Fitness Seller

Rode lijnen /vlekken na trainen

misterm

Novice
Waardering
0
Allemaal rode lijnen/vlekken bovenop schouders (onderhuidse bloedingen) na trainen gisteren, is dit overbelasting? Ik kan alle oefeningen toch echt 15x 3 sets uitoefenen :S

Ik heb het wel eens eerder lichtjes gehad. Klopt het dat je hier littekens aan over kan houden?

Advies gevraagd! ???

had ik ook na standing calf raise of soms na squat...had je misschien een van die oefeningen gedaan?

Je welke oefeningen doe je, als je er een gewicht op legt is het best normaal

Midian zei:
Je welke oefeningen doe je, als je er een gewicht op legt is het best normaal

ja dat bedoel ik...heb het ook wel eens op mn benen na sitting calf raise dus. Is inderdaad heel normaal. So don't worry ;)

• Topic Starter Topic Starter
pascalletjuhh zei:
had ik ook na standing calf raise of soms na squat...had je misschien een van die oefeningen gedaan?

shoulder press (en dan dus bovenop de schouders die striemen/vlekken) Maar het is na 2 dagen al weer bijna weg.

Ikheb het ook als ik standing calf raises doe, maar dat is dus gewoon door de druk op je schouders en je shirt.

Kan ook bij sqauten, maar bij jou is het dus door shoulder press???

Nou dat kan je in principe overal op je lichaam krijgen.

Dat komt omdat je spieren harder groeien dan je huid zich d'r op aan kan passen.

Daarom wordt het aangeraden om voldoende vetten in te nemen. Vetten voorkomen( zover ze kunnen ) dit soort reacties op de huid. Denk hierbij aan het nemen van lijnzaadolie, vette vis, notenolie, noten, olijfolie, olijven etc.

Zwangere vrouwen krijgen dit ook bij hun buik. Hun huid scheurt en jammer genoeg zijn daar geen middelen voor. Je moet gewoon voldoende vetten innemen, je niet te veel inwrijven met zeep tijdens het douchen en je anders ook goed insmeren met bepaalde soorten creme's of olieën tijdens het douchen.

volkan zei:

Dat komt omdat je spieren harder groeien dan je huid zich d'r op aan kan passen.

Daarom wordt het aangeraden om voldoende vetten in te nemen. Vetten voorkomen( zover ze kunnen ) dit soort reacties op de huid. Denk hierbij aan het nemen van lijnzaadolie, vette vis, notenolie, noten, olijfolie, olijven etc.

Zwangere vrouwen krijgen dit ook bij hun buik. Hun huid scheurt en jammer genoeg zijn daar geen middelen voor. Je moet gewoon voldoende vetten innemen, je niet te veel inwrijven met zeep tijdens het douchen en je anders ook goed insmeren met bepaalde soorten creme's of olieën tijdens het douchen.

Ik neem aan dat jij het over groeistriemen hebt....? volgens mijis dat niet wat de thread-starter bedoelt....??

Ja ik heb het over groeistriemen inderdaad. Maar over die rode vlekjes zou die zich geen zorgen hoeven te maken. Maar verder kan je daar ook niks aan doen. Misschien dat weer vet inname de juiste oplossing is. Die vlekjes krijg je omdat je traint en groeit, je moet er trots op zijn :p

Je gaat toch ook niet schrikken als je ineens gespierd bent geworden omdat je al jaren traint :D

misterm zei:
Allemaal rode lijnen/vlekken bovenop schouders (onderhuidse bloedingen) na trainen gisteren, is dit overbelasting? Ik kan alle oefeningen toch echt 15x 3 sets uitoefenen :S

Ik heb het wel eens eerder lichtjes gehad. Klopt het dat je hier littekens aan over kan houden?

Advies gevraagd! ???
ik heb dit ook zo vaak dat trekt wel weg en dit hou je echt niet tegen hoort erbij !!

suc6!!!

raak je je schouders aan met het gewicht? Toen ik begon met trainen zag ik altijd knal rood op de plaats die ik trainde maar wel geen bolletjes :)

Is al eens een topic over gemaakt, maar idd geen reden tot paniek ofzo :). Trekt na enkele dagen weer weg, afh van de druk die het te verduren kreeg.

• Topic Starter Topic Starter
volkan zei:

Bedankt voor het advies, het zijn idd huidscheuringen. :cool:

Oh mooi, we zijn dr toch uitgekomen zie ik :)

Terug
Naar boven