MuscleMeat

Road to Perdition

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

marrkos

More Human than Human
Elite Member
Waardering
159
Lengte
1m90
Massa
102kg
Nieuw log, nieuwe start.

Schema is slechts een kader, en ik pas dingen aan wanneer het uit komt, grote lijnen blijven iig hetzelfde.

Maandag:
Deadlift variant
Clean+PP of MP
Chins
Shrugs
High rep OHP of delts pompen

Woensdag:
Squat of front Squat
Regular of close grip bench
Rows
Squat repout
High rep press of triceps pompen

Vrijdag:
Deadlift, vaak speed, of anders gewoon zwaar.
Incline DB of BB
Rows
Abs
Biceps

Progressie is eigenlijk vrij simpel:
Ik doe het vaak zo; 3x2 of 2x3. Elke training probeer ik de eerste set een extra rep. Op het laatst lukt het je gewoon 2x4 of 3x3 of 5 bijv. hh, bijv bij pushpress, 5x115. Daarna gooi ik er vaak 5 kilo bij en ga ik weer opnieuw opbouwen, dus weer 3x2 of 2x3. Worden ieder geval nooit meer dan 4-5hh.

Ik blijf heel door: prehab stuff op off-days, veel variatie in main lifts, een schema wat de mogelijkheid biedt tot speed work of deload days oid.

Huidige stats liggen rond de sq 150/bp 105/DL 200, BW is momenteel 102.5, BF% onder de 20, ik blijf nog ff schoon bulken, cut volgt over paar maanden weer. Ik eet nog steeds low carb.

Ultieme doelen:
-250 squat, 200 bench, 300+ deadlift, 300lbs Strict Press, BW BB Curl, 50 rep chins, of 8 reps met BW+75. Alles met een riempje om, niks meer, niks minder. Verder wil ik ooit 110-120 wegen met single digit BF%.
Ik wil dit voor m'n sterfbed halen, al doe ik er 40 jaar over.

Verder wil ik een geweldige conditie opbouwen, en heel veel sprints/hillsprints/5km runs gaan doen, maar dat staat voorlopig op een laag pitje, en daar ga ik pas serieus aandacht aan besteden in 2011.

Doelen voor dit log:
- 185 squat
- 80 Strict press
- 125 Bench
- 230 deadlift
Allemaal Belt Only.
Ik geef mezelf hier een jaar de tijd voor.

Maar het belangrijkste doel zal zijn: Niet alles tot op het bot analyseren, en gewoon kei en keihard trainen, en voorkomen dat ik in m'n oude valkuilen trap. Daarom nu geen strak schema meer, maar kaders, waarbinnen ik helemaal mezelf kan zijn.

Dit is het begin, wellicht dat er nog wat geschoven gaat worden qua indeling, oefeningen, whatever.

Ik doe geen Powerliften, ik doe geen strongman, ik doe geen bodybuilding, ik ben geen sprinter. Ik doe gewoon wat ik leuk vindt, en waar ik goed in wil worden. Dat wil niet zeggen dat ik nergens aan mee doe.
Ik doe mee met powerlift wedstrijden wanneer ik daar zin in heb, en wanneer ik denk dat ik PR's kan zetten, ik heb tot nu toe twee wedstrijden gedraaid, de eerste waar ik 150-100-190 neerzette, en de tweede waar ik 135-102.5-200 neerzette. Als ik powerlift, dan lift ik voor Powerlifting Holland. Dat heeft niks met doping te maken, ik ken daar gewoon meer mensen.

Misschien skip ik zo nu en dan een vrijdag training om m'n neus weer 'ns bij RPB te laten zien.

Ik train ivm met mijn werk vaak 's ochtends, soms om 6-7 uur 's ochtends, soms in de middag.

Here we go.

---------- Toegevoegd om 11:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Squat: Medium
opwarmsets,
5x115

MP:
opwarmsets
5x5x45

Pendlay's:
5x5x70

Nagepompt met facepulls, BB curls, pushdowns.

Comments: was om 7.00 al in de sportschool.. best pittig zo op de vroege ochtend.

Laatst bewerkt:
Vanwaar de focus op OHP en inclines ipv bench press? Dacht dat jij je meer op het powerliften richt. Ben je daar vanaf gestapt?

Dat zijn serieuze plannen Marrkosk'n! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Vanwaar de focus op OHP en inclines ipv bench press? Dacht dat jij je meer op het powerliften richt. Ben je daar vanaf gestapt?

"Voorlopig ff geen zware benchpress, m'n schouder is eindelijk in orde, en dat wil ik zo houden. En daarbij.. als ik iets incline kan benchen, dan kan ik het sowieso ook normaal benchen. Dus richt ik mij geheel op de OHP en de incline."

3xbench per week is iets wat ik nu niet wil riskeren. En daarbij.. Als m'n OHP en incline sterker worden, m'n bench zal iig niet kelderen. In het allerslechtste geval blijft m'n bench stabiel, maar heb ik er wel een hogere OHP en incline aan overgehouden.

Dat zijn serieuze plannen Marrkosk'n! :thumb:

Nu de uitvoering nog;)

Fijn dat de meest trouwe fans nog steeds in me geloven:D

Fijn dat de meest trouwe fans nog steeds in me geloven:D
Het is soms wel een opgave... :roflol:

"Vroeger" deed ik altijd "alleen" waar ik zin in had.
En eigenlijk ligt me dat nog steeds het beste...
Ik deed 2x/week bankdrukken, 5x6 ofzo, en werd altijd flink sterk daarop.
Triceps trainde ik graag, vaak en zwaar.
Biceps bijna nooit...
Rug..? even een beetje lat pull downs ofzo, en dat was het dan wel.
Schouders even op de machine, en klaar was ik!
Benen..?
Ja, die had ik ook. ;)

Ik heb "daarna" een tijd gehad dat ik wel altijd "alles" trainde, maar het meest naar mijn zin had ik het toen ik maar net deed waar ik zin in had eigenlijk.
En nu is dat nog zo!
En die "kleine" van me is al precies hetzelfde... :rolleyes:
Die zegt ook al: "ik ben niet zo van de schema's enzo..."

Zo hebben we allemaal onze "eigen-aardigheden" denk ik.
Dus ja, ik blijf gewoon een beetje meekijken met je. :thumb:

Ben jij anders bang bij het benchen je schouders te vernken dan? Volgens mij belast je deze meer bij een incline en OHP dan bij een bench press. Dat laatste heeft dan ook met de stijl van je bench press te maken.

Ben jij anders bang bij het benchen je schouders te vernken dan? Volgens mij belast je deze meer bij een incline en OHP dan bij een bench press. Dat laatste heeft dan ook met de stijl van je bench press te maken.
Mijn "Powerlifting style" Bench Press (elbows tucked) van 150kg doet minder pijn in mijn schouder dan laatst 20x40kg Military Presses, dus...
Maar mijn blessure is die van Markkos natuurlijk niet. ;)

geen karma :(?

jeeeeeeeh, dank je!

Na ruim een jaar geblesseerd te zijn, en op de bench echt 0,0 progressie geboekt te hebben.. ja daar ben ik bang voor ja.

Nou nee. Met "m'n schouder" bedoel ik het gewricht, en een aantal van m'n rotator cuffs. Die worden totaal anders belast dan bij benchen.

Om een veel te lang verhaal heel kort te maken. Het kan voor mij geen kwaad om gewoon een hele poos niet te bankdrukken.

Mijn "Powerlifting style" Bench Press (elbows tucked) van 150kg doet minder pijn in mijn schouder dan laatst 20x40kg Military Presses, dus...
Maar mijn blessure is die van Markkos natuurlijk niet. ;)

idd.

marrkos zen grootste blessure is marrkos :D

Mwah.. Ik heb wel betere grappen van je gezien. Try harder. x.

Is goed schat.

4 weken 5x5, 4 weken 3x3, 1 week deload, 1 week maxen.
Dus: 2 weken light, 2 weken heavy, 2 weken light, 2 weken heavy, 1 week light, 1 week heavy.

Ik denk ik zeg het maar vast, voordat er commentaar komt op de lage gewichten. Al voelt momenteel alles zwaar nu ik 3xPW squat/duw/trek.

Squat:
No belt
5x5x80

Incline:
Paused
5x5x60

Deadlift:
No Belt, no magnesium, overhandse grip.
5x5x125

Front latpulldown:
2x5x70

Comments: tempo maar goed hoog gehouden om het nog ergens op te lijken. Ik kan niet wachten tot het week 4 is, waar ik bijv. 5x5x162.5 moet deadliften, en 5x5x125 squaten.

Squats:
5x40,60,80
5x100

OHP:
5xstang
5x5x45

Bent Row:
5x40
5x5x70

Napompen:
Circuitje: Shrugs, facepulls, pushdowns, bb curls
10 reps, 2 rondjes.

Laatst bewerkt:
Vanmorgen om 7.00

Squat:
opwarmsets
5x5x100

OHP:
No legdrive
5x30,40
5x50

Barbell Row:
5x40,60
5x72,5

Facepulls SS Pushdowns:
3x10+10

Comments: ging lekker.

Nieuw log, nieuwe start.

Doelen zijn simpel:
- Totaal verhogen
- Overhead kracht versterken
- Meer squatten.
- Niet weer een dikke zeug worden met 30% BF

Die Marrkos...bij iedere nieuwe poging ook weer een nieuw log.
Knap dat je het wel volhoudt!
Ik hoop dat je dit schema nu eens de kans van slagen zult geven, en niet naar paar weken de brui eraan zult geven.
Met compounds en 5x5 kun je natuurlijk niet veel verkeerd doen, ik hoop dat je je doelstellingen deze keer dan ook zult verwezenlijken, het zal er vooral van afhangen hoe consequent je deze keer zult zijn! :p

Groet,

Een dikke zeug met ruim 30% BF ;)

Die Marrkos...bij iedere nieuwe poging ook weer een nieuw log.
Knap dat je het wel volhoudt!
Ik hoop dat je dit schema nu eens de kans van slagen zult geven, en niet naar paar weken de brui eraan zult geven.
Met compounds en 5x5 kun je natuurlijk niet veel verkeerd doen, ik hoop dat je je doelstellingen deze keer dan ook zult verwezenlijken, het zal er vooral van afhangen hoe consequent je deze keer zult zijn! :p

Groet,

Een dikke zeug met ruim 30% BF ;)

een zeug is een vrouwtjes varken he :o

Ik weet nou ff niet wie Captain Obvious is, maar goed.. Als ik bij elk nieuw schema een nieuw log zou openen, dan had ik m'n eigen sectie hier inmiddels al gekregen:D

Goed, ter zake..

Je formuleert het prima Rene.. Met name het dikgedrukte stuk.

Ik had verwacht dat je op je pikkie getrapt zou zijn, omdat ik helemaal niet bankdruk in dit schema;)

Komt goed hoor.. die komt er vanzelf weer in.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven