XXL Nutrition

Road to INBA Dutch Championships 2018

Peiling Peiling Welke klasse draaien op inba dutch nationals

• Bodybuilding

Stemmen: 4 28,6%
  • Map

Stemmen: 4 28,6%
  • Beide

Stemmen: 6 42,9%

• Totaal stemmers
    14
  • Topic Starter Topic Starter
weer een keer een trainingsupdate :
gister borst triceps gedaan, ging weer eens een keer lekker

bench
12 x 60
10 x 70
8 x 80
6 x 90
4 x 100
2 x 110
1 x 120
1 x 130
1x 140 hopeloze fail
7 x 110

incline dumbel press
22 x 8
26 x 8
32 x 8
36 x 8
40 x 8
40 x 8

triceps rope pul down
28 x 10
32 x 10
35 x 10
35 x 10

triceps bar pul down
32 x 10
35 x 10
38 x 10
42 x 10
45 x 10 (max van pulley) altijd fijn als je die haalt

incline cable fleys
7,5 x 12
10 x 12
12,5 x 12
15 x 12

pomp set achter elkaar
15 x 5
12,5 x 5
10 x 5
5 x 5

tot wedstrijdniveau nog niet, ben wel vaker naar 6 % gecut, dit is toen gemeten op sportcentrum papendal met een 10 punts huidplooimeting dus zeker betrouwbaar. het laden en vocht afdrijven blijft inderdaad lastig en ik ben ook benieuwd hoe goed dit gaat lukken.

ik woon in Nijmegen

De ene meeting verschilt nogal met de andere.
Zonde joh, als je op je eerste wedstrijd geen hulp inschakelt. Weet je welke tanning je moet hebben, en hoe je ervoor zorgt dat die goed pakt? Heb al een idee van je routine? Op je foto's sta je niet eens recht, wat ten koste gaat van je symmetrie. Laat staan dat je ervoor zorgt dat je plus punten er optimaal uit knallen en je minpunten zo voordelig mogelijk uitkomen. Weet js überhaupt in welke klasse je uitkomt? Kan je objectief naar jezelf zijn? Wat doe je als je op het moment ineens plat staat? Wie zegt dat je dan ook echt plat staat, of dat je dieet fokt met je hoofd?

Echt zonde als je alles gelijk op eigen houtje doet

De ene meeting verschilt nogal met de andere. Zonde joh, als je op je eerste wedstrijd geen hulp inschakelt. Weet je welke tanning je moet hebben, en hoe je ervoor zorgt dat die goed pakt? Heb al een idee van je routine? Op je foto's sta je niet eens recht, wat ten koste gaat van je symmetrie. Laat staan dat je ervoor zorgt dat je plus punten er optimaal uit knallen en je minpunten zo voordelig mogelijk uitkomen. Weet js überhaupt in welke klasse je uitkomt? Kan je objectief naar jezelf zijn? Wat doe je als je op het moment ineens plat staat? Wie zegt dat je dan ook echt plat staat, of dat je dieet fokt met je hoofd? Echt zonde als je alles gelijk op eigen houtje doet

ik snap wat je bedoelt,

De tanning enz. ga ik wel gewoon laten doen en met posering heb ik al iemand die poseer lessen geeft en voor de routine,

kijk alles doen met begeleiding is natuurlijk een stuk beter maar dit kost ook na mijn mening erg veel geld. ik ben naturel dus winnen gaat hem toch nooit worden enz. dus doe mee voor de ervaring en plezier vind het dan zonde om er 500 euro in te gaan steken. liever een keer zo en dan kan ik erna altijd verder kijken of ik echt serieus verder wil met wedstrijden of dat het bij een keer blijft daarnaast zijn er verschillende vrienden van mij die al vaker wedstrijden hebben gedraaid van hun kan ik ook nog veel leren en krijg ik een hoop tips, deze zijn ook gewoon eerlijk in hoe ik er bij sta en wat ik nog moet verbeteren.

Is het doel nu 6%? Goeie bench trouwens ;)

Is het doel nu 6%? Goeie bench trouwens ;)

thx bench ging wel weer keer lekker ja

Tijdens de wedstrijd wil ik wel rond de 6% zitten ja het liefst lager maar even kijken hoe ik me dan voel en wat het met mijn lichaam doet, als het te veel ten koste gaat van de spiermassa ben ik liever wat minder droog. aangezien ik al niet echt heel veel massa heb we zullen het zien

Nu 2 weken bezig met de cut en progressie is wel te zien buik is niet meer zo opgeblazen en de schouders en triccees komen weer beter uit op de arm. gewicht niet zo heel veel aan veranderd ongeveer 500 gram afgevallen, komt doordat vorig weekend weer 2 cheat bbq's had :D

thx bench ging wel weer keer lekker ja

Tijdens de wedstrijd wil ik wel rond de 6% zitten ja het liefst lager maar even kijken hoe ik me dan voel en wat het met mijn lichaam doet, als het te veel ten koste gaat van de spiermassa ben ik liever wat minder droog. aangezien ik al niet echt heel veel massa heb we zullen het zien

Nu 2 weken bezig met de cut en progressie is wel te zien buik is niet meer zo opgeblazen en de schouders en triccees komen weer beter uit op de arm. gewicht niet zo heel veel aan veranderd ongeveer 500 gram afgevallen, komt doordat vorig weekend weer 2 cheat bbq's had :D

6% op wedstrijd is niet zo heel droog, zelf zat ik onder de 5 en vond me nog niet droog genoeg :P haha 6 % sta ik meestal in de zomer als ik op vakantie ga of festival seizoen vorig jaar. Ik behaalde dat ook zonder cardio dus best easy te behalen. onder de 6 gaat het pas moeilijk worden :P maar dat is mijn mening.

6% op wedstrijd is niet zo heel droog, zelf zat ik onder de 5 en vond me nog niet droog genoeg :P haha 6 % sta ik meestal in de zomer als ik op vakantie ga of festival seizoen vorig jaar. Ik behaalde dat ook zonder cardio dus best easy te behalen. onder de 6 gaat het pas moeilijk worden :P maar dat is mijn mening.

tja is voor iedereen anders he, zullen zien hoe het gaat met het droog worden maar onder de 5 is ook wel echt kneiter droog he

deze log zal een beetje stil vallen trainingen zal ik posten in me contest log, nieuws rondom mijn wedstrijd zal ik nog steeds hier plaatsen

tja is voor iedereen anders he, zullen zien hoe het gaat met het droog worden maar onder de 5 is ook wel echt kneiter droog he

verschilt van persoon tot persoon.. Sommigen staan op 5% super, anderen moeten voor het zelfde uitzicht naar 3% gaan

huidige shape

85,5 kg
+- 9 %

en.. hoe gaat het hier?

Morgen terug van vakantie dan weer strak schema en dagelijks loggen weer

nog steeds op vakantie?

Nee helaas niet was het maar zon feest
al weer druk in de prep hou mijn contest log een beetje bij maar deze inderdaad lang niet meer gedaan niet zo veel tijd voor nu druk bezig met de wedstrijd en veel werken helaas.

---------- Toegevoegd om 12:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:20 ----------

Naar weken van twijfelen vandaag toch besluit genomen,

naarmate ik bezig was met mijn cut en progressie te zien, zag ik een steeds groter verschil tussen mijn bovenlichaam en mijn benen ontstaan, daarnaast meer verdiept in de concurrentie enz en helaas tot de conclusie gekomen dat ik echt nog niet klaar ben om tussen de -80 categorie te gaan staan,

Vandaar dat ik toch de keuze heb gemaakt vandaag om MAP te gaan doen 1,81 cm
Zal hier helaas ook geen hoge ogen gooien, omdat ik een rot kop heb
maar hier al ik qua fysiek in ieder geval beter tussen staan.

Na de wedstrijd ga ik eerst weer minimaal 1 jaar bouwen zodat de benen beter bij trekken en dan pas weer kijken naar een wedstrijd in de bodybuilding categorie.

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

huidig stats
84 kg
8 %

update
vet % +- 7
gewicht 81 kg

mooi, goed op schema!

mwa gewicht daalt vrij rap ook deel vocht nu onder huid weg enz maar wil toch graag nog wat droger maar is lastig om te snel droog te gaan staan omdat ik nat dan veel spieren verlies maar als ik later drop wordt weer spannend of dat wel lukt nog

Zo de contest log zit erop,
foto's vielen beetje tegen kon niet goed de pomp vasthouden, had verder ook niet veel met carb loaden of vocht afdrijven gedaan, dit kom voor de echte wedstrijd op 4 oktober pas aan de orde.

Definitie blijft elke dag beter worden maar toch blijf ik ontevreden,
gister na de training echt even een dip, totaal niet tevreden veel te vochtig en voor mijn gevoel veel te vet.
en vanochtend wel weer tevreden veel platter en definitie weer een stuk beter, echter moet er tocht nog wel flink wat vet af, kcal nu verlaagd naar 1700 kcal :mad: cardio 5/6 dagen in de week 500 kcal verbranden :loopband:

---------- Toegevoegd om 14:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:00 ----------

Zit zelf nu nog wel met wat vragen qua voeding eet nu echt weinig maar zit nu ook met weinig eetmomenten, voor mijn gevoel

7-8 uur 3 eieren 100 ml melk

11:00-12:00 50 gr rijst 100 gr kip wat groente sperziebonen of brokolie

13:00 - 14:00 50 gr rijst 100 gr kip wat groente sperziebonen of brokolie

tussen door shake 30 gram eiwit na training/ tijdens training bca

18: 00 - 19:00 50 gr rijst 120 gr gehakt + groente

tussen door nog keer bca

21:00- 22:00 shake voor het slapen

vanochtend eindelijk meer strepen in mijn obliques definitie begint er goed in te komen nu.
begin alleen ook wel in zombie modus te komen nu.

vanochtend spinning moeten geven op werk, 45 min volle bak op alleen maar 3 eieren, ging helemaal stuk
erna ff duizelig en ff bijkomen, wel weer goed voor de vetverbranding geweest.

hoop carbs nog, hoeveel eiwitten zijn dat? nog zuivel in je voeding? persoonlijk zou ik de carbs eruit gooien, vetten verlagen (dus mager vlees, maar liever vis) en eiwitten verhogen.

ik zit zelf al een tijd op zo'n 1700-1800, dat ga je op den duur echt aan je lichaam merken. ik lijk er goed mee weg te komen kwa behoud spiermassa maar ik zet er ook wat bij, natty zou ik niet durven om zo laag te gaan zitten.

maar alsnog begrijp ik je keuze, je moet hard staan dat ik het belangrijkste, en het scheelt dat je bij map geen beestenfysiek hoeft te hebben.

hoe gaat het poseren en de twalk?

Terug
Naar boven