MuscleMeat

Road to Perdition

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Goed, ter zake..

Je formuleert het prima Rene.. Met name het dikgedrukte stuk.

Ik had verwacht dat je op je pikkie getrapt zou zijn, omdat ik helemaal niet bankdruk in dit schema;)

Komt goed hoor.. die komt er vanzelf weer in.

Waarom zou ik op mijn pikkie getrapt moeten zijn? Ik kan wel ietsiepietsie begrijpend lezen en weet dat je last van je schouder hebt (gehad) en deze wat wilt ontzien. Vreemd dat je juist met incline en OH minder last hebt, maar goed, ook hier geldt weer eens het individualiteitsprincipe, wat goed voor jou is hoeft niet persé goed voor mij te zijn en vice versa.

Hoe dan ook, suc6 ermee...ben benieuwd hoe lang je het deze keer zult volhouden ;)

• Topic Starter Topic Starter
Waarom zou ik op mijn pikkie getrapt moeten zijn? Ik kan wel ietsiepietsie begrijpend lezen en weet dat je last van je schouder hebt (gehad) en deze wat wilt ontzien. Vreemd dat je juist met incline en OH minder last hebt, maar goed, ook hier geldt weer eens het individualiteitsprincipe, wat goed voor jou is hoeft niet persé goed voor mij te zijn en vice versa.

Hoe dan ook, suc6 ermee...ben benieuwd hoe lang je het deze keer zult volhouden ;)

Het is idd heel apart.. met overhead press en incline heb ik nergens last van.. Momenteel met benchen ook geen last, maar ik wil voorkomen dat ik binnen een maand weer van schema kan switchen omdat m'n schouder weer naar de klote is.

En daarbij.. als ik het incline kan benchen, dan kan ik het zekerste weten op een plat bankje ook. En mijn incline en normale bench schelen hooguit 10kg dus ja..

---------- Toegevoegd om 12:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

Enne.. bedankt!

Squats: Light
3x3x80

Incline Bench:
5x5x70

Deadlift:
5x5x135

Assisted Chins:
5x5xBW-30

Squat:
5x120

OHP:
5x52,5 PR

Barbell Row:
Strict.
5x75

DB Bench:
3x6x30

Facepulls SS pushdowns:
2x10+10

Comments: Squat gaat goed, gaat weer richting m'n oude PR's(1x150, 2x140, 3x135, 5x125). OHP gaat ook erg lekker, en vanaf nu eigenlijk alleen maar PR's, omdat ik qua strict OHP nooit meer dan 1x55 heb gedaan.

Nette squat en rows man :) keep it up

Squat, Press & Row ieder maar 1 set..?
Arthur Jones zou trots op je zijn! :D
Alles "pijnvrij" nu?

Squat, Press & Row ieder maar 1 set..?
Arthur Jones zou trots op je zijn! :D
Alles "pijnvrij" nu?

Alles pijnvrij. 1 set was genoeg voor vandaag. Eens ff kijken of k wat PRs kan zetten komende weken. Daarna lekker het volume er over heen.

Ben benieuwd.

Vanochtend:

Squats:
Full, belt.
opwarmsets,
6x2x120

Hang Clean+strict press
opwarmsets,
5x55 PR

BB rows:
7x5x70

BB Curls:
9x37,5 PR

Comments: akelig dat squatten op de vroege ochtend. Ben toch blij dat ik genokt ben met die trainers. Het commentaar was weer akelig: onbegrijpelijk dat ik niet tot failure ga, volume draaien is onzin, cleans horen als eerste oefening, en hebben als tweede oefening totaal geen nut, volume draaien op BB Rows was helemaal onzin. Ondertussen verwacht hij zelf wel een strength gain van wel 20% binnen nu en 2 weken, wat zijn deadlift van 170 naar 205 gaat brengen. Tja. Waste of time and money.

Eensch dat wanneer je explosieve oefeningen doet je deze als eerste in je schema zet.
Uitgezonderd oefeningen die de explosiviteit van deze oefeningen niet negatief beinvloeden.

Laatst bewerkt:
Eensch dat wanneer je explosieve oefeningen doet je deze als eerste in je schema zet.
Uitgezonderd oefeningen die de explosiviteit van deze oefeningen niet negatief beinvloeden.

Ja tuurlijk, dat is ook wel zo.. maarja.. ging meer om het hele geneuzel.

Uhm.. Kip.. Heb trouwens 's zitten zoeken.

Waarom zetten dan zowel Rippetoe, als Bill starr, als Glenn Pendlay, als Reg Park die oefening ergens achterin het schema?

Deadlift:
opwarmsets
5x160
1x180
1x185
1x190
Kon het niet laten.

Incline:
Opwarmsets
5x80

Front Squat:
5x70
1x80
1x90
1x95
Fx100 Rolde van m'n schouders af.

Chins:
1x5xBW-15
1x5xBW-20
1x4xBW-15
Slowly getting there.

Uhm.. Kip.. Heb trouwens 's zitten zoeken.

Waarom zetten dan zowel Rippetoe, als Bill starr, als Glenn Pendlay, als Reg Park die oefening ergens achterin het schema?

Omdat dat hele "hij MOET MOET MOET aan het begin" onzin is. Tenzij je focus daar op ligt hoeft hij helemaal niet koste wat kost aan het begin van de training. Je levert daar however wel explosiviteit in als je hem naar later verplaatst, maar dat hoeft alleen een probleem te zijn als dat de belangrijkste oefening van de dag is.

Dat.

Squats:
Low bar, belt, way below parallel.
5x45,65,85,105
7x125 PRRR

MP:
5x30,40,50
4x57,5 PR
daarna nog 2 reps met wat gesmokkel met legdrive, dus die tel ik maar niet mee.

BB Rows:
Strict
8x40
8x80 PR
8x80 wtf
6x80

GM:
Diep, no belt
10x40,50,60,70
6x80
5x90 PR

Rock n Rolls:
8x10
8x20 PR
7x20
6x20

Skullcrushers:
Cheated
10x50
Gelijk erachteraan:
Close grip bench 26x50 PR

Hierna nog:
- Facepulls SS Pushdowns 2x10+10
- External rotations SS internal rotations 2x12+12

Comments: Dit had ik echt ff nodig! Een PR-regen, compleet opgefokt en hondsdol de sportschool in komen, alles geven, Pr's zetten, kokhalzend m'n whey naar binnen klokken, thuis gelijk nog een shake, en nu een gigantisch bord stamppot met rookworst.

Na ruim een jaar van frustratie, aankloten, blessure, droognken, dom geneuzel, tijdsverspilling, doet dit me echt goed.

Dit ga ik maandag nog eens ff dunnetjes overdoen, maar dan op de deadlift, bench, chins, shrugs en snatches.

Frenkpie, je had gelijk. Vol gas, niet b**chen, niet nadenken, gewoon beuken.

Haha minder dan een maand nadat je stopt met begeleiding en je kapt weer met je schema om overal gek op te gaan doen. Je zou je voornemens beter moeten onthouden!

Frank heeft altijd gelijk, tenzij ik gelijk heb.

Haha minder dan een maand nadat je stopt met begeleiding en je kapt weer met je schema om overal gek op te gaan doen. Je zou je voornemens beter moeten onthouden!

Zolang er maar een consequente, doordachte rode lijn in zit, dan is er best af en toe ruimte om ipv een 5rm, nu dus 2reps meer te maken, of wat extra gepomp. En als m'n BB row van 5x75, naar 2x8x80 gaat, wat is daar mis mee?

Wie zegt dat ik met m'n schema gekapt ben? Ik zie na 4 weken nog steeds dezelfde constructie: squat/mp/row 5x5 of 5rm, Deadlift/incline/front squat/chins 5x5 of 5rm. Dat ik hier en daar een paar reps of sets extra doe, of wat extra oefeningen doe, dat wil niet zeggen dat ik weer spontaan overstap op een ander schema.

Ik snap dat jij graag the voice of reason wilt zijn, en ik zeg niet dat je altijd ongelijk hebt, maar je bent een beetje dat zeurende stemmetje waar ik me eigenlijk weinig van aan ga trekken.

Elk goed schema bevat kaders, geen beklemmende beperkingen. K*t dag? doe het minimale. Geweldige dag? doe wat meer sets/reps/oefeningen.

Ik ga uitgebreid op je opmerking in, omdat ik merk dat ik me er enigszins aan stoor, zeker ook omdat er heus wel een kern van waarheid in zit, maar misschien moet je je eens afvragen waarom je je opstelt zoals je je opstelt.. Wat wil je bereiken met je post?

En daarbij.. Don't rain on my parade.

Frank heeft altijd gelijk, tenzij ik gelijk heb.

Je hebt gelijk.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven