XXL Nutrition

Road to become a champ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Respect voor dit topic, de prestaties en enthousiasme van je zoon en de tijd en moeite die je er insteekt om hem te begeleiden. Echt leuk om te volgen.

Jammer dat die knakker vandaag niet op is komen dagen en al helemaal asociaal dat ze niet even afmelden.

• Topic Starter Topic Starter
Respect voor dit topic, de prestaties en enthousiasme van je zoon en de tijd en moeite die je er insteekt om hem te begeleiden. Echt leuk om te volgen.
Jammer dat die knakker vandaag niet op is komen dagen en al helemaal asociaal dat ze niet even afmelden.

Dit is leuker om te horen, thanks!

Helaas is de tegenstander van Jerry vandaag niet op komen dagen, geen partij dus!. Niet eens netjes afgemeld maar gewoon helemaal niet gekomen, lekker dan. Snap dat niet maargoed...

@Alphabet... Vindt het altijd een beetje hypocriet en naief dat dit gezegd wordt over kickboksen. Dit soort geluiden hoor je nu nooit over voetbal. Kindertjes die een paar keer in de week diverse kop ballen krijgen te verwerken. Of de jeugd wielrennertjes die met 50km/pu een afdaling nemen met een veels te dun helmpje op het hoofd.
Toch kan ik wel de gedachte begrijpen als je niet met de sport bekent bent. Zo is er ook een groep binnen de sport die tegen jeugd kickboksen is. Die mening respecteer ik, maar deel ik niet.
Wat ik niet respecteer is de kortzichtigheid in je post mbt dat je een vader ziet die zonodig zijn zoon kampioen wilt zien worden.
Erg kortzichtig en geeft blijk van dat je dit topic niet gevolgd hebt. Heb al eerder in dit topic eea uitgelegd hoe tot stand is gekomen wat we nu doen. Lijkt me sterk dat ik de indruk wek dat ik zo'n vader ben. Geen zin om dat nog een keer te doen omdat jij die moeite niet wilt nemen en liever gemakshalve even een snelle ongefundeerde eerste indruk neer wilt plempen.

dit, zo hypocriet altijd, het is dat er in mijn omgeving veel mensen bekend mee zijn (ik doe dan mma maar voor dit maakt het weinig uit). ik denk dat je als voetballer veel sneller schade zal hebben omdat je je bij een andere sport ook simpelweg niet voorbereidt/beschermd

Zo vervelend voor Jerry zeg! Ik weet hoe het voelt om naar een wedstrijd toe te werken, arousalniveau op z'n top en dan geen ontlading omdat de partij niet door gaat. Zal de tegenstander soms de filmpjes van Jerry hebben gezien?

Wha-ha-ha, ide is hard gaan trainen nadat ze hier filmpjes van Jerry hebben gezien.

zonder gekheid, het is heel lullig voor Jerry als je tegenstander niet komt, om welke reden dan ook, afmelden kan je altijd maar helemaal niet opdagen en niks van je laten horen is toch wel beschamend.

Waren er meer deelnemers van dit team ?

Schande dat de tegenstander niet is gekomen! Ik snap niet dat er nog steeds niet een echt instituut bestaat die dit soort zaken bestraft! Zo blijf je dit dus houden.

Jammer voor Jer maar hoort er (helaas) bij. Gewoon omzetten in positieve energie want als die bal gehakt had gedacht te kunnen winnen, was hij wel gekomen.

As.

Zo vervelend voor Jerry zeg! Ik weet hoe het voelt om naar een wedstrijd toe te werken, arousalniveau op z'n top en dan geen ontlading omdat de partij niet door gaat. Zal de tegenstander soms de filmpjes van Jerry hebben gezien?

Ja man erg vervelend! We hebben best wel erg veel gala's gehad wat geen doorgang vond en dan nu weer een tegenstander die niet op komt dagen pffff.
Weet wel dat die kids en trainers elkaar allemaal koekelen. Zo hoorde ik gisteren van een ander team waar ik even mee gesproken heb dat hun nooit wat op internet plaatsen van de vechters. Hun hebben bv een jongen die bij 5(!) bonden de titel heeft. Jongen is erg goed en wij waren erbij toen hij die 5e titel pakte. Jerry wilde die partij graag nog een keer terug zien maar ik kon er niks over vinden. Gisteren legde die man dus uit waarom dat oa is.

Wha-ha-ha, ide is hard gaan trainen nadat ze hier filmpjes van Jerry hebben gezien.

zonder gekheid, het is heel lullig voor Jerry als je tegenstander niet komt, om welke reden dan ook, afmelden kan je altijd maar helemaal niet opdagen en niks van je laten horen is toch wel beschamend.

Waren er meer deelnemers van dit team ?

Wie weet Porter. Weet dat Jerry zijn team afgelopen week nog een mail had gekregen dat ze zouden komen. Van dit team waren er niet meer deelnemers. Was notabene een zoontje van een coach! Die zou toch moeten weten dat je dit niet op zo'n manier behoort te doen.

Schande dat de tegenstander niet is gekomen! Ik snap niet dat er nog steeds niet een echt instituut bestaat die dit soort zaken bestraft! Zo blijf je dit dus houden.

Jammer voor Jer maar hoort er (helaas) bij. Gewoon omzetten in positieve energie want als die bal gehakt had gedacht te kunnen winnen, was hij wel gekomen.

As.

Tja astrid, je weet zolang er zoveel verschillende bonden zijn binnen de sport zal het niet beter worden op dat gebied.
Ach en Jerry gaat gewoon lekker verder hoor, die was er slechts 2 min over teleurgesteld en is lekker zijn teamgenoten, die wel een partij hadden, aan gaan moedigen.

Gebruikelijk is dat als een tegenstander zich terug trekt of niet op komt dagen de kinderen toch een beker krijgen. Een beker voor het harde trainen. Dus toch even de ring in. Pffff als ik zie wie daar staan dan ging er flink wat vuurwerk van het team niet door afgelopen zondag.

9ulm9t.jpg

Dus buiten Jer nog 2 niet op komend dagen?!

Dus buiten Jer nog 2 niet op komend dagen?!

Er hebben er zelfs 6(!) van ons niet gedraaid. Achter de scheids staat nog iemand en nog 2 die even "spoorloos" waren ten tijde van de uitreiking. Die zijn later nog even naar voren gehaald.
Er was nog een heel team niet op komen dagen. Top team Utrecht, zo top is dat dus niet.:D
Een andere reden was dat sommige teams dusdanig laat op het gala verschenen dat de bond het wegen en de matchmaking stopte. Er moet natuurlijk een keer begonnen worden.
Eigenlijk kan je constateren aan hoeveel er van ons wel geen partij hadden dat het team onderhand alleen de sportschool ter beschikking had gesteld.
In de voorlopige matchmaking hadden we in totaal 42 partijen, uiteindelijk zijn er iets van 27 gedraaid.

Laatst bewerkt:
Tjonge.. Het dramatische verloop van de matchmaking heeft vergaande gevolgen gekregen. Trainer van jerry is weg en 6 vechters. Grote klap voor het team naar mijn idee. Mensen die met vingers naar elkaar wijzen, met als resultaat dat er alleen maar verliezers zijn.
Vooral het vertrek van 1 van de trainers is een groot verlies. Trainer had prima oefenstof en een heel goed kontakt met de groep en niet in het minst met jerry. Hoop vurig dat er toch nog een oplossing hierin komt.
Wat ik gisteren zag trainen is niet bijzonder op een enkeling na. Loopt nu niemand die technisch beter is dan jerry en dus ook niemand die jerry een voorbeeld kan geven zodat jerry ook naar een hoger plan gaat. Een flinke domper!

T ik vind het echt dat het allemaal veels te serieus wordt genomen daar op de gym. Laat die kinderen lekker sporten om nou gelijk je kind van zijn/haar sportclub te halen als er iets fout gaat.

zijn volgensmij niet alleen kinderen bij team akdeniz, en de ouders die dit wel om die reden doen zijn denk ik wel goed genoeg betrokken. en maakt niet uit hoe oud je bent, als je wedstrijden doet zou ik het wel serieus nemen als ik jouw was

Tjonge.. Het dramatische verloop van de matchmaking heeft vergaande gevolgen gekregen. Trainer van jerry is weg en 6 vechters. Grote klap voor het team naar mijn idee. Mensen die met vingers naar elkaar wijzen, met als resultaat dat er alleen maar verliezers zijn.
Vooral het vertrek van 1 van de trainers is een groot verlies. Trainer had prima oefenstof en een heel goed kontakt met de groep en niet in het minst met jerry. Hoop vurig dat er toch nog een oplossing hierin komt.
Wat ik gisteren zag trainen is niet bijzonder op een enkeling na. Loopt nu niemand die technisch beter is dan jerry en dus ook niemand die jerry een voorbeeld kan geven zodat jerry ook naar een hoger plan gaat. Een flinke domper!

Jammer dat het dit verloop krijgt, misschien kun je zelf bemiddelen ?

Jerry gaat toch nog wel met Joop trainen ?

T ik vind het echt dat het allemaal veels te serieus wordt genomen daar op de gym. Laat die kinderen lekker sporten om nou gelijk je kind van zijn/haar sportclub te halen als er iets fout gaat.

Speelde meer dingen en dit was de bekende druppel voor sommigen. Ik ben het gedeeltelijk met de gedachte eens "van laat de kinderen lekker sporten". Maarrrr...Je kan sport op verschillende manieren beoefenen, je kan lekker recreatief freubelen of je doet iets serieus. Met wedstrijdambities in een sport als kickboksen kan je maar beter zorgen dat je serieus bent. Er zijn kinderen van dezelfde leeftijd als Jerry die met veel plezier voetballen bij v.v. schubbek*ttegat en je hebt kinderen die op die leeftijd bij de jeugd van bv ajax voetballen. Dan gaat het er ook wat serieuzer aan toe.

zijn volgensmij niet alleen kinderen bij team akdeniz, en de ouders die dit wel om die reden doen zijn denk ik wel goed genoeg betrokken. en maakt niet uit hoe oud je bent, als je wedstrijden doet zou ik het wel serieus nemen als ik jouw was

Dit dus...

Jammer dat het dit verloop krijgt, misschien kun je zelf bemiddelen ?

Jerry gaat toch nog wel met Joop trainen ?

Ja heb ik wel een beetje geprobeerd maar aan de andere kant is het mijn pakkie an niet. Ik kan me inleven in alle betrokkenen, iedereen heeft een beetje gelijk.
Ik kan met iedereen goed door 1 deur en dat wil ik ook zo houden. Leven en laten leven.

We gaan zeker nog bij Joop trainen. Sterker nog...we gaan er volgende week weer heen!

Speelde meer dingen en dit was de bekende druppel voor sommigen. Ik ben het gedeeltelijk met de gedachte eens "van laat de kinderen lekker sporten". Maarrrr...Je kan sport op verschillende manieren beoefenen, je kan lekker recreatief freubelen of je doet iets serieus. Met wedstrijdambities in een sport als kickboksen kan je maar beter zorgen dat je serieus bent. Er zijn kinderen van dezelfde leeftijd als Jerry die met veel plezier voetballen bij v.v. schubbek*ttegat en je hebt kinderen die op die leeftijd bij de jeugd van bv ajax voetballen. Dan gaat het er ook wat serieuzer aan toe.

Ik denk dat het heel moeilijk in te schatten is op welk niveau je zoon kickbokst, is nu nog helemaal niet te zeggen. Natuurlijk mag je de sport serieus nemen maar het belangrijkste is plezier hebben. Als ik lees dat jij en de trainer hele gesprekken gaan voeren na afloop van een sparringpartij, vind ik het nogal "zwaar" worden. Ik heb overigens wel de moeite genomen om het hele topic te lezen. Het als dramatisch bestempelen en hem wijs maken dat het WAR moet zijn in de ring? Kom op joh laat die jongen gewoon lekker trainen denk ik dan mijzelf. Petje af hoeveel tijd je investeert in je zoon daar kunnen vele andere vaders een voorbeeld aan nemen. Daarnaast siert het je ook dat je hem slechts enkele partijen laat vechten per jaar en heel selectief zijn tegenstander kiest. Het komt alleen iets TE fanatiek allemaal over. Alleen de titel al van het topic. Misschien begrijp je wel wat ik bedoel?

Wanneer begonnen de grote helden in NL met kickbokswedstrijden?

Lucia Rijker begon op haar 15e
Peter Aerts op zijn 14e.
Hoost op zijn 18e.
Sem Schilt op zijn 20e
Hyppolyte op zijn 16e
Hari op zijn 15e
Bonajsky op zijn 19e

Daarvoor hadden het merendeel andere vechtsporten beoefend.

Ik denk dat het heel moeilijk in te schatten is op welk niveau je zoon kickbokst, is nu nog helemaal niet te zeggen. Natuurlijk mag je de sport serieus nemen maar het belangrijkste is plezier hebben. Als ik lees dat jij en de trainer hele gesprekken gaan voeren na afloop van een sparringpartij, vind ik het nogal "zwaar" worden. Ik heb overigens wel de moeite genomen om het hele topic te lezen. Het als dramatisch bestempelen en hem wijs maken dat het WAR moet zijn in de ring? Kom op joh laat die jongen gewoon lekker trainen denk ik dan mijzelf. Petje af hoeveel tijd je investeert in je zoon daar kunnen vele andere vaders een voorbeeld aan nemen. Daarnaast siert het je ook dat je hem slechts enkele partijen laat vechten per jaar en heel selectief zijn tegenstander kiest. Het komt alleen iets TE fanatiek allemaal over. Alleen de titel al van het topic. Misschien begrijp je wel wat ik bedoel?

Wanneer begonnen de grote helden in NL met kickbokswedstrijden?

Lucia Rijker begon op haar 15e
Peter Aerts op zijn 14e.
Hoost op zijn 18e.
Sem Schilt op zijn 20e
Hyppolyte op zijn 16e
Hari op zijn 15e
Bonajsky op zijn 19e

Daarvoor hadden het merendeel andere vechtsporten beoefend.

Over het niveau waarop hij kickbokst is nog niet veel te zeggen idd, wel over het niveau waarop hij training krijgt. Denk dat Joop Kasteel en Henry Akdeniz niet de minste zijn, Henry die overigens geen deel uitmaakt als trainer van het team maar is als zoon van regelmatig in de gym en neemt af en toe mijn zoon op eigen initiatief op de pads, omdat hij volgens zijn zeggen wat in hem ziet. Daarnaast vinden ze jerry een leuke gozer die enthousiast en leergierig is, waarop het voor hun weer heel leuk is om kennis over te dragen.
Grappig dat je via kritiek op hersenbeschadiging, waar je niet echt mee een punt kon maken, overschakelt naar een topictitel(tje). Niet bij machte om dit een beetje met een knipoog te zien? Wel eens topictitels in de trainingssectie gelezen? Moet je allemaal niet zo serieus nemen. Dat jij dat wel doet maakt in combinatie met dat je zaken aangrijpt en aandikt duidelijk wat je bedoeling is. Gewoon een beetje bashen en zeiken. Alsof ik hele gesprekken zou voeren na een sparringspartij! Wahahahaha. ja joh...Jerry wordt na elke training geevalueerd.
Laat lekker dit topic voor wat het is, en misschien moet je niet zoveel posten want 400 postings in 2 weken is misschien iets TE fanatiek. Misschien begrijp je wel wat ik bedoel?

Kanonnen nog aan toe, ben even weg en er gebeurt van alles.. Hoe is het met de champ tremendes?
tja teams..... het is altijd maar weer afweachten tot op de wedstrijddag zelf, lijkt wel een mode trend om niet op te komen dagen.
jammer alllemaal wat ik lees, het is een blijft een leuk topic.:)

Ik bash niet uit mijn mening dat mag toch. Daarvoor is een topic bedoeld toch? Als iedereen dezelfde mening zou hebben is er ook niks aan. Over dat gesprek na de training doelde ik op een post in dit topic dat nogal vreemd op mij overkwam als lezer. Misschien moet je die post anders eens teruglezen het ging over een sparringpartij met een anders meisje.
Ik heb nog steeds kritiek op wedstrijd kickboksen zeker als er niet meer wordt gevochten met hoofdbeschermers. In het topic heb ik bovendien een onderzoek bijgevoegd van een professor op dat gebied die daar onderzoek naar heeft gedaan, heb je dat wel gelezen?

Het grote merendeel van de vechters die het schoppen tot A-klasse vechters komen uiteindelijk niet in de top terecht. Maar nemen voor een paar gruipstuivers lichamelijke risico`s met deze partijen. Dat vind ik het allemaal persoonlijk niet waard. Dat is de vraag die je jezelf moet stellen als vader: hoe groot is de kans dat mijn zoon straks doorbreekt als hij ooit A-klasse vechter zou worden en wat zijn de risico`s daarvan? Omdat jij en Jerry nogal serieuze ambities hebben op zeer jonge leeftijd van Jerry. Dat was de essentie van de boodschap die ik mee wilde geven tijdens de vorige post over hersenbeschadiging.

Het lijkt mij wel leuk als vechters hem uit zichzelf op de pads nemen en er tijd insteken dat gebeurt niet zo maar, dat is inderdaad een eer. Ik wens Jerry veel plezier met trainen en hoop dat zijn dromen uitkomen.

---------- Post toegevoegd Wed 21 Dec 2011 om 10:34 ----------

@Alphabet... Vindt het altijd een beetje hypocriet en naief dat dit gezegd wordt over kickboksen. Dit soort geluiden hoor je nu nooit over voetbal. Kindertjes die een paar keer in de week diverse kop ballen krijgen te verwerken.

ik vind dit op basis wat het rapport wat ik heb toegevoegd zeker niet hypocriet. Maar eerder iets wat onomstotelijk is vastgesteld.

De commissie heeft zich in dit advies beperkt tot hersenletsel dat het gevolg is van al of niet
opzettelijke klappen, stoten of schoppen op het hoofd of van botsingen. Boksen is daarbij als
voorbeeldsport gekozen omdat alleen van deze vechtsport voldoende wetenschappelijke gegevens
bekend zijn, en een groot percentage van met name profboksers chronisch hersenletsel ontwikkelt.
Dat is een zorgelijke situatie die mijns inziens maatregelen rechtvaardigt. Analoog aan wat bij
boksen al is aangetoond, zal ook bij andere vechtsporten, bijvoorbeeld kickboksen en free fight,
een grote kans bestaan op acuut en chronisch hersenletsel. Ook bij dergelijke sporten zijn
maatregelen gewenst om hersenschade te voorkomen. De tweede voorbeeldsport, voetbal, is
gekozen omdat het de belangrijkste breedtesport in Nederland is, koppen een belangrijk onderdeel
van het spel is en het mogelijk is dat veelvuldig koppen tot hersenletsel leidt. Dat is nog niet onomstotelijk vastgesteld, maar er zijn wel aanwijzingen voor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven