Zie weer wat pr's dus dat is altijd goed.
Doet de carrière switch voor je wat je ervan had verwacht?
- Ik heb totaal geen pijn meer in m'n rechter schouder.
- Ik krijg gratis coaching van iemand die verstand van zaken heeft, en wiens visie/passie overeen komt met de mijne.
- Ik kan nu op een manier trainen die me bevalt: High frequency, high volume, high intensity, volledig minimalistisch trainen.
- Flexibiliteit is enorm toegenomen.
- Spiermassa is toegenomen, en BF% hetzelfde gebleven.
- Traps/upperback/delts zijn groter dan ooit.
- Het 'kwartje' dat ik een keuze moet maken en ergens volledig voor moet gaan is eindelijk gevallen.
- De flexibiliteit en stabiliteit om een full snatch en full clean&jerk te kunnen maken levert oneindig veel voordelen op.
En de meest belangrijke:
- Ik heb weer nieuwe motivatie, en een doel (NK in de 105+). Ik heb weer iets om voor te gaan, om te knokken voor iets. Ik was enorm gemotiveerd om m'n knie weer te genezen, en daarna viel ik 'n beetje in een dalletje.. totaal geen zin om powerliften te doen, strongman heeft me nooit volledig aangetrokken (leuk om af en toe te trainen, maar geen zin om wedstrijden te doen), bodybuilding is al helemaal niet m'n ding, al wil ik er wel bad-ass uitzien natuurlijk.. Boksen is iets wat ik voor de toekomst absoluut niet uitsluit, maar op dit moment heb ik in het gewichtheffen mijn passie gevonden.
Dat betekent niet dat ik m'n andere doelen opgeef, maar ik denk toch echt dat ik met een 160kg snatch, een 180kg C&J en een 250kg squat toch echt wel een 300lbs Press kan doen, en een 300kg Deadlift weet te doen, met bijpassend uiterlijk en conditie.
Vrij lang antwoord, maarre..
Ja, het doet voor me wat ik er van verwacht.
die klokov high pull zei me effe niks maar je gebruikt hem als voor oefening voor de hip-snatch
netjes man die snatch
Zoek op youtube maar ff op "klokov high pull 170kg", dan zie je de oefening. Het is een oefening voor de 'second pull', en voor mij een belangrijke techniek oefening om op het juiste moment explosief te pullen, en m'n ass daarvoor te gebruiken.
Voor elke oefening heb ik tegenwoordig een reden, en eigenlijk is die reden altijd het verbeteren van m'n snatch of clean&jerk.