Fitness Seller

Rocks road to world domination

• Topic Starter Topic Starter
17 februari:

stats na wc bezoek:

92,7 kilogram
194 cm
fat% : te hoog

nu eens kijken wat 2800 kcal per dag doet.

Ik geloof nooit dat jou bf erg hoog is. Maw je bent goed bezig.. :thumbs:

Ik geloof nooit dat jou bf erg hoog is. Maw je bent goed bezig.. :thumbs:

thanks, vet% vind ik persoonlijk nog een stuk te hoog, maar daar gaan we voor de zomer nog wel even wat aan doen :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:30 ----------

moet mijn eerste paar maaltijden beter verdelen..

heb mijn eerste 4 maaltijden al op en moet nu wachten tot 6 uur voor maaltijd 5, honger :(

---------- Toegevoegd om 15:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

100 gram rijst (ongekookt gewicht, damn wat zet dat spul uit)
250 gram groentemix ongekookt gewicht
220 gram kipfilet ongekookt gewicht

ik zit weer vol.

---------- Toegevoegd om 19:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

training van vanavond

bench press

5x5 70 kg. (niet verhoogd aangezien ik zaterdag op de meet ook gebankdrukkert heb) laatste set haalde ik net de 5 reps niet, zal door zaterdag komen.

incline db press 4x8 24 kg

bent over row : 5x5 65 kg (pendlay row voelde echt raar, ivo. zal me eens wat meer verdiepen in de techniek)

lat pulldown 4x8 55 kg

tricep dips 4xf

15 kg hulp: 12 reps

10 kg hulp 9

10 kg hulp 8

10 kg hulp 8 (bij de laatste rep ging ik sterretjes zien :/ )

barbell curls 4x10 27,5

shoulder press machine 4x12 30 kg

en nog even over de voeding, zal ik beter na de training nog wat koolhydraten nemen als 2 droge volkoren beschuiten ofzo ipv alleen een bak kwark?

nog een vraagje: ik zag op mijn bak almhof franse magere kwark bij koolhydraten dat alle kh die erin zitten verzadigde suikers zijn. zijn suikers niet k*t?

en nog even over de voeding, zal ik beter na de training nog wat koolhydraten nemen als 2 droge volkoren beschuiten ofzo ipv alleen een bak kwark?

nog een vraagje: ik zag op mijn bak almhof franse magere kwark bij koolhydraten dat alle kh die erin zitten verzadigde suikers zijn. zijn suikers niet k*t?
Prima training! Ik had ook nog een beetje last van de zaterdag workout.

Wat betreft de post workout zou ik zeker nog wat carbs toevoegen, desnoods een banaan of inderdaad wat beschuiten. Naar mijn mening is het zowieso beter om een deel van je voeding naar je post-workout te verschuiven.

Wat betreft de kwark zijn deze suikers melksuikers (lactose). Zit in vrijwel iedere kwark..
Is mits je daar niet intollerant voor bent geen probleem door de gunstige koolhydraat/eiwit verhouding.

Waarom trouwens almhof..zonde van het geld IMO. Check even de macro's, maar volgens mij is de huismerk magere kwark misschien nog wel beter, en een stuk goedkoper.

Betalen je ouders al je foodz...dan zou ik het lekker zo houden ;)

Prima training! Ik had ook nog een beetje last van de zaterdag workout.

Wat betreft de post workout zou ik zeker nog wat carbs toevoegen, desnoods een banaan of inderdaad wat beschuiten. Naar mijn mening is het zowieso beter om een deel van je voeding naar je post-workout te verschuiven.

Wat betreft de kwark zijn deze suikers melksuikers (lactose). Zit in vrijwel iedere kwark..
Is mits je daar niet intollerant voor bent geen probleem door de gunstige koolhydraat/eiwit verhouding.

Waarom trouwens almhof..zonde van het geld IMO. Check even de macro's, maar volgens mij is de huismerk magere kwark misschien nog wel beter, en een stuk goedkoper.

Betalen je ouders al je foodz...dan zou ik het lekker zo houden ;)

thanks!

punt is dat ik meestal 's avonds train, en ik anders overdag honger krijg.. beschuiten ga ik er sws inhouden dan :)

ok thanks, heb er verder nooit last van gehad, vroeg het me gewoon af :p

heb ook wel eens ander merk gehad (jogging, geloof ik?) scheelde qua macro's vrij weinig maar die smaak was een stuk minder en ook de kwaliteit van de meeste bakken was om te huilen, bij de helft kon je eerst 0.1 liter vloeistof in de goot gieten en de andere helft was zo dik dat het bijna kwarktaart leek (nee t was niet over de datum :p )

ouders betalen gelukkig nog alle foods ja, die zijn allang blij dat ik weer een stuk meer eet dan 1 jaar / 1/2 half jaar geleden..

supplementen betaal ik wel zelf.

---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:41 ----------

kan ik iemand filmpje pm'en van squats voor feedback?

zet je squat filmpje gewoon in het filmen van lifts topic

zet je squat filmpje gewoon in het filmen van lifts topic

tis niks bijzonders, gaat gewoon even om de techniek/diepte

edit: aangezien ik geen stage meer heb op dinsdagavond kan ik weer gaan waterpolo'en op de dinsdagavond, zou ik 's morgens of 's middags kunnen squaten en 's avonds kunnen waterpolo'en?

edit: aangezien ik geen stage meer heb op dinsdagavond kan ik weer gaan waterpolo'en op de dinsdagavond, zou ik 's morgens of 's middags kunnen squaten en 's avonds kunnen waterpolo'en?

diepte kan ik checken, techniek doe ik niet aangezien ik zelf een technisch wrak ben

Hehe na een stevige squatsessie moet ik er niet aan denken nog te gaan zwemmen 's avonds man, denk dat ik gewoon verzuip dan.

gaat me er om of het slecht is voor dem gains of niet?

waterpolo is redelijk HIIT lijkt me ? Het zal je gains iets verminderen ja, maar het is echt geen drama.

Ik ben ook redelijk wat spiermassa gewonnen toen ik nog volleybalde en vechtsport deed

waterpolo is redelijk HIIT lijkt me ? Het zal je gains iets verminderen ja, maar het is echt geen drama.

Ik ben ook redelijk wat spiermassa gewonnen toen ik nog volleybalde en vechtsport deed

waterpolo is vrij hiit idd. cool :)

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:19 ----------

Zolang je genoeg eet en je er geen blessures van krijgt zal het imo niet veel uitmaken

cool :)

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:20 ----------

vanmiddag wat gesquat thuis en vnv weer voor het eerst sinds 3 maand gewaterpolo'd. ging beter dan verwacht, conditie was iets achteruit gegaan maar schotkracht viel me heel erg mee. wel lekker als afwisseling :)

Ja dat lijkt mij ook, er moet toch gewoon geleefd worden naast de fitnesshobby.

true :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:36 ----------

+2

gisteren helft van warme maaltijd voor de training gegeten en helft erna, beviel wel :)

---------- Toegevoegd om 12:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:36 ----------

Graag jullie mening over het volgende:

2 dingen waar ik mee zit momenteel zijn:

1 ik vind dat mijn armen erg achter lopen op de rest van mijn lichaam, ik doe ub/lb op maandag dinsdag donderdag en vrijdag, is het een idee om op zaterdag nog een keer extra armen en schouders te trainen of wordt dit te veel?

2 Eind mei wil ik graag onder de 10% bf staan, wanneer zou ik dan gaan moeten cutten (2 a 3 maand van tevoren genoeg?) en wat vinden jullie van het keto dieet? (carbs onder de 20 gram per dag)

ik hoor graag jullie mening over deze 2 punten

Laatst bewerkt:
Graag jullie mening over het volgende:

2 dingen waar ik mee zit momenteel zijn:

1 ik vind dat mijn armen erg achter lopen op de rest van mijn lichaam, ik doe ub/lb op maandag dinsdag donderdag en vrijdag, is het een idee om op zaterdag nog een keer extra armen en schouders te trainen of wordt dit te veel?

2 Eind mei wil ik graag onder de 10% bf staan, wanneer zou ik dan gaan moeten cutten (2 a 3 maand van tevoren genoeg?) en wat vinden jullie van het keto dieet? (carbs onder de 20 gram per dag)

ik hoor graag jullie mening over deze 2 punten

1) Ik denk dat het een beetje to much word. Geef het wat tijd of voeg op je UB dagen wat extra armen werk toe. Denk alleen dat de tijdfactor meer speelt. Wat vind jij achterlopen trouwens als we het over omtrek hebben?

2) 2a3 maanden cutten is lang genoeg. Naar mijn mening had je geen heel hoog bf. Persoonlijk ben ik geen fan van keto, maar het is een beetje afhankelijk hoe je lichaam reageerd op weinig carbs. Tim (MitRenz) kon bijvoorbeeld prima trainen op high fat/high protein. Ik zelf moet er niet aan denken, heb het in reguliere cuts wel gedaan, maar vind het echt vreselijk om meerdere dagen achter elkaar op <20g carbs per dag te lopen. Ik zou een recomp cut adviseren.

Ben het hier eens met Marvin ;)
Zelf heb ik 2 'manieren' om te cutten.

1. Low carbs door de weeks, zaterdag of zondag carb load (refeed).
2. Low carbs op rustdagen en medium-high carbs op trainingsdagen.

Persoonlijk kies ik voor optie 2 (ga ook cutten over ~2 weken), omdat ik denk dat het zo wat makkelijker vol te houden is. Je hebt minder low carbs dagen op deze manier, maar het totaal aantal aan carbs zal wel iets hoger liggen per week. Alsnog zou dit geen ramp moeten zijn, vooral niet aan het begin van je cut.
Eventueel kun je optie 2 doen en vervolgens naar optie 1, op de helft van je cut oid?

http://www.victormooren.com/het-volgen-van-een-recomp-benadering/

De recomp cut
Opzet 1: dagelijks cyclen

Staan natuurlijk meerdere artikelen over, maar dit is degene die ik zelf ga volgen.
Wel met een paar kleine aanpassingen op de percentages m.b.t koolhydraten en vetten (carbs <100 en high fat op rustdagen, op trainingsdagen andersom).

Armen lijkt me iets teveel van het goede om de zaterdag erbij te pakken.
Je pakt nu 1 bicep en 1 tricep per UB dag?

Terug
Naar boven