AndroidHealthClinic

Road to become a champ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaaf man zo'n gast les, goed voor de motivatie ook. Ik heb het in die 1,5 jaar nog niet gezien bij ons. Vorige week zijn er wel 4 van de oudere groep naar Peter Aerts geweest, is een bekende van jerry zijn sensei.

Hoe zit het met de oudere groep trouwens? Ik bedoel, hij zal vanaf zijn 16e ongeveer met de volwassenen wedstrijd groep mee trainen, valt er veel te leren? Ik heb vroeger bij m'n sportschool enorm veel geleer van jongens als Patrick Erikson, faisel redding, Abdel Zaitar, Rachid belaini en dan waren er nog een aantal zwaardere jongens waar je niet me hoefde te sparren maar waar je wel bruikbare tips van kreeg. Vaste sparringspartner was Amir Zeyada en later kwam Menno Dijkstra er bij. Het is wel fijn als je wat jongens hebt met ervaring en dan ook nog wat jonge jongens van jou leeftijd en gewicht.
Is de groep bij Jerry ook een groep met veel jongens in de juiste gewicht klasse of verwacht je dat hij over een aantal jaar toch naar een andere sportschool zal moeten?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit het met de oudere groep trouwens? Ik bedoel, hij zal vanaf zijn 16e ongeveer met de volwassenen wedstrijd groep mee trainen, valt er veel te leren? Ik heb vroeger bij m'n sportschool enorm veel geleer van jongens als Patrick Erikson, faisel redding, Abdel Zaitar, Rachid belaini en dan waren er nog een aantal zwaardere jongens waar je niet me hoefde te sparren maar waar je wel bruikbare tips van kreeg. Vaste sparringspartner was Amir Zeyada en later kwam Menno Dijkstra er bij. Het is wel fijn als je wat jongens hebt met ervaring en dan ook nog wat jonge jongens van jou leeftijd en gewicht.
Is de groep bij Jerry ook een groep met veel jongens in de juiste gewicht klasse of verwacht je dat hij over een aantal jaar toch naar een andere sportschool zal moeten?

Ja dat is afwachten, vanaf 12 jaar trainen ze bij ons met de oudere mee. Niet echt hoogvliegers in die groep. Op een B vechter en 2 C vechters na. Je hebt hier wel een punt mee, in 1 van mijn posts na de verloren wedstrijd van zondag gaf ik al aan dat Jerry in zijn groep geen voorbeeld van die felle jongetjes heeft en dat is toch wat je veelal ziet bij de jeugd. Heb het hier met het team over gehad en hun argument is dat als we het feller op gaan bouwen andere ouders hier niet van gediend zijn als hun zoon of dochter eens wat pittige tikjes krijgen. Nu is het geen ballet natuurlijk maar in het team van Jerry wordt op techniek getraind en de tegenstander op techniek verslagen. Dat is de doelstelling. Nu heb ik hier niets op tegen maar vind wedstrijd gerichte trainingen nu ook belangrijk worden, je moet ze tenslotte voorbereiden op wat ze kunnen verwachten in een wedstrijd.
Ik zal morgen eens met Joop overleggen hoe hij er tegenaan kijkt. Het is natuurlijk ook zo dat we nog aan het bouwen zijn en eerst de techniek goed moet zitten, dit doen we bij Joop ook. Denk wel dat alle kennis in huis is bij de trainers van het team, daar ben ik zeker tevreden over. Misschien dat Jerry eens wat vaker het helmpje op moet en de ring in om te sparren en zo wat meer ervaring mbt wedstrijden op te doen. Joop zei laatst...ik kan 'm tot 80% krijgen en voor het laatste stukje moet je naar bv Carbin en Hemmers, ik denk dat dat ook voor zijn team geld. Maar dan gaan we er van uit dat we die 80% gaan bereiken en dat moeten we eerst nog maar zien te doen.
De weg is nog lang en we zullen zien waar we geraken.

Noem je mij oud Tremendes:mad:
Want ik was één van de vier die bij Peter was:D

Noem je mij oud Tremendes:mad:
Want ik was één van de vier die bij Peter was:D

Nee nee...zei net dat de oudere groep vanaf 12 is.:) Ja lekkere motivator was jij daar: Kom op sensei, je hebt nu genoeg laten zien dat je kan incasseren ga nu eens wat uitdelen!:D

Hier dan de vid van de partij. Slecht camera werk, mijn excusses daarvoor..:D

http://www.youtube.com/watch?v=KDKtwXu72sQ

rare tegenstander man, dit is geen kickboksen. Met die stijl kom je niet verder.
Ik vond dat jerry het niet eens slecht deed.
Hij moet wat beter luisteren naar z'n hoek alleen. En meer front kicks gebruiken als afhouders.

Maar zeker geen afgang voor Jerry, mijn inziens ook geen verloren partij, alleen een waardevol leermoment tegen een zeer aparte tegenstander.

rare tegenstander man, dit is geen kickboksen. Met die stijl kom je niet verder.
Ik vond dat jerry het niet eens slecht deed.
Hij moet wat beter luisteren naar z'n hoek alleen. En meer front kicks gebruiken als afhouders.

Maar zeker geen afgang voor Jerry, mijn inziens ook geen verloren partij, alleen een waardevol leermoment tegen een zeer aparte tegenstander.

Bedankt man. Ja klopt frontkicks ook maar op een of andere manier kwam niks eruit. Hoek hoorde hij niet. Alles wat we doorgesproken hadden deed ie niet. Leek wel een complete black out. Waarschijnlijk door het gebrek aan ervaring overbluft ofzo.

Bedankt man. Ja klopt frontkicks ook maar op een of andere manier kwam niks eruit. Hoek hoorde hij niet. Alles wat we doorgesproken hadden deed ie niet. Leek wel een complete black out. Waarschijnlijk door het gebrek aan ervaring overbluft ofzo.

Hij was even onder de indruk van de agressie van zijn tegenstander, dat is vrij normaal als je nog niet veel wedstrijden hebt gevochten en je tegenstander is heel agressief. Hij deed het gewoon goed verder. sommige vechters krijgen echt een complete blackout en verliezen zwaar op punten, dat was hier niet het geval. Dat hij van slag is zie je aan zijn manier van stoten als die jongen op m af springt.

---------- Post toegevoegd Fri 25 Nov 2011 om 21:21 ----------

@ tremendes. De volwassenen groep is inderdaad vanaf 12-13 maar er is daar naast dus geen volwassenen wedstrijd groep? Jullie kunnen voorlopig nog verder zoals je al aan gaf en misschien komen er in de loop der jaren wel vechters bij. De jongens die ze daar nu hebben lopen groeien natuurlijk ook nog.

Nu ik de beelden heb gezien moet ik zeggen dat ik het echt een zeer minimale winst voor z'n tegenstander vind, misschien was een 'onbeslist' zelfs beter op z'n plaats geweest. Vanuit de camerapositie vind ik de tegenstander weinig constructief in z'n acties waar Jerry bijv. nog wel de comibinaties maakt (vooral met z'n handen). Je kunt toch wel duidelijk zien dat Jerry inzicht heeft in wat hij doet, vond ik bij zijn tegenstander minder. Desalniettemin weer een goede ervaring rijker en imo absoluut geen slechte partij. Way to go Jerry, top dat je meteen de training weer oppakt!

Hij was even onder de indruk van de agressie van zijn tegenstander, dat is vrij normaal als je nog niet veel wedstrijden hebt gevochten en je tegenstander is heel agressief. Hij deed het gewoon goed verder. sommige vechters krijgen echt een complete blackout en verliezen zwaar op punten, dat was hier niet het geval. Dat hij van slag is zie je aan zijn manier van stoten als die jongen op m af springt.

---------- Post toegevoegd Fri 25 Nov 2011 om 21:21 ----------

@ tremendes. De volwassenen groep is inderdaad vanaf 12-13 maar er is daar naast dus geen volwassenen wedstrijd groep? Jullie kunnen voorlopig nog verder zoals je al aan gaf en misschien komen er in de loop der jaren wel vechters bij. De jongens die ze daar nu hebben lopen groeien natuurlijk ook nog.

Ja inderdaad gebrek aan wedstrijdervaring speelde duidelijk parten. Wat ik zelf al eerder heb aangegeven ook aan het team is dat er ook wedstrijdgericht getraind moet worden voor de wedstrijdvechters. Vandaag overlegt met Joop en Andrew van FPA en zij zijn ook van mening dat dat alleen kan dmv sparring uren te maken. Deze moet je gewoon maken als je wedstrijden wilt gaan doen. Dit kan je op geen andere wijze simuleren ook niet op pads. Jerry heeft slechts 2x gespard, 4 maanden na zijn eerste wedstrijd. Komende week ga ik hier over praten met het team.
Nee geen echte wedstrijdgroep dus.

Nu ik de beelden heb gezien moet ik zeggen dat ik het echt een zeer minimale winst voor z'n tegenstander vind, misschien was een 'onbeslist' zelfs beter op z'n plaats geweest. Vanuit de camerapositie vind ik de tegenstander weinig constructief in z'n acties waar Jerry bijv. nog wel de comibinaties maakt (vooral met z'n handen). Je kunt toch wel duidelijk zien dat Jerry inzicht heeft in wat hij doet, vond ik bij zijn tegenstander minder. Desalniettemin weer een goede ervaring rijker en imo absoluut geen slechte partij. Way to go Jerry, top dat je meteen de training weer oppakt!

Thanks! Vond zelf dat een onbeslist ook wel had gekund maar feit is dat de tegenstander toch wel wat punten had gescoord zeker met de 2 knieen die tellen gewoon zwaar. 1 knie 3 punten tegenover 1 punt voor een stoot.
Maar aan de andere kant vond ik het wel een wanvertoning van de tegenstander en dan kan je ook denken...het is jeugd laten we dit onbeslist geven.
Maargoed...never leave it in the hand of the judges of zoiets.

Zal straks nog even een kort filmpje van vandaag bij FPA/Joop Kasteel uploaden.

Kicke, ziet er strak uit.

Succes Jerry :thumb:

Gisteren overlegt met het team en zijn begonnen met sparren. De wedstrijdvechtertjes gaan dit nu regelmatig met elkaar doen. Komende 2 weken elke training omdat over 3 weken het volgende gala op de planning staat. Hoop dat we hiermee een flinke stap voorwaarts kunnen maken komende weken.

Dat moet haast wel! Hoelang voor de wedstrijd stopt hij met sparren?

Klinkt goed allemaal, ben zeer benieuwd naar het volgende gevecht. Zolang dit topic loopt blijf ik in iedergeval volgen!

Klinkt goed allemaal, ben zeer benieuwd naar het volgende gevecht. Zolang dit topic loopt blijf ik in iedergeval volgen!

Gisteren hebben ze gespard zonder helmpjes en dat ging er stevig aan toe. Dacht zelf dat mét helmpje, net als de dag ervoor, voor Jerry beter zou zijn want geen helmpje leek me juist een extra rem. De trainer had de argumentatie dat ze zo meer gedwongen werden de handen goed hoog te houden en dat het juist in de training zwaarder moest zijn dan de wedstrijd, zodat het in de wedstrijd juist mee valt.
Maar ging heel erg goed en heeft prima uitgepakt. Zowel voor Jerry als de andere 4 die mee sparde. Jerry ging in het midden van de ring en in elke hoek een "verse" tegenstander.
Dit 4x4 30 sec, totaal dus 16 ronden van een halve minuut vol gas zonder hoofdbescherming, echt wel pittig hoor!
Leuk dat je het volgt Briekie. Tja...het is de road to...dus dat duurt nog wel even en zal het hier ook blijven bijhouden zolang Jerry er lol in heeft en ervoor blijft gaan.

Laatst bewerkt:
Heb je nog een filmpje gemaakt René ?

Hahaha ik ken dat principe van 4 tegenstanders wel, en dat is echt heel zwaar, respect hoor. Zonder hoofdkap is leuk een keertje om inderdaad het incasseringsvermogen wat op te krikken, ik zou het echter niet te vaak doen. De hersenen zijn nog in ontwikkeling en voorzichtigheid is geboden maar daar zullen jullie vast en zeker al over nagedacht hebben.

Heb je nog een filmpje gemaakt René ?

Nee heb me even afzijdig gehouden zodat iedereen rustig aan het werk kon. Soms kan het storend zijn als iemand rond de ring drenteld.

Hahaha ik ken dat principe van 4 tegenstanders wel, en dat is echt heel zwaar, respect hoor. Zonder hoofdkap is leuk een keertje om inderdaad het incasseringsvermogen wat op te krikken, ik zou het echter niet te vaak doen. De hersenen zijn nog in ontwikkeling en voorzichtigheid is geboden maar daar zullen jullie vast en zeker al over nagedacht hebben.

Jazeker Briekie, doen het rustig aan hoor. Maar zoals je weet moet je soms even ergens doorheen om eea te verbeteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven