XXL Nutrition

Stelling Roken

Ik hou wel van roken. Eigenlijk doe ik het veel te weinig.

Roken is voor losers. Hetzelfde geldt voor drinken.

Roken is voor losers. Hetzelfde geldt voor drinken.

Geweldig stereotype!:roflol:
Nog even en het is hier net Amerika, waar je (in sommige staten) gepest word als je ouders roken.

OT: Af en toe eens roken/blowen/drinken/geestverruimende substanties nemen gaat je echt geen gains schelen hoor, tenzij je op Olympia niveau zit.

Ik ben 10 weken 'cold turkey' gestopt. Vooral omdat ik 4 dagen lang op een festival 80 peuken per dag rookte en 2 weken lang echt serieus zwaar beroerd was (leek wel of de teer gewoon uit mn longen via mn neus/mond/ogen kwam).

Toen bedacht ik me ook dat dit geintje me maandelijks 150 euro kostte.

Onder het drinken miste ik het wel. Ik had wel al voorgenomen om op vakantie gewoon te roken omdat ik gewoon geen vakantie zonder kon voorstellen. Echter rook ik nu net een week weer, maar zo'n 10 per dag ofzo, niet op het werk. Scheelt al een heleboel. Ik vind het gewoon lekker en mis het onder een drankje. En het lijkt wel of ik me weer een stuk 'beter' voel sinds ik een beetje rook, wat vrolijker en rustiger???

Moet wel zeggen dat je conditie meteen een kick in the ass krijgt maar dan trap ik maar wat harder op de fiets hoor.

Maar als je niet rookt, vooral niet doen. Maar als je het wel doet, big ****n deal really.

Ik ben 10 weken 'cold turkey' gestopt. Vooral omdat ik 4 dagen lang op een festival 80 peuken per dag rookte en 2 weken lang echt serieus zwaar beroerd was (leek wel of de teer gewoon uit mn longen via mn neus/mond/ogen kwam).

Toen bedacht ik me ook dat dit geintje me maandelijks 150 euro kostte.

Onder het drinken miste ik het wel. Ik had wel al voorgenomen om op vakantie gewoon te roken omdat ik gewoon geen vakantie zonder kon voorstellen. Echter rook ik nu net een week weer, maar zo'n 10 per dag ofzo, niet op het werk. Scheelt al een heleboel. Ik vind het gewoon lekker en mis het onder een drankje. En het lijkt wel of ik me weer een stuk 'beter' voel sinds ik een beetje rook, wat vrolijker en rustiger???

Moet wel zeggen dat je conditie meteen een kick in the ass krijgt maar dan trap ik maar wat harder op de fiets hoor.

Maar als je niet rookt, vooral niet doen. Maar als je het wel doet, big ****n deal really.

Hhe, die 150 euro per maand kon je leuk opsparen of spullen kopen voor een soort homegym. Voor bankdruk set-up en squat racks :)

Ik zou dan liever zoiets kopen dan roken en dan heb je 150 euro voor die in opgerolde vloeitjes tabak :P Of voor leuke vakantie doorsparen.

Maar ik snap wel als je altijd om bepaalde tijdstippen rookt en je stopt na een tijdje dat je dan iets anders moet hebben om de verslaving beetje te stoppen. Miss inplaats van roken dan gezonde tussendoortjes nemen zodat je toch iets binnenkrijgt want normaal ben je gewent om te roken rond 3 uur. Als je dan eet is het wat makkelijker, lijkt mij.

Laatst bewerkt:
Nah, viel wel mee. Ik miste gewoon die peuk zelf, de dag leek ook nog eens 3x zolang te duren. Meer eten, een behoefte aan meer eten of wat dan ook had ik niet, ik verveelde me gewoon. Er waren zoveel momenten die ik opeens zonder peuk deed. Na een harde training miste ik het ook wel.

Maar ik heb al een homegym dus ja:p Als ik iets wil koop ik het toch wel. Ik houd het nu gewoon goed in de gaten met hoeveel geld ik kwijt ben aan roken, ik vind het heerlijk om te doen maar die 150 euro per maand ga ik er zeker niet meer voor neerleggen. Maarja, zelfde voor supplementen, daar was ik op een gegeven moment ook 70~80 euro per maand aan kwijt. Nu op multivit, ZMA en whey na niks meer.

Oh oke, mja t'is en blijft jou keuzen he ;)

[/B]

Dus je rookt niet maar op niet trainingsdagen neem je weleens een joint?
Dus rook je wel, of je nou een joint rookt of een sigaret,roken is roken!

Nou train jij lekker in de gym, spiertjes kweken en op een rustdag, dus wanneer je lichaam/spieren zich moeten herstellen kwak jij met je joint er nog eens een zootje afvalstoffen - o.a. schadelijk ammoniak- in je lichaam.:rolleyes:

Idd, en mijn fysiek lijdt echt zwaar onder 1 joint per week.:rolleyes: Zelfs de pro's doen het :D.

@deathstar, je was gewoon nog verslaafd.. als je echt gestopt was had je er helemaal geen zin meer in en vond je het ranzig.
mensen met discipline zetten dan gewoon door. andere niet, of beginnen daarna weer.

Mensen die heir zo afgeven op rokers hebben gewoon nog nooit goed het genot gevoeld. het genot van de sigaret in je mond, het filt aan je lippen, de rook die zich langzaam door je luchtpijp beweegt en je longen vult, het heerlijke gevoel van de instante vaatvernauwing met de daaropvolgende lichte gevoel in het hoofd, relaxatie ten top.
Als je dit niet kan waarderen moet je gewoon je bek houden.

Het mag raar klinken, maar zonder roken had ik nooit gestaan waar ik stond.

Niet vergeten dat het ook een sociale drug is, en je legt er makkelijker contacten mee.

Als je dan in tussen in een drukke werkdag even kunt relaxen en daar toevallig nog een paar hoge pieten meeroken waar je anders maar "van gehoord" hebt, heb je kans op zeer interessante babbels. Als die verhalen van die big-shots je dan laten realiseren dat je je talent aan het vergooien bent, en je veel beter kan als wat je doet, komt er motivatie.

Had ik die niet gehad was ik dus bewakingsagent gebleven. Nu ben ik binnen 2 jaar een hoger-kader manager dankzij die contacten én een mooi diploma(waar ik nog aan bezig ben).

Ondertussen ben ik wel al een tijd gestopt. Al maken rokende maten dat soms verschrikkelijk moeilijk bij uitgaan. Altijd maar aanbieden...

Nu is het wachten op de "cool story bro"

Laatst bewerkt:
@deathstar, je was gewoon nog verslaafd.. als je echt gestopt was had je er helemaal geen zin meer in en vond je het ranzig.
mensen met discipline zetten dan gewoon door. andere niet, of beginnen daarna weer.
Misschien, maar 10 weken zonder lijkt me het stug dat het nog een verslaving is. Ik miste het gewoon, gewoon omdat alles wat ik al 5 jaar deed altijd al met een peuk gepaard ging.

Gewoon alles. Met de meeste activiteiten had je het dan alsnog druk genoeg om het niet te erg te missen. Maar onder een drankje, **** yeah. Of nog beter, na een training? Heerlijk zeg ik je, echt, super.

Discipline gebrek? Weet ik niet, ik heb zelf bewust de keuze gemaakt om een pakje te kopen. Het enige wat ik er nu mee wil is gewoon genieten en niet als een argeloze zombie peuk na peuk op te steken. Dat heb ik van die 10 weken geleerd, om eigenlijk van het moment te genieten. En dat hoeft geen pakje per dag te zijn, sterker nog, hoe minder hoe beter. Als het gezellig is neem je wat meer, drank nog meer. Als je gigantisch pissed off bent rook je er twee tegelijk, en anders gewoon wanneer je wilt.

Tja, je kan het discipline gebrek noemen. Echter zie ik het toch anders vanwege de redenen waarom ik was gestopt en er nu wel weer wat rook.

Misschien, maar 10 weken zonder lijkt me het stug dat het nog een verslaving is. Ik miste het gewoon, gewoon omdat alles wat ik al 5 jaar deed altijd al met een peuk gepaard ging.

Gewoon alles. Met de meeste activiteiten had je het dan alsnog druk genoeg om het niet te erg te missen. Maar onder een drankje, **** yeah. Of nog beter, na een training? Heerlijk zeg ik je, echt, super.

Discipline gebrek? Weet ik niet, ik heb zelf bewust de keuze gemaakt om een pakje te kopen. Het enige wat ik er nu mee wil is gewoon genieten en niet als een argeloze zombie peuk na peuk op te steken. Dat heb ik van die 10 weken geleerd, om eigenlijk van het moment te genieten. En dat hoeft geen pakje per dag te zijn, sterker nog, hoe minder hoe beter. Als het gezellig is neem je wat meer, drank nog meer. Als je gigantisch pissed off bent rook je er twee tegelijk, en anders gewoon wanneer je wilt.

Tja, je kan het discipline gebrek noemen. Echter zie ik het toch anders vanwege de redenen waarom ik was gestopt en er nu wel weer wat rook.
nicotine verslaving duurt gemiddeld 3maanden, dus dat je na 10weken nog steeds de druk voelt is heel normaal.
Ook blijft het toch heel lang een beetje, je ziet vaak dat mensen in stressvolle / emotionele situaties er op terug vallen, al zijn ze een half jaar gestopt of 3jaar.

Hehe, stress vol of emotioneel hehe, niet echt. Maar misschien ook wel een combinatie van kleine factoren (iedereen heeft nog altijd wel hormonen mbt stress en emoties, ook al kan dat zo'n beetje zijn dat het onbewust is).

Maar goed, whatever. I dont care really:p

Terug
Naar boven