Fitness Seller

Rock-hard abs!

boogie

Huge Freak
Waardering
6
Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met verschillende buikspieroefeningen die jullie doen/gedaan hebben. Ik zelf vind het misschien wel de vervelendste spiergroep om te trainen, omdat je de ene keer meteen voelt dat je ze traint en de andere keer weer niet. Ik heb een tijd crunches gedaan knee/hip raises maar wil nu toch wel wat anders. Dus wat zijn jullie ervaringen??

wood chop is een hele goede, verder zwaar crunchen, dus met gewichten.

• Topic Starter Topic Starter
aapie80 zei:
wood chop is een hele goede, verder zwaar crunchen, dus met gewichten.

Ok, tnx. Maar die Wood chop, staat ie ook ergens uitgelegd op een site. Heb al wat rondgekeken, maar kon het nergens vinden (ook niet op EXRX).

en wat betreft die crunches, hoe moet ik me dat voor stellen met gewichten? Gebruik je dan een dumbbell of gewoon een schijf? En leg je die dan op je borst ofso? Staat dat misschien ook ergens geïllustreerd op het internet? En kun je dit ook doen bij side-crunches en hoe gaat dat dan?

Ik doe nu trouwens ook de seated crunches (zonder grip), dan moet je dus op een machine naar voren bewegen met je bovenlichaan. Zie ook: http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/LVSeatedCrunchGripless.html
wat zijn jullie ervaringen met deze oefening?
En hoeveel reps doen jullie nou met buikspieroefeningen? gewoon net als alle andere (bijv.) 3x8. Of toch net wat meer herhalingen?

Laatst bewerkt:
Ik doe russian twist (ook voor de obliques en lekker zwaar) en gewone crunches.

Beide 3 setjes van 15, en 2x in de week.

hellow,ik ben m 15 jaar en heb ongeveer de lengte van 1m65,en weeg een goeie 54 kilogram,dat is inderdaad niet erg veel,maar het probleem is,ik heb een beetje een buik,hijs niet vlak,maar eerder bol,als je begrijpt wat ik bedoel,na reeds verscheidene forum's af te gaan,met allerlei tips,weetk nu niet precies wat de BESTE/OPTIMALE manier is om van die buik af te raken,en een vlakke buik te krijgen waar min of meer mijn buikspieren zichtbaar zijn(het hoeft geen sixpack of die dingen te zijn,als men buikspieren maar een beetje zichtbaar zijn..)Hopelijk kunnen jullie me helpen,thnx

Ikzelf doe iedere morgen voor dat ik naar mijn werk ga grondoefeningen je ziet al snel resultaat misschien een idee

Rotory torso!!!

N00bz0r zei:
hellow,ik ben m 15 jaar en heb ongeveer de lengte van 1m65,en weeg een goeie 54 kilogram,dat is inderdaad niet erg veel,maar het probleem is,ik heb een beetje een buik,hijs niet vlak,maar eerder bol,als je begrijpt wat ik bedoel,na reeds verscheidene forum's af te gaan,met allerlei tips,weetk nu niet precies wat de BESTE/OPTIMALE manier is om van die buik af te raken,en een vlakke buik te krijgen waar min of meer mijn buikspieren zichtbaar zijn(het hoeft geen sixpack of die dingen te zijn,als men buikspieren maar een beetje zichtbaar zijn..)Hopelijk kunnen jullie me helpen,thnx

het enigste wat je kan doen is meer kcal verbranden dan dat je inneemt

BOS meldde dat hij hanging leg raises (?) deed.. blijkbaar hang je dan verticaal met de voeten in een ring of zo... is zeer zwaar!

Die wood chop, daar is Spike ooit mee gekomen in een draad over rare oefeningen voor rare snuiters als ik me niet vergis.. heb er zelf regelmatig over gepost en die maakt nu onderdeel uit van mijn progje. Is voor de schuine buikspieren of is dat niet hetzelfde als CVS. Is belangrijk als stabiliserende spier... doe het dus minder voor uiterlijk dan voor kracht.

Espi
PS: hier staat ie uitgelegd:
[Link niet meer beschikbaar]
[Abeelding niet meer beschikbaar]
[[Abeelding niet meer beschikbaar]

Hmm zie hier dat ik 'm anders doe.. sta dus verkeerd met mijn voeten.

Frequency and Volume
Train your abdominals as you would any other muscle group. Allow 48-72 hours of recovery or 2-3 training sessions per week is ample. Don’t go over board with performing 100 sit-ups a day, as this leads to poor posture. Perform a variety of exercises, 1-3 sets for each exercise and 10-20 repetitions.

Abdominals should be trained at the end of your training session or on a separate day. Your core is used to help stabilize your body while lifting weights. Therefore, having fully functioning abdominals will help prevent injury during weight training. Avoid Performing Sit-ups
Doing full sit-ups primarily engage the hip flexors, making them inefficient at exercising your abdominals. During a sit-up, the hip flexors are doing most of the work and the abs are just stabilizing. Sit-ups also grind vertebrae in your lower back, which can cause chronic low back pain. Due to potential pressure placed on the lower spine by the hip flexors, full sit-ups are not recommended.

abs

Ik doe nooit buikspieroefeningen in de sportschool, maar heb 3 jaar geleden een electronisch spierstimulatie apparaat aangeschaft. Nee, niet zo'n band, da's niks, maar zo'n apparaatje met plakkers en snoeren. Ik weet dat veel mensen het niets vinden, maar ik heb er veel resultaat mee behaald. voor mijn foto's kijk op <a href="http://www.musclemacho.tk">mijn persoonlijke website</a>

dus beste = zoveel mogelijk sit ups,weinig vet eten,en veel lopen?

N00bz0r zei:

Nee, zware crunches en zou daarbij niet hoger dan 20 reps gaan, Ik blijf bij 15-12-8.

En een goed dieet en cardio als je aan het cutten bent, in de bulk kan je een six pack meestal wel vergeten.

Wat voor mij werkt :

- 1 maal buikspieren trainen per week, setjes van 10-15 reps
cable crunches, wood chops, leg raises (met natuurlijk kantelen van het bekken), geen situps !
- ook deadliften en squatten belasten je abs

En natuurlijk als je vet wil verliezen, koolhydraten naar beneden en eventueel 'cardio' op nuchtere maag. En hou je inname van GEZONDE vetten op een normaal peil.

En overtrain die abs toch niet door ze elke dag af te beulen. Mogen die arme stakkers ook eens rust hebben ?

Wat rondkijken op dit (en andere) forum(s) had je deze antwoorden ook kunnen opleveren. Ik heb het niet zelf uitgevonden.

N00bz0r zei:
Hoe is het mogelijk!
Neem maar aan dat je een absolute leek bent!

Dus NEE juist NIET veel hh, net zo trainen als andere spieren.. anders werk je cortisol in de hand, die extra vrij komt als je abs veel traint en die zorgt voor vetafzetting op je buik.

Juist WEL genoeg vet eten, met name visolie zorgt voor een snellere verbranding.. combi vet en KH vermijden als de pest en alleen snelle KH eten na training..optimaal is 20-40% vet in je voeding (20 voor ecto's , 40 voor endo's)

Veel lopen.. nee, intervallen doen. Duursport: ik weet er alles van (zie sig) is funest voor je als je stopt. Verbrandt wel cals, maar zorgt ook weer voor overmatige cortisol produktie...

Espi

Kdenk dat ik het advies opvolg van Vinny...,het moet geen sixpack zijn kheb niet zoveel vet op men buik,alleen men onderste buikspieren zijn niet echt zichtbaar,men bovenste daarintegen wel,kdenk wel met het advies van vinny dat ik haal :),en Esperantisto,i'm 15 years old gimme a break :p

N00bz0r zei:
Kdenk dat ik het advies opvolg van Vinny...,het moet geen sixpack zijn kheb niet zoveel vet op men buik,alleen men onderste buikspieren zijn niet echt zichtbaar,men bovenste daarintegen wel,kdenk wel met het advies van vinny dat ik haal :),en Esperantisto,i'm 15 years old gimme a break :p

btw, iedereen heeft al aardige abs, het is alleen de laag vet die er overheen zit, en je kan ook niet superveel massa op je abs zetten vind ik. ( tenzij je gebruikt :D )

ja hoor Noob, was ook wat pesterig bedoeld , zodat je het extra goed in je oren zou knopen! :D

No offense!

Enne.. wil je echt veel meer spieren erbij krijgen, dan zul je toch meer moeten eten, dan ben je die show-spiertjes (want dat zijn buikspieren toch wel een beetje) snel kwijt :p

Espi, die persoonlijk het meest op vleugeltjes en mooie benen en kontje valt

hmz i see,anyway thnx,kga vinny's raad opvolgen,en kzal je zeker op de hoogte houden,thnx :)

Terug
Naar boven