf samengesteld).
Na 3 maanden trainen een schouderblessure opgelopen, pezen ontstoken je kent het wel. Nu in february ongeveer hersteld en begonnen met starting strength.

Mijn stats zijn nu
Bp: 5x 80
Sq: 5x 125
DL: 5x 145
MP: 5x 55
BOR: 5 x 75
Dips: 9x8 bw+15
Pull-ups: 8x6(iets breder dan schouderbreedte) bw + 5 kg

Lengte: 1,82
gewicht: 83kg
Vp: schat een procent of 15-16

Ik ga over 3.5 week op zomervakantie en wou nog een korte cut inzetten tot een vp van 14 % ongeveer, ben benieuwd of dit gaat lukken. Tevens ook met lichamelijk fysiek vakantiewerk bezig, namelijk magazijn werk met schoendozen. De hele dag met dozen tussen de 5-15 kg lopen, het is redelijk vermoeiend na 8 uur.
Mijn vraag is of ik tijdens de cut gwn met SS door moet gaan, want ik merk dat de trainingen moeizaam gaan (door het minder eten), 3x per week squat voelt aan als overkill.
Wat stellen jullie voor om tijdens deze 4 weken te volgen? En na mijn vakantie gewoon door te gaan met SS of over te stappen op een volgend schema?

Laatst bewerkt:
Goede stats gehaald zo!

Je kan de gewichten hetzelfde houden of misschien slechts wekelijks verhogen. Kijk wat gaat. Maar eigenlijk zou ik niet veel verder met SS meer gaan.

Je kunt overgaan op Bill Starr. Pak je je huidige gewichten als laatste set voor 5x5 (oplopend) en kan je waarschijnlijk alsnog makkelijk elke week verhogen. Heb je alvast een stuk gewend voor als je na je vakantie ermee verder wilt.

Een split kan natuurlijk ook prima.

Wat wil je doen?

• Topic Starter Topic Starter
Bill star lijkt me een prima idee ja. Is het dit schema wat je bedoeld?

Monday (Heavy Day)

Back Squats: 5 x 5 ramping to limit
Bench Press: 5 x 5 ramping to limit
Deadlifts: 5 x 5 ramping to limit or Bent-Over Rows: 5 x 5 ramping to limit
Incline Dumbbell Press: 2 x 20
Calf Raises: 3 x 30

Wednesday (Light Day)

Back Squats: 5 x 5 using 50 lbs less than Monday or Lunges: 4 x 6 ramping to limit
Good Mornings: 4 x 10 or Stiff-Leg Deadlifts: 4 x 10
Overhead Press: 5 x 5 ramping to limit
Dips: When you can do 20 reps, start adding weight and drop the reps back to 8
Curls: 3 x 15

Friday (Medium Day)

Back Squats: 5 x 5 using 20 lbs less than Monday
Incline Bench Press: 5 x 5 ramping to limit
Shrugs: 5 x 5 ramping to limit or Clean High Pulls 5 x 5 ramping to limit
Straight Arm Pullovers: 2 x 20
Chins: 4 sets to failure

Dat is zeker niet het schema dat ik bedoel nee, de bill star schemas die ik ken zijn behoorlijk anders. Waar heb je die gevonden?

Deze variaties zijn beter denk ik: http://startingstrength.wikia.com/wiki/Bill_Starr_5x5

Maar hangt af van wat je ermee wilt bereiken.

Ik zou als je puur wilt cutten, en niet perse in kracht toe wil nemen gewoon een split schema maken.
Dat 5x5 is ook een kracht schema.
Combinatie van kracht schema en cutten gaan in mijn beleving niet zo heel veel uithalen.

Ik zou er geen grootse resultaten van verwachten maar 5x5 ramping lijkt aardig vergevend tijdens cuts, en zeker als je met je 3x5 gewicht begint moeten zelfs nog wat verhogingen makkelijk kunnen lijkt me.

Maar ik zou inderdaad ook zeggen een split op te pakken als je even wat anders wilt dan kracht waar een cut niet de meest ideale situatie voor is.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dat is zeker niet het schema dat ik bedoel nee, de bill star schemas die ik ken zijn behoorlijk anders. Waar heb je die gevonden?

Deze variaties zijn beter denk ik: http://startingstrength.wikia.com/wiki/Bill_Starr_5x5

Maar hangt af van wat je ermee wilt bereiken.

Van die site had ik hem ja =P.

Ik denk dat ik 4 weken een split ga volgen ja. Daarna met een bill star 5x5 schema begin, eens kijken hoe dat uit pakt ik heb er wel zin in.

Bedankt voor de hulp

Terug
Naar boven