wimmos
Huge Freak
- Waardering
- 198
Zolang er maar een consequente, doordachte rode lijn in zit, dan is er best af en toe ruimte om ipv een 5rm, nu dus 2reps meer te maken, of wat extra gepomp. En als m'n BB row van 5x75, naar 2x8x80 gaat, wat is daar mis mee?
Wie zegt dat ik met m'n schema gekapt ben? Ik zie na 4 weken nog steeds dezelfde constructie: squat/mp/row 5x5 of 5rm, Deadlift/incline/front squat/chins 5x5 of 5rm. Dat ik hier en daar een paar reps of sets extra doe, of wat extra oefeningen doe, dat wil niet zeggen dat ik weer spontaan overstap op een ander schema.
Ik snap dat jij graag the voice of reason wilt zijn, en ik zeg niet dat je altijd ongelijk hebt, maar je bent een beetje dat zeurende stemmetje waar ik me eigenlijk weinig van aan ga trekken.
Elk goed schema bevat kaders, geen beklemmende beperkingen. K*t dag? doe het minimale. Geweldige dag? doe wat meer sets/reps/oefeningen.
Ik ga uitgebreid op je opmerking in, omdat ik merk dat ik me er enigszins aan stoor, zeker ook omdat er heus wel een kern van waarheid in zit, maar misschien moet je je eens afvragen waarom je je opstelt zoals je je opstelt.. Wat wil je bereiken met je post?
En daarbij.. Don't rain on my parade.
Ik roep datzelfde zinnetje al anderhalf (?) jaar, net zoals ik ook zo vaak over die pijnlijke schouder begon. Noem me maar je geweten: ik zeg wat je niet leuk vindt maar wat je waarschuwt over waar het naartoe gaat. Na één training die afwijkt is dat eigenlijk veel te vroeg, maar gezien je schema-swap geschiedenis kan ik het maar beter op tijd posten

En een evenwichtig schema bestaat niet uit maxen op alle oefeningen in één training, maar daarvoor geldt ook weer dat ik na één training niet te snel mag oordelen

Ik ben wel blij dat ik een vriendelijke reply terugkrijg!

Bedankt!